Spring naar bijdragen

32 banden op 4.0 automaat


Recommended Posts

wil op mijn wrangler 4. automaat toch maar naar 32 banden gaan rijd er veel mee op weg heb nu op snelweg gereden bij ca 120 km is motortoeren tal ca 2700 met standaard band 225-75-15 de overbrenging is zo niet te achterhalen assen voor en achter zijn open geweest

weet iemand wat bij een normale wrangler 4.0 automaat de toeren is bij 120 km

als mijn auto hogere toeren draait kan ik de 32 ers monteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een TJ met handbak en 4.56 in de assen en 33" banden.

Heel veel trekkracht in de lage toeren enkel op de autostrade is het toerental een beetje hoog hij rijdt z'on 120km/h aan een 3000tpm maar ik rijdt weinig autostrade dus niet echt een probleem.

Tevens kan ik nu ook zonder problemen 35" leggen zonder opnieuw ander verhoudingen te moeten steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grofweg zal je Rpm met 32'ers rond de 2300 uitkomen als ik het ff snel bereken.

Ter vergelijking mijn XJ met 3.54 overbrengnig in de assenen automaat draait ongeveer 1900 toeren bij 110km/u

Dat klopt volgens mij heel aardig ja, ik zal het van de week eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jouw verwachting dat het toerental zal zakken met grotere banden is dus niet zo.

verhouding snelheid vs toerental zal op jouw meters gelijk blijven als je grotere banden monteerd.

het is dus zaak om uit te zoeken hoe hard je nu echt rijd als jouw teller op 120 staat.

je zal dan de snelheids meter aan moeten passen door middel van een andere gever in de bak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jouw verwachting dat het toerental zal zakken met grotere banden is dus niet zo.

verhouding snelheid vs toerental zal op jouw meters gelijk blijven als je grotere banden monteerd.

het is dus zaak om uit te zoeken hoe hard je nu echt rijd als jouw teller op 120 staat.

je zal dan de snelheids meter aan moeten passen door middel van een andere gever in de bak.

Niet zo moelijk doen, gisteravond 107 op gps is 100 op teller bij 2150 toeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...