Spring naar bijdragen

Electrische ramen Grand Wagoneer.


GB68
 Share

Recommended Posts

Dag allen,

Ik heb gisteren een Jeep Grand Wagoneer gekocht en ontdekte dat de electrische ramen bijna allemaal moeizaam opengingen maar nog veel moeizamer dicht. (hand begeleiding).

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is ?

Betekent dit einde raammotoren en wat is/kost de ingreep ?

Bedankt alvast..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik heb ook wel eens gezien dat ze bij een Wagoneer helemaal niet meer opengingen. :)

Maar misschien hoort dat zo, we zijn erg verwend met de nieuwere auto's die erg snelle motortjes hebben.

Zo niet, hoe zit het met de stroomvoorziening? Zijn ze ook traag met draaiende motor? Juiste dynamo/accu erin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik heb ook wel eens gezien dat ze bij een Wagoneer helemaal niet meer opengingen. :)

Maar misschien hoort dat zo, we zijn erg verwend met de nieuwere auto's die erg snelle motortjes hebben.

Zo niet, hoe zit het met de stroomvoorziening? Zijn ze ook traag met draaiende motor? Juiste dynamo/accu erin?

Meestal is het vet (na 20 jaar) totaal verdroogd , dus alles demonteren , schoonmaken en opnieuw in vetten.

(vooral het worm wiel wil wel eens behoorlijk vast gaan zitten in het harder vet).

Wat ook nog kan , is dat je schakelaars in de deuren verrot zijn , de stroom van de motoren gaat nl. rechtstreeks door de schakelaars , dus zonder relais.

Dit heb ik bij de mijne ook al een keer meegemaakt.

Dit is mijn Wagoneer :

Wagoneer-0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ramen gaan op zich wel open.. maar naar boven word een ander verhaal.. Bestuurdersraam gaat dan wel weer goed.

Iemand nog ervaring met verbruik van een grand wagoneer uit '88 ???

Er zit een 120l gastank onder en er kan ongeveer 97 netto in .

Wat is normaal verbruik.. heb het idee dat ik na 200/300 mijl alweer moet tanken..

En wanneer dit niet gezond is wat is hier aan te doen ??

En zijn er goeie gasmeters verkrijgbaar .. er zitten 2 onderbouwtanks onder.. als 1 tank (schijnbaar leeg is).. dan zijn de groene ledjes uit en brandt er een rood lampje... dus op kilometers rijden is ook niet echt geweldig.

Iemand tips ???

Veel dank !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ramen gaan op zich wel open.. maar naar boven word een ander verhaal.. Bestuurdersraam gaat dan wel weer goed.

Iemand nog ervaring met verbruik van een grand wagoneer uit '88 ???

Er zit een 120l gastank onder en er kan ongeveer 97 netto in .

Wat is normaal verbruik.. heb het idee dat ik na 200/300 mijl alweer moet tanken..

En wanneer dit niet gezond is wat is hier aan te doen ??

En zijn er goeie gasmeters verkrijgbaar .. er zitten 2 onderbouwtanks onder.. als 1 tank (schijnbaar leeg is).. dan zijn de groene ledjes uit en brandt er een rood lampje... dus op kilometers rijden is ook niet echt geweldig.

Iemand tips ???

Veel dank !!!

De mijne rijdt ongeveer 1 op 3.5

Ik verkoop fuelmetertjes en kan daar ook het bijbehorende tank-elementen bij leveren.

Ik heb bij die van mij een schakelaartje bij gebouwd waar ik de tank-elementen mee om schakel. (dus maar 1 metertje).

Meestal gaat er eerst 1 tank leeg , en dan de andere (op een onverklaarbare wijze).

Ik het er 1 van 55 liter onder en 1 van 50 liter en kan zo'n 75 liter tanken.

(80% vulling).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoorden...

1 op3,5 !!!???? :wacko: Toen ik op jacht ging naar een Wagonneer werd me altijd 1 op 5 a 6 verteld,.. nu kan ik 400km rijden met een volle tank. Dat is zwaar K#$% voor dagelijks gebruik.

Maar hoe moet ik die fuelmeters en tankelementen zien.. nu zit er ook een maar die geldt voor 1 tank.. 4 lampjes groen en dan rood.

Ben je zelf een Wagoneer expert ??

De mijne rijdt ongeveer 1 op 3.5

Ik verkoop fuelmetertjes en kan daar ook het bijbehorende tank-elementen bij leveren.

Ik heb bij die van mij een schakelaartje bij gebouwd waar ik de tank-elementen mee om schakel. (dus maar 1 metertje).

Meestal gaat er eerst 1 tank leeg , en dan de andere (op een onverklaarbare wijze).

Ik het er 1 van 55 liter onder en 1 van 50 liter en kan zo'n 75 liter tanken.

(80% vulling).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai

1 op 3 is normaal,auto weegt ook dik 2 ton en een 6 liter V8.. tja.

Verder zijn de motortjes vaak onderhevig aan vuil en vet, schoonmaken en dan doen ze het vaak weer, tevens is de schakelaar op de bestuurderskant ook een boosdoener, de meesten hebben geen relais zodoende branden ze wel eens door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heej daar,

Ik ben net terug van vakantie en heb mijn Jeep Wagoneer '82 nu net 2 maanden en sinds een maand op gas en deze rijdt zowel op benzine als LPG ruim 1 op 5. LPG is geinstaleerd bij een LPG-installateur te Arkel en toen ik voor de offerte binnen liep was het gevoel al goed en de rekening helemaal (slechts 1630 euro's).

Er ligt bij mij als onderbouw op de plaats van het reservewiel een 95 liter LPG tank ! (waarom 2tanks van 50 en 55 en dan vulling 75 liter ??) en bij de laatste tankbeurt kreeg ik er 84 liter gas in (de pompbediende had ik nog gewaarschwd dat ik het knoppie zelf wel wilde vasthouden !?!?!?!).

Ik heb van 'mijn' instalateur al meteen begrepen dat het erg belangrijk is hoe het "regel-gedeelte" wat op de tank of dus 1 van de 2 tanks geplaatst wordt.

Als de plaatsing goed horizontaal ligt en je staat bij de pomp dito dan krijg ik er dus de maximale vulling in.

Wij (ik en mijn vrouw) rijden lekker rustig met de Jeep en hoeven niet als eerste weg bij het stoplicht en 100 km/hr is voor ons genoeg.

Zo kunnen we ook wat langer genieten van het rijden en van de uitzichten in NL, we zijn nog 'jong'(ca 37) maar al dat haasten mogen anderen doen en wij tuffen lekker belastingloos door NL en Europa.

Als je deze wagens goed onderhoudt en niet bang bent om zelf e.e.a. te sleutelen heb je er jarenlang plezier van.

PS blijft natuurlik dat ook wij om de 430 km toch ff moeten tanken, maar we lachen er wel bij !!!

Greetz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...