Spring naar bijdragen

LPG of Benzine ?


Recommended Posts

Hallo Jeepers

Vraagje, als ik met m'n Jeep het zand in ga, ofwel als hij een beetje moet "werken", is het dan verstandig om hem op benzine te zetten ipv op LPG ?

Heb eens gehoord dat de motor heter wordt op LPG. Klopt dat ????

Niet dat het iets uitmaakt, denk ik, ik heb een 4.0 HO met Imco installatie.

Grzz, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet zo veel uit ik zou gewoon op LPG blijven rijden ook in het terrein een 4.0 HO heeft vermogen genoeg en het is voordeliger. Wel zo nu en dan op benzine rijden ivm het schoonhouden van de injectoren en benzinepomp, de benzine niet te oud laten worden niet ouder dan 3 maanden want dan gaat de benzine "gummen". Zelf gooi ik 2 keer per jaar een scheut injectorreiniger bij de benzinetank in en verder nooit geen problemen. Rij al 30 jaar LPG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het berichtje !

Mijn Jeep start automatisch op benzine, en schakelt dan over naar LPG. Is dit genoeg "op benzine rijden", of heeft hij meer nodig ?

Een tank op ?? kilometer ?

Grzz, Hans

De tijd dat ie dan op benzine loopt is eigenkijk te kort dus daarom 1 keer in de maand een km of 20 á 30 op benzine rijden. De injectorreininger voeg ik meestal met de olieverversbeurt toe. Dit is mijn werkwijze, er zijn misschien die er anders over denken.

Gr. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erover denk en heb ook LPG Prins installatie met verdamper.

Start op benzine en schakelt automatisch over op LPG na het starten.

De injectoren worden onderbroken, dus verslijten ook niet wanneer je op gas rijdt.

Bij het starten kregen zij wel een sloot benzine en worden hierdoor voldoende gesmeert.

De benzinepomp wordt ook onderbroken (indien je een goede installatie hebt of dit zelf aanpast tenminste) deze kreeg ook bij het starten een sloot benzine en is daardoor ook voldoende gesmeerd.

Enkel de kleppen en de geleiders worden door de LPG niet gesmeerd, maar hiervoor hebben

de meeste het "beruchte FLASHLUBE" systeem. Ik heb het niet en bij een goede installatie die

ook goed is afgesteld is het bij een 4.0i ook absoluut niet nodig.

Wat is wel doe is 1x per jaar de LPG afstellen en dan met name CO en de verdamper leegmaken,

iets wat de meeste NOOIT doen. De meeste verdampers hebben onderaan een aflaatplug voor de slutch af te laten.

Just my 2 cents...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik erover denk en heb ook LPG Prins installatie met verdamper.

Start op benzine en schakelt automatisch over op LPG na het starten.

De injectoren worden onderbroken, dus verslijten ook niet wanneer je op gas rijdt.

Bij het starten kregen zij wel een sloot benzine en worden hierdoor voldoende gesmeert.

De benzinepomp wordt ook onderbroken (indien je een goede installatie hebt of dit zelf aanpast tenminste) deze kreeg ook bij het starten een sloot benzine en is daardoor ook voldoende gesmeerd.

Enkel de kleppen en de geleiders worden door de LPG niet gesmeerd, maar hiervoor hebben

de meeste het "beruchte FLASHLUBE" systeem. Ik heb het niet en bij een goede installatie die

ook goed is afgesteld is het bij een 4.0i ook absoluut niet nodig.

Wat is wel doe is 1x per jaar de LPG afstellen en dan met name CO en de verdamper leegmaken,

iets wat de meeste NOOIT doen. De meeste verdampers hebben onderaan een aflaatplug voor de slutch af te laten.

Just my 2 cents...

Dus TJ, jij zegt eigenlijk, niks op benzine rijden, hij krijgt nu smering genoeg van het starten op benzine.............;)

Verdamper leegmaken, daar had ik nog niet van gehoord. :blush:

Grzz, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet zo dat de benzinepomp blijft draaien? bij mij allesinds, want ik mag in geen enkel geval zonder benzine rondrijden, anders draait de benzinepomp droog.

heen en terug rijd ik altijd op lpg, op het terrein zelf op benzine, maar dat is meer omdat ik anders niet toekom met één tank:) de zatlap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet zo dat de benzinepomp blijft draaien? bij mij allesinds, want ik mag in geen enkel geval zonder benzine rondrijden, anders draait de benzinepomp droog.

heen en terug rijd ik altijd op lpg, op het terrein zelf op benzine, maar dat is meer omdat ik anders niet toekom met één tank:) de zatlap!

Hallo Laurent

Hoe controleer ik of de benzinepomp blijft draaien ? Euhh, waar zit die eigenlijk :) ?

Grzz, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het niet zo dat de benzinepomp blijft draaien? bij mij allesinds, want ik mag in geen enkel geval zonder benzine rondrijden, anders draait de benzinepomp droog.

heen en terug rijd ik altijd op lpg, op het terrein zelf op benzine, maar dat is meer omdat ik anders niet toekom met één tank:) de zatlap!

Bij de meeste systemen blijft de pomp inderdaad draaien.

Je kan deze eenvoudig onderbreken door ze te schakelen met een relais,

wanneer je overschakelt op LPG laat je de pomp stoppen.

De pomp bevindt zich in de tank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je benzine wordt gefilter, alles wat er toch nog doorgaat, zal er altijd doorgaan als je pomp blijft draaien. Hier komt nog bij dat de benzine die constant rondgepompt wordt gaat opwarmen door de warmte van de motor die dit doorgeeft aan de brandstofrail, wat nefast is voor je pomp en benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...