Newbe Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Controleer toch de foutcode nog even. Het zou mij niet verbazen als het code 11 en 14 is. Code 11 betekent een defect in het circuit tussen de verdeler en de PCM, code 14 is de MAP sensor. En dat staat allebei rechtstreeks in verbinding met de timing van de ontsteking! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 nou ben de hele dag er mee bezig geweest hebben alles getest en geprobeerd we hebben vonken en de verdelerkap hebben we goed nagekeken de timing is goed disributieook goed de benzine pomp ook vacuum getest ook goed heb geprobeerd met startpiloot maar wil niet aan slaan op benzine ook niet op gas ook niet heeeeeeeeeeeelp hij ademt nog maar een klein beetje woon in frankrijk normandie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 het punt is, krijgt ie wel benzine als hij op benzine staat? En idem als hij op gas staat? Zit er druk op de benzineleiding na het draaien van de pomp? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 hij krijgt benzine gas weet ik niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Hij krijgt benzine,dat is mooi. Ik zou nu de gasinstallatie afsluiten,radicaal,gewoon een leiding losschroeven,hij zal wel even sissen (als hij blijft sissen weet je genoeg)en ook het gasrelais eruittrekken. Je zegt dat hij vonkt,maar is dat een goeie vonk? De vonk moet zeker een centimeter in de lucht kunnen overbruggen. Verder,je zegt benzine te ruiken in de uitlaat,nu kan er zoveel benzine in de verbrandingskamer zitten (door al die startpogingen)dat er geen lucht meer bij kan. Dan start hij natuurlijk nooit. Daarbij:brandstof in de uitlaat kan wel eens het einde van je kat betekenen. Wat ik nu zou doen:de bougies eruit,kan je ze gelijk controleren. Benzinepomprelais eruit.Effe lekker doorstarten,dan kunnen de benzinedampen uit de cilinders. Bougies er weer in,van een bougie de kabel loslaten en gebruiken om te kijken of die vonk inderdaad 1 centimeter kan overbruggen. Als dat ok is weer aansluiten,de benzinepomp relais er weer in. En nu proberen te starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 goedendag mr kramer kanik niet met u bellen kan ik is goed uitleggen wat er is gebeurd stuur mij een petit mail met u nummer verweij@wanadoo.fr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 als we gaan gokken zonder foutcodes dan zet ik m'n geld op CRANKSHAFT POSITION SENSOR CAMSHAFT POSITION SENSOR of de PCM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Ik heb een PM gestuurd. We zijn allebei van mening dat het zinvol is om dit topic hier ook te houden,dus hier een beknopt verslag van het gesprek. Hans reed op gas.Opeens sloeg de wagen af. Opnieuw gestart op benzine,en na 300 meter sloeg hij weer af,niet meer te starten. Later geprobeerd met ether,ook niks. Distributie staat goed,nokkenas draait mee. Benzinerelais is al eens los geweest,dan zou die dus moeten lopen op een al dan niet lekkende gasinstallatie. Hielp ook niet. Een jaar geleden heeft hij al eens de krukaspositiesensor vervangen. Toen wou de motor ook niet lopen en dat bleek toen het euvel te zijn. Tijdens het gesprek kon ik niet anders verzinnen dan nog maar eens die sensor te vervangen. Hoewel ik begrepen heb dat een kapotte krukaspositiesensor het hele ontstekingssysteem gewoon platlegt lijkt het dan toch mogelijk te zijn dat er wel vonken komen,echter gewoon op het verkeerde moment... En omdat volgens mij bij alle andere sensoren een storing er toe leidt dat de motor wel loopt,maar niet mooi,leek het me zinvol hem dit te adviseren. Mede gezien de relatief geringe kosten. Overigens is door een garagehouder ter plaatse vastgesteld dat de vonken inderdaad van goede kwaliteit zijn,waarmee we de bobine als boosdoener kunnen uitsluiten. Als er iemand nog goeie ideeen heeft,post ze alsjeblieft,want Hans zit met de handen in het haar,en een nieuwe sensor vanuit Duitsland kost ook een week. To be continued. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 krukas sensor lijkt dan idd steeds meer de boosdoener. Maar een week levertijd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 Ah heeft de '95 ook een camshaftpositionsensor? Note to self: ja OS die zit er bij eigen wagen ook in,onder de verdelerkap. Het is dus wel slim om dit topic hier te houden,zo komt er zomaar weer een tip binnen. Anyway,de levertijd is niet echt een week,Hans woont gewoon in the middle of nowhere... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 ja in france zit alles ver uit elkaar dus de postbode komt maar 1x in de twee dagen sarko wil bezuinigen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 oja was ik vergeten heb alleen codes 55 want de wagen word gek van de operaties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 krukaspositiesensor is door te meten staat het 1 en ander in de fsm de rest is lastig zonder codes wat ook wel eens kan is alle stekkers nalopen (loshalen inspuiten en weer vast) wel nog wel eens coroderen en nog eens proberen de codes er uit proberen te trekken klik heb je nu direct niks aan, maar mss handig voor in de toekomst, het hoe en wat psies weet ik ook nog niet met dat spul, kep me er nog niet in verdiept Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 nou voor vandaag stop ik er mee de auto die ik geleend heb heeft een bougie die het niet doet dus ga ik weer op zoek in de schuur om te repareren ik hou jullie op de hoogte alvast bedankt en als jullie deze kant opkomen kom dan even langs de koffie en de ricard staan klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2007 over een 4 weken kom ik die kant op.... accu los, de min en plus tegen elkaar... starten, daarna code checken geen code dan hoor je 12 en 55 te krijgen 33 kan ok waneer je geen airco hebt.. alle zekeringen ook gecheckt?(die onder de kap) ook de kleintjes en desnoods ASD relay verwisselen met die van ABS denk niet dat het die ASD is want dan doet de benzpomp het niet en dat hoor je weer, die benzpomp dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Maar, euh..; zijn die krukassensoren dan zo zwak ? aangezien hij er reeds een een jaar geleden vernieuwd heeft ? Hoe komt dat dat die eventueel opnieuw gesneuveld zou zijn ? Is dit normaal ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 nee normaal niet, maar je moet m wel even uitsluiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 nou goeden avond allemaal hij doet het weer het probleem niet gevonde door de garage maar een ouwe boer die komt er aan met een andere jeep en die zegt heb ik ook al gehad hij zij is de bobine die werk maar is te zwak met de compressie heeft zijn bobine eruitgehaald en bij mij ingebouwd en vroum hij start als nieuw mijn bobine is defect dus weer terug naar parijs gestuurd ze sturen een nieuwe op wel raar dat niewe spullen maar half werken geeft niet ik ben weer op de weg en de boer staat in de schuur hij heeft zijn jeep niet nodig ... nou iedereen bedankt voor de hulp en als jullie eens in normandie komen de koffie en de ricard staat klaar bedankt hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Normandië .. Gefeliciteerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 ah mooi..... feli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Dus toch het vonkje.. Mooi dat het opgelost is! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 ja moet er toch een ouwe boer aan te pas komen hiep hoi hij rijd weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst July 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 Nice Hans! Feli Enne dat bakkie en die Ricard....... hou ik je aan ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst July 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 9, 2007 mr mav ik wacht op je en de familie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2007 niet te geloven zeg ! maar ik begrijp niet waarom die bobine plots te zwak zou zijn, als je er al zo lang had mee gereden ? Hoe verklaar je dit dan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.