Spring naar bijdragen

jeep start niet meer


Recommended Posts

Controleer toch de foutcode nog even. Het zou mij niet verbazen als het code 11 en 14 is.

Code 11 betekent een defect in het circuit tussen de verdeler en de PCM, code 14 is de MAP sensor. En dat staat allebei rechtstreeks in verbinding met de timing van de ontsteking!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

nou ben de hele dag er mee bezig geweest hebben alles getest en geprobeerd

we hebben vonken en de verdelerkap hebben we goed nagekeken de timing is goed disributieook goed

de benzine pomp ook

vacuum getest ook goed

heb geprobeerd met startpiloot maar wil niet aan slaan

op benzine ook niet

op gas ook niet

heeeeeeeeeeeelp hij ademt nog maar een klein beetje

woon in frankrijk normandie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij krijgt benzine,dat is mooi.

Ik zou nu de gasinstallatie afsluiten,radicaal,gewoon een leiding losschroeven,hij zal wel even sissen (als hij blijft sissen weet je genoeg)en ook het gasrelais eruittrekken.

Je zegt dat hij vonkt,maar is dat een goeie vonk?

De vonk moet zeker een centimeter in de lucht kunnen overbruggen.

Verder,je zegt benzine te ruiken in de uitlaat,nu kan er zoveel benzine in de verbrandingskamer zitten (door al die startpogingen)dat er geen lucht meer bij kan.

Dan start hij natuurlijk nooit.

Daarbij:brandstof in de uitlaat kan wel eens het einde van je kat betekenen.

Wat ik nu zou doen:de bougies eruit,kan je ze gelijk controleren.

Benzinepomprelais eruit.Effe lekker doorstarten,dan kunnen de benzinedampen uit de cilinders.

Bougies er weer in,van een bougie de kabel loslaten en gebruiken om te kijken of die vonk inderdaad 1 centimeter kan overbruggen.

Als dat ok is weer aansluiten,de benzinepomp relais er weer in.

En nu proberen te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een PM gestuurd.

We zijn allebei van mening dat het zinvol is om dit topic hier ook te houden,dus hier een beknopt verslag van het gesprek.

Hans reed op gas.Opeens sloeg de wagen af.

Opnieuw gestart op benzine,en na 300 meter sloeg hij weer af,niet meer te starten.

Later geprobeerd met ether,ook niks.

Distributie staat goed,nokkenas draait mee.

Benzinerelais is al eens los geweest,dan zou die dus moeten lopen op een al dan niet lekkende gasinstallatie.

Hielp ook niet.

Een jaar geleden heeft hij al eens de krukaspositiesensor vervangen.

Toen wou de motor ook niet lopen en dat bleek toen het euvel te zijn.

Tijdens het gesprek kon ik niet anders verzinnen dan nog maar eens die sensor te vervangen.

Hoewel ik begrepen heb dat een kapotte krukaspositiesensor het hele ontstekingssysteem gewoon platlegt lijkt het dan toch mogelijk te zijn dat er wel vonken komen,echter gewoon op het verkeerde moment...

En omdat volgens mij bij alle andere sensoren een storing er toe leidt dat de motor wel loopt,maar niet mooi,leek het me zinvol hem dit te adviseren.

Mede gezien de relatief geringe kosten.

Overigens is door een garagehouder ter plaatse vastgesteld dat de vonken inderdaad van goede kwaliteit zijn,waarmee we de bobine als boosdoener kunnen uitsluiten.

Als er iemand nog goeie ideeen heeft,post ze alsjeblieft,want Hans zit met de handen in het haar,en een nieuwe sensor vanuit Duitsland kost ook een week.

To be continued.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krukaspositiesensor is door te meten staat het 1 en ander in de fsm

de rest is lastig zonder codes

wat ook wel eens kan is alle stekkers nalopen (loshalen inspuiten en weer vast) wel nog wel eens coroderen

en nog eens proberen de codes er uit proberen te trekken

klik heb je nu direct niks aan, maar mss handig voor in de toekomst, het hoe en wat psies weet ik ook nog niet met dat spul, kep me er nog niet in verdiept

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over een 4 weken kom ik die kant op....

accu los, de min en plus tegen elkaar...

starten, daarna code checken

geen code dan hoor je 12 en 55 te krijgen

33 kan ok waneer je geen airco hebt..

alle zekeringen ook gecheckt?(die onder de kap)

ook de kleintjes en desnoods ASD relay verwisselen met die van ABS

denk niet dat het die ASD is want dan doet de benzpomp het niet en dat hoor je weer, die benzpomp dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou goeden avond allemaal hij doet het weer

het probleem niet gevonde door de garage maar een ouwe boer die komt er aan met een andere jeep en die zegt heb ik ook al gehad

hij zij is de bobine die werk maar is te zwak met de compressie heeft zijn bobine eruitgehaald en bij mij ingebouwd en vroum hij start als nieuw

mijn bobine is defect dus weer terug naar parijs gestuurd ze sturen een nieuwe op wel raar dat niewe spullen maar half werken

geeft niet ik ben weer op de weg en de boer staat in de schuur hij heeft zijn jeep niet nodig ...

nou iedereen bedankt voor de hulp en als jullie eens in normandie komen de koffie en de ricard staat klaar

bedankt hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...