Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Goedemiddag!

Ben al enige tijd aan het zoeken naar een (grand) cherokee grijs kenteken.

Nu heb ik een grand cherokee 3.1 TD high roof gezien. bouwjaar 2000 en rond de 80000 op de teller.

Weet iemand iets van de motoren die in deze wagen geplaatst zijn. Ik geloof dat het de voorganger van de 2.7CRD is?

Kun je met deze kilometerstand grote reparaties verwachten, ofwel zijn er standaard problemen waar een grand cherokee mee te maken krijgt?

Graag advies!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet veel van diesels maar ik weet wel dat het een europese motor is ik dacht van mercedes. Het is er een met common rail techniek. 80000 km is voor een diesel niks je kunt er makkelijk nog 2 ton mee rijden. de kosten zullen afhangen van de belasting van de auto als er zware aanhangers getrokken zijn en er is niet 'normaal' mee gereden dan is dat slecht voor de wagen.

Laat anders een aankoopkeuring uitvoeren bij een dealer. Kost ca 85 euro. De dealer kan je vaak precies vertellen hoe er met de auto om gegaan is en welke kosten er aan zitten te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by eddy@Jul 29 2004, 10:05

Standaard Grand Cherokee problemen zijn de assen, airco en de versnellingsbak. reparaties aan een van deze dingen kosten duizenden euro's als je het bij een dealer laat doen. (as vervangen tussen 1500 en 2500, aircopomp ca 1000 euro)

<div align="right">

ja, dat had ik al eerder gehoord. kennis van mij had een grand cherokee v8, daar heeft hij niet meer dan 37000 km mee gereden, 3 nieuwe bakken, stuurkolom diverse malen vervangen, noem maar op. maar goed kan ook een slecht model zijn geweest.

die 3.1 td heeft 80000 gelopen, dan vraag je je af waarom iemand die bij een algemene autohandelaar inruilt of verkoopt.

Ik vroeg mij dus af of men zo'n wagen weg doet omdat er tegen de 100000 km gewoon veel reparaties te verwachten zijn. maar die aankoop keuring is een goed idee!

Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The 3.1 litre turbo-diesel on the 1999 Grand Cherokee was developed in conjunction with Detroit Diesel/VM Motori. It has an electronic injection pump, electronically-controlled, vacuum-actuated exhaust gas recirculation, and a special catalyst to control oxides of nitrogen (NOx).

Manufactured: Cento, Italy - co-developed with Detroit Diesel/VM Motori

Volume: 13,000 a year

Why: To offer a high efficiency, low emission powertrain for sport-utility vehicles into the next century

Market: European left-and right-hand drive

Emissions: European stage III

Fuel Consumption: A 30 percent increase over the gasoline engine it replaces

Displacement: 3,124cc

Power: 104 Kw/140 bhp

Torque: 367 Nm/271 lb-ft

Transmission: Four speed electronically controlled automatic

Bron.

Kon helaas nergens iets vinden over betrouwbaarheid etc...maar het is dezelfde fabriek als waar de 2.5 vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb inmiddels van jeep dealer in amsterdam begrepen dat de 3.1 TD High Roof nooit als officiele bedrijfswagen is gemaakt. Ofwel iemand heeft een setje gekocht en het dak een beetje uitgetimmerd. Chrysler Jeep staat hier naar zijn zeggen niet achter! Morgen maar eens een kijkje nemen. Moet ik nog ergens speciaal op letten bij dit type?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ik nog ergens speciaal op letten bij dit type?

Er zijn al een paar topics over de typische 'risicopuntjes' van een GC. Misschien moet je daar even in zoeken. Alleen ben je de eerste hier (volgens mij) die naar een 3.1TD gaat kijken.

Misschien is dit replytje wat laat? smile.gif

Hoe was het, en heb je nog proefgereden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is dit replytje wat laat? :)

Hoe was het, en heb je nog proefgereden?

<div align="right"></div>

nee, ben niet meer gaan kijken. auto was al verkocht! inmiddels van de jeep dealer in den haag begrepen dat je beter geen 3.1 TD kunt nemen. Schijnt hetzelfde gevoel op te roepen als rijden op een landbouwtrekker!

Zijn eerste reactie was; nooit doen! auto heeft veel kwaaltjes die uiteindelijk veel geld gaan kosten. 2.7 CRD is helaas iets te duur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jasper,

Wellicht op zoek gaan naar een GC op LPG???? Een beetje recent en niet àl te veel kilometers? Deze zou met enig zoekwerk -internet!- toch wel op te sporen moeten zijn, zeker als je rustig de tijd er voor neemt.

Wat de TD betreft: laten staan.....2.5TD of 3.1TD, maakt niet uit...óók de (modernere en van een common-rail voorziene) 2.5 Crd's en de 2.7 Crd's zijn verdacht: volgens mij nog steeds géén Mercedes-Benz blokken, maar die Italiaanse rotzooi van VM (waarbij het gekke is dat de Alfa 164 -waar in principe dezelfde blokken in gehesen werden- niet van die grote problemen ken(d)(n)en als de blokken die VM aan Chrysler levert of leverde....). Oók de Voyager en RamVan zijn trouwens niet echt penang met de VM'ers.

Succes met zoeken.

JanW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hmmm.... laat ik er nu net een hebben gekocht van de week. 3.1TD uit 1999 met 265.000 (!!!!) km. op de teller. Was privé-auto van garage-houder. Ik heb hem laten keuren door de ANWB en die waren toch heel erg positief over de technische staat van de auto. Motor kurkdroog, airco ijskoud, vooras was recent vervangen. Verbruik 1:9. De vorige eigenaar wil de auto ook graag in onderhoud blijven houden.

Ik hoop dat ik er nog wat kilometers mee kan maken zonder al teveel gezeik...

M@rcelK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het hangt natuurlijk ook een beetje af HOE de kilometers erop komen...

Wordt hij eerst netjes warm gereden?

Worden de kilometers op de snelweg gemaakt?

Hoevaak en wat voor aanhanger hangt er achter?

enz. enz.

En natuurlijk is regelmatig onderhoud ook belangrijk!

Volgens mij zijn er geen echt slechte motoren ingebouwd, je moet alleen zo'n ding gebruiken waar hij voor gemaakt is! Zit er niet veel pit in de Jeep met een 3.1 diesel? Probeer het er dan ook niet uit te toveren, maar rij rustig je kilometers! Daar issie voor gemaakt en dat houdt hij het langste vol!

Ik wens je veel zorgeloze kilometers!!!

bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...