Spring naar bijdragen

Gas inbouw of onderbouw; wat is jullie advies?


Recommended Posts

Toch nog even een draadje over een gasinstalatie.

Ik ga waarschijnlijk toch over op gas. Nu hoor ik graag wat jullie ervaringen zijn wat betreft in- of onderbouw.

Ik begrijp dat de radius van onderbouw erg beperkt is; 300KM ongeveer. Een garage heeft mij het aanbod gedaan om een inbouw te doen; 88L tank op de plaats waar nu de reserveband staat. De tank zou even groot zijn als het reservewiel... dus qua plaats maakt het niet zoveel uit.... zeggen ze...

De onderbouwtank heeft een capaciteit van ongeveer 75l waarmee je minder ver mee komt....

Wat zijn jullie ervaringen met in-of onderbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook onderbouw, deze zat er al bij, toen ik de auto kocht, maar voor die 52KM die je extra kan rijden op een binnenbouw, lijkt me niet opwegen tegen toch een reserve wiel mee kunnen nemen.

En inderdaad je staat elke keer weer te lachen tijdens het tanken, en lachen is gezond. Dus zo vaak lachen = zo vaak mogelijk tanken (met gas) = onderbouw :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Wessemius,

Ik zag in een andere thread dat je uiteindelijk Nieuwehuijsen in Rijswijk hebt gekozen als inbouwer (tipje van mij). Ik heb op zich goede ervaringen met hun, hoewel ik vorige keer 3400EUR moest betalen en jij nu 3000EUR. Weet je zeker dat dat incl. BTW en inbouw is?

Inmiddels heb ik een 5.9 aangeschaft en die ga ik donderdag halen. Ik heb wat rondgebeld in de omgeving en vond bij Agin in Rotterdam de goedkoopste inbouw en erkende inbouwer. Daar heb ik nu een afspraak staan voor 20 augustus (na zijn en mijn vakantie). Voor 50EUR meer laat ik er gelijk flashlube inzetten. Of het nou helpt of niet; voor dat geld ga ik geen risico's nemen...

Om op jouw vraag terug te komen; ik heb vorige keer gekozen voor onderbouw en doe dat nu weer. Het verschil met de inbouwtank op de plek van het reservewiel is minimaal (slechts tientallen kilometers meer) MAAR je kunt nooit meer je bagageruimte volledig benutten. Ín de praktijk heb ik daar toch al veel plezier van gehad. Ik heb me ook laten vertellen dat bij een inbouwtank de vulopening in de carroserie wordt gemonteerd ipv in de bumper zoals bij onderbouw. Beetje eng.

Succes met je keuze! Ik ga maar eens op zoek naar een koper voor mijn 5.2 :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, 3,000 inclusief die flashlube. Ik geloof dat ze daar ongeveer EUR150 voor vroegen terwijl de onderbouw 2915 was. Niet al te veel korting voor het geheel. Het is inderdaad inclusief BTW etc. Dank voor de tip Mrobers!!!:wub: Is overigens Agin in Rotterdam nog goedkoper?? :P

Ik ben inderdaad niet overtuigd van die extra 50km ten koste van de ruimte in mijn achterbak. Op vakantie haal ik het reservewiel er uit en neem ik zo'n spuitbus mee igv lekke band. Rondom huis laat ik het wiel er in. Heb zo'n plastic bak voor de hond die er precies in past.

Zoals jullie al aangaven, het is een kwestie van wennen om wat vaker te tanken. Gelukkig zit er een tankstation met gas vlak om de hoek. Gezien de besparing die gas me oplevert zijn die paar extra tankbeurten echt de moeite waard!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...