Spring naar bijdragen

Stationair


Recommended Posts

Ello....

Valt me op dat de stationairloop op gas soms wat laag is waardoor de motor onregelmatig gaat lopen...hij zakt in tot het punt van bijna afslaan en vervolgens geeft ie weer een dot gas om dit te voorkomen.

Waar kun je de stationairloop op gas afstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slingeringen in stationair toerental worden meestal veroorzaakt doordat de stationair steller vervuild is.

Deze zit bij V8 op de throttlebody L6 weet ik niet precies.

Schoonmaken: uitbouwen 2 schroefjes en schoon spuiten met remmenreiniger.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee lex, ik heb hetzelfde probleem gehad alleen bij mij liep ie slecht stationair op benzine en gas.

Ik heb vervangen stappenmotor ( benzine ) bougie = kabels = rotor en verdelerkap. Loopt nu een stuk beter. Morgen gaat de stappenmotor voor de lpg er uit ( die zit in de toevoerleiding van de lpg die binnen komt in de throttlebody ) en word deze vervangen door een manueel stelschroef en dat afgesteld aan de kast. Moet alles oplossen volgens diegene die het uitgaat voeren. Hij heeft er ruime ervaring mee. Ik hou je op de hoogte.

grrz roel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de V8 motoren moet het toerental zowel in neutraal als in Drive (voet op de rem) op 750 tpm zijn.

Dit geld voor benzine en LPG.

Dit word electronisch afgeregeld door een stappenmotertje bovenop het inlaatspruitstuk vlak voor de verdelerkap.

Dit motortje wil vast gaan zitten door een zwarte taaie substantie die gemakkelijk te verwijderen is.

Indien men het stationair toerental hoger afgesteld wilt hebben kan dit via electronische weg meestal even langs de garage en laten aansluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk! dat dacht ik dus ook al....

Maarre....iets specifieker?

Als ik voor m'n jeep sta met de motorkap open dan zie ik helemaal achter op de motor de verdeler achter het spruitstuk zitten...aan welke kant zit de stappenmotor, beschrijf hem of de electrische connectie eens als je wilt? Zoekt wat makkelijker :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat gaat heel gemakkelijk.

Als je voor het blok staat, zie je de ronding waar via het luchtfilter de lucht via het inlaatspruitstuk naar binnen gaat.

Direct achter dat ronde gat zit de stappenmotor met aan de zijkant een stekker.

Stekker eruit, twee torx schroefjes los en je hebt de stappenmotor eruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de tussentijd dat jij reageerde had ik m zelf al gevonden :D

Toch bedankt!

Ik heb 'm schoongemaakt MAAR het toerental was nog steeds niet goed maar gezien het feit dat ie wel iedere keer bijregeld zou je denken dat de stappenmotor z'n werk wel doet dus heb ik de aanslag van de gasklep veranderd *loodje eruit, schroefje indraaien* en nu loopt ie netjes 750 toeren stationair alhoewel ie in D ietsje inzakt.

Wel lijkt hij op benzine iets slechter op te pakken onderin alhoewel ik niet inzie waarom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik dat de mijne gewoon te laag staat, meestal loopt ie zo'n 500 toeren stationair en da's op t randje...750 toeren lijkt me beter maar ik heb nog niet gekeken waar ik de stationair t beste kan verstellen

Mijn GC van '98 4,0l (LPG G3) loopt ook 500 toeren stationair (gas / benzine); volgens mij is dit eerder in een topic geweest; het schijnt zo te horen. Op gas loopt de auto dan minder mooi 'rond'.

Wat ik vervelend vind is dat de auto (en ik heb deze al een jaar en 35.000 km) NOOIT bij de eerste keer start; altijd pas bij de tweede keer, zomer, winter, droog, regen gas of benzine; wat op zich al een :thumbsup: opmerking is want G3 start altijd eerst op benzine.

vr. gr.

JYPY

Link naar opmerking
Deel via andere websites

warme motor ongeveer 400 toeren koude iets hoger,

2x moeten starten alleen bij koude start?

lijkt mij te liggen aan de gasinstalatie, maar mag een gas rijder beantwoorden..

mss beter ook nieuw topic

Hier de gasrijder,ik heb ook een ZJ op G3 en bij draait hij ongeveer ook 400 toeren dus is vrij normaal:yes:.

Het twee keer starten wat jij moet doen heb ik geen last van,start altijd gelijk!!

Daar kan ik je niet verder mee helpen.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...