cartigny Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Onze Grand Cherokee 4 liter 6 cylinder uit 1997 is door een defecte waterpomp veel te heet geworden en heeft nu op een cylinder geen compressie meer. Volgens de garage waar de auto normaal in onderhoud is betekend dit einde oefening, reparatie is volgens hun niet meer rendabel. Heeft de garage gelijk of zijn er verschillende storingen mogelijk waardoor de compressie op 1 cylinder weg is? De garage heeft geen ervaring met Jeeps en wil daarom niet gaan puzzelen op onze kosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Meestal gaat de koppakking erdoor bij een auto die te heet gereden is. Maar dan heb je meestal nog wel compressie. Dus ofwel is er een klep kapot en heb je daar drukverlies ofwel is er inderdaad iets anders grondig mis. Laat je auto eens testen door een drukverliestest, hiermee kan je zien of je kleppen nog ok zijn of niet. Indien deze nog goed zijn kan je verder gaan zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Ruik eens aan de peilstok,wanneer de olie naar benzine ruikt is mogelijk een cylinder beschadigd. Maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in ik ga eerder voor de koppakking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 al gedacht aan een ruilmotor ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Niet zo snel,kan me haast niet voorstellen dat hij is overleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jypy Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Niet rendabel? Dat heeft toch ook te maken met het aantal km dat de motor heeft gedraaid en de algehele toestand van de auto. Een GC van 97 heeft toch nog een behoorlijke waarde. Voor de prijs van een koppakking en/of gereviseerde(ruil)kop koop je geen GC van 97. Zoek een automonteur of een jeep-liefhebber die je op een zaterdag wil helpen; zo moeilijk is het vervangen van een cilinderkop nu ook weer niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 hhmmm 6 cilinders en het wor lastig voor sommige garages? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cartigny Geplaatst July 19, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2007 Bedankt voor de tips. Als ik het goed begrijp is de kans het grootst dat de koppakking defect is en dat de kop er dus af moet. Ook als het de koppakking niet is zit het probleem vermoedelijk in de kop? Dus als ik de kop eraf laat halen kunnen wij in ieder geval zien wat er aan de hand is en eventueel de koppakking vervangen? Wat zijn de kosten ongeveer voor het vervangen van de koppakking? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2007 Een pakking kost een paar tientjes. Dus dat is het punt niet.. Wat eronder zit is natuurlijk de vraag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2007 Een pakking kost een paar tientjes. Dus dat is het punt niet..Wat eronder zit is natuurlijk de vraag. en vergeet niet het werkplaats tarief. dat is het duurste van zo'n soort operatie:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shetlander Geplaatst July 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2007 Als een motor zo heet is geweest, kan de koppakking inderdaad de geest geven. Vaak is de kop dan echter ook wat krom, zodat die gevlakt moet worden. Indien de motor zelf is afgeslagen, is de kans op ergere schade groot. Heb je 'm zelf afgezet dan kan het meevallen. Hoeveel compressiedruk had de betreffende cilinder nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 19, 2007 hallo ga naar de site brusmoters en dan volgnummer 27500 75000 km 1996 motor 4.0 1 5 0 0 € maar eerst die kop er af en een compressietest doen bij een andere garage woon zelf in france anders breng je hem hier en dan bouwen er een andere motor in meteen een beetje vakantie groeten en sterkte die van mij begint aan zijn tweede leven 350000 km 4.0 gc 1995 hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cartigny Geplaatst July 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Volgens mijn dochter (zij was de bestuurder toen het fout ging) heeft ze de auto zelf uitgezet en start de auto ook gewoon. Alleen maak hij een verschrikkelijk lawaai maar dit is logisch aangezien alles rond de waterpomp¨er maar "bijhangt" het lijkt alsof de waterpomp uit zijn lager gelopen is. Ik zie het door de reacties hier wel weer zitten om de auto op de weg te krijgen. Ik laat hier wel iets weten hoe het afloopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 22, 2007 Ik heb ooit een '69 ford cortina gehad en die was warmgelopen door een gesprongen waterslang. Toen ik hem opnieuw startte na een paar dagen maakte hij ook zo'n metaalachtig geluid, klang klang klang... maar bleef wel draaien. Toen ik de cilinderkop eraf had, zat in de eerste zuiger een gat ter groote van 3 cm diameter... Een compressietest zal u veel leren. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.