Spring naar bijdragen

oliedruk


Recommended Posts

heej Harry..oo sorry Barry tongue.gif

ik heb een beetje hetzelfde probleem..met als verschil dat als ik gas geef

de druk weer omhoog gaat..(ik heb geen cherokee..J10) blink.gif

En idd. de sensor is een gevoelig iets..dus zal wel aan vervanging toezijn.

Er zijn wel manieren omdat te testen geloof ik..zal wel in een vd boeken staan..

goodluck

S

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht dat je continue een druk hoorde te hebben van rond de 3 bar

maar het klopt dus wel dat hij blijft hangen bij het laatste streepje

als ik ga geef gaat hij wel weer richting de 3 bar

maar op de snelweg bij 120 km zit hij iets boven het laatste streepje

dus is het in feite niks om je zorgen over te maken

de cherokee heeft wel 245k op de teller staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij (TJ) schommelt ie ook, koud naar 3. Warm richting 2 en met 'planken' weer naar 3 tot 4.

Hij is wel eens bij 1 blijven hangen, maar ging vanzelf weer over na een dag of drie. smile.gif

Beetje Jeepisch allemaal....

*topic verhuist naar techniek algemeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Mijn oliedrukmeter geeft sinds gisteren rond de 3 bar aan.

Vanmorgen bij een koude motor gaf hij tegen de 4 aan,

toen de motor warmer werd zakte het onder de drie.

De meter stond eerder voluit en wilde hem nog steeds repareren maar sinds gisteren heeft hij zichzelf weer in werking gesteld ( is de jeep dan toch selfrepairing? biggrin.gif )

Volgens de boeken moet de druk ± 2,5 bar bij 1600 toeren zijn.

By the way mijn vehicle heeft er 238000 km op de teller staan.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook die vage klachten heb bij mijn gr. cherokee.

Mijn oliedruk staat steeds op 5.4+ bar en zakt alleen als ik stationair draai naar de 3 bar, zelden lager.

Maar ik heb altijd geleerd dat een hoge druk minder kwaad kan dan een lage druk cool.gif

En mijn centrale vergrendeling doet ook al raar door steeds, als ik de motor afzet, even op en van slot te springen. Schijnt in het alarm te zitten, dus ik laat het lekker zo en ik leer er wel mee leven.....

Waar je alleen wel op moet letten is dat de druk idd niet onder de 1.5 bar gaat zakken, de spanner van de distributieketting heeft namelijk minimaal die druk nodig om het zaakje strak te houden.

Je kan het testen door met warme motor een stukje als een gek op te trekken, helemaal onderin dat gas en dan ineens het gas weer loslaten en uit laten rollen.

Op de mensen na die je voor gek verklaren, mag je niet meer zien dan een oliedruk boven de 1.5 bar ( even schatting maken ) en mag je ook niks horen rammelen of tikken.

Maar je kan het voor de zekerheid eens na laten kijken bij een universele garage, eventueel eens compressietest uit laten voeren of aan een uitlaatgas computer laten zetten. Wie weet zit er wel ergens een klein lekje of een minimale storing die zoiets veroorzaakt.

Btw, mijn karretje staat al op 367.000 km en doet het inmiddels weer helemaal toppie, die Jeeps zijn idd zelfherstellend en gaan na verloop van tijd gewoon weer werken zoals het zou moeten wink.gif

Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...