martinus_ Geplaatst May 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2007 Je zit te ver weg voor mij.Denk aan de speling tussen de schakelende tandwielen Aan het eind van de gebruiksaanwijzing invullen wat je meet ivbm garantie en vergeet de shims niet over te zetten van je zonnetandwieltjes anders wordt die opening te groot en breken de pennetjes later. De 2 platte want die ronde heb je niet meer nodig. ik wil heel graag dat ding er in zetten, mijn grote probleem is eigenlijk, kan het zijn dat, na het inbouwen de speling niet volgens de garantie waarden is, en ik de locker, en jeep, dus niet kan gebruiken, want dat staat nergens omschreven ( kan ik niet vinden ) zou ik vulringen op voorhand moeten halen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2007 Die kans is erg klein Mocht het zo zijn dan zet je er een extra stel shims aan de buitenkant maar kan het me niet voorstellen. Je kunt hem er in hebben in ongeveer 3 uur dus valt wel mee. Op de website van Torqmasters staan hele goede links naar 4x4Northridge waar ze het hele verhaal beschrijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 http://mallcrawlin.com/forum/showpost.php?p=74810&postcount=24 is voor andere as, maar wel leuk plaatjes kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martinus_ Geplaatst May 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2007 Die kans is erg klein Mocht het zo zijn dan zet je er een extra stel shims aan de buitenkant maar kan het me niet voorstellen.Je kunt hem er in hebben in ongeveer 3 uur dus valt wel mee. Op de website van Torqmasters staan hele goede links naar 4x4Northridge waar ze het hele verhaal beschrijven. thx voor de geruststelling inderdaad beest, zijn ook duidelijke plaatjes, er staatook bij dat je in principe niet eens de as los hoeft te maken, maar dat dat wel makkelijker gaat als die los is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martinus_ Geplaatst May 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2007 wow, vanmorgen op tijd begonnen met de locker, de wagen ff snel op wat houtblokken gereden, dat werkt toch prettiger alstie 70cm hoger staat. De overbuurman was er al vroeg bij ( om 5 uur smorgens was ie al naar de roparun gaan kijken hier in ossendrecht ) 9 uur was de koffie op en sleutelen maar. Voor alle huis tuin en keuken doe het zelvers, het is echt goed te doen er kan weinig misgaan -dif open maken -wielen en remmen er af -vacuem pomp er af halen (tja daar zit dus ook olie in kwam ik redelijk laat achter ) -het geheel er uit pakken -netjes op de werkbank monteren en nameten ( was alleen nergens te vinden hoe de bijgeleverde vulring er nu precies op moest, maar na wat passen en meten kon het maar op 1 manier, de kleine opening aan de binnenkant ) -niet vergeten de ringetjes van de wormwieltjes opnieuw te plaatsen -terugzetten en dichtmaken -testen -stukkie rijden gelukkig had ik net hiervoor een goeie doppenset gekocht met amerikaanse maten, die was onmisbaar voor het losdraaien van de assen, een metrische dop past ook maar dan had ik ze denk ik helemaal aan gort gedraaid. Al met al zijn we er een uur of 4 mee bezig geweest maar dat had ook in 3 uurtjes gekunt. al met al, TOPPIE ik ben benieuwd hoeveel dit gaat schelen in het terrein, achter had ik al een locker zitten dat was al een wereld van verschil, nu met voor erbij is het "gas is alles" helemaal verleden tijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martinus_ Geplaatst June 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Ik heb pas geleden de aussie locker voor ingebouwd, nou blijkt dat doordat ik die heb ingebouwd de aandrijfas altijd meedraaid. daar zit dus onballans in, ik heb hem er onderuit gehaald om zeker te weten dat het de as is. de as is recht maar er zit speling in het schuifgedeelte(voor bij de aandrijfas bij de smeernippel), is dat normaal? kan ik hem helemaal uit elkaar schuiven? kan ik hem vol met vet doen om het zodoende te verminderen? (gaat pas bij 80 trillen en bij 90 trilt de jeep bijna uit elkaar ) is dat tussenstuk te reviseren? hij heeft het uitstekend gedaan met het strandevenement alleen max75 op de snelweg is wel zuinig maar geen porum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boxman Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Heb je hem al geprobeerd zonder voorste aandrijfas ? Zo ja, trilt hij dan nog ? En indien hij dan niet meer trilt, kun je dan niet bij Kees ff een aandrijfas lenen om te proberen of deze dan ook trilt ? Suc6 en tot horens, Sander Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Yep, dat van speling op de voorste aandrijfas is een gekend probleem. Je moet wel zeker weten dat de speling ook niet in je CV stuk zit, hier zit namelijk ook een yoke die de 2 kruisjes met elkaar verbind en deze sluiten ook uit na een tijdje. Als je ze vervangt plaats er dan met vetnippel, deze gaan langer mee indien je ze regelmatig smeert. PS schuifstuk is te reviseren maar is schandalig duur in prijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martinus_ Geplaatst June 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 Yep, dat van speling op de voorste aandrijfas is een gekend probleem.Je moet wel zeker weten dat de speling ook niet in je CV stuk zit, hier zit namelijk ook een yoke die de 2 kruisjes met elkaar verbind en deze sluiten ook uit na een tijdje. Als je ze vervangt plaats er dan met vetnippel, deze gaan langer mee indien je ze regelmatig smeert. PS schuifstuk is te reviseren maar is schandalig duur in prijs. ik heb vanmorgen de as er onderuitgehaald, en alle trillingen zijn nu weg,.... ik heb op jeeplist alleen opmerkingen gehoord dat speling op dat schuifstuk redelijk normaal is, zal bij mij toch groter zijn als bij een ander denk ik. sorry wat bedoel je met CV stuk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst June 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2007 CV aandrijfas achter CV Constant velocity Als je een slip yoke eliminatorkit monteert dus kortere as in je NP231 tussenbak met een vaste yoke en dan een CV aandrijfas met 3kruisjes de voorste aandrijfas schuift heen en weer op spiebanen met een coating, als de coating op de spiebanen ( splines) versleten is komt er speling op. Veel vet erin spuiten heft het probleem iets op. advies : koop een andere aandrijfas voor kost ongeveer eur 75 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2007 Ik heb het weldegelijk over het CV stuk in de VOORAS, de plaats waar de 2 kruisjes zich bevinden. Deze 2 kruisjes zijn met elkaar verbonden door een yoke, deze heeft ook naaldlagers voor de boel draaiende te houden. Kijk deze verbinding ook effe na alvorens een nieuwe aandrijfas te steken. PS een aandrijfas vooraan voor 75 lijkt me erg weinig indien goed en compleet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.