Spring naar bijdragen

banden/overbrenging assen Tj 4.0 automaat


Recommended Posts

volgende vraag

wil onder mijn Tj 33-12.5-15 banden leggen

krijg nu advies om dit niet te doen omdat de auto geen snelheid meer heeft dan.

zou dan ook assen moeten aanpassen

wie heeft dit al bij de hand gehad is het echt nodig om de as aan te passen??

(wrangler 4.0 sport automaat 2001)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Automaat is wel iets vergeeflijker, maar als je nog alles standaard hebt ga je het echt wel merken (in negatieve zin).

Ik zou het advies volgen en de overbrenging veranderen als je naar 33" banden wil.

(daarnaast heb je ook andere velgen nodig met die breedte)

Welke overbrenging en banden heb je nu?

Waar is het voor? (terrein/weg)

Is hij al verhoogt? (anders gaat het niet passen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoy, ik heb een TJ van '97 automaat met 33 tigers, in het terrein in de lage gearing gaat goed maar op de normale weg gaat het een stuk minder. Op de snelweg met tegenwind kom je met moeite aan de 120 km, ook het acceleren gaat moeizamer. Verder heb ik overwogen om een chiptuining te nemen (zie topic chiptuining) ben daar vanaf gestapt, ga nu een 4.10 overbrenging steken deze ligt al op de plank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Fr-ed,

Ik rij al een tijdje met 265-75-16 (32") rond met automaat en dat gaat prima. Hij trekt nog makkelijk op en loopt harder dan ik durf :D . Gewoon 100-110 rijden gaat prima, rond de 2200 toeren.

Denk je dat die banden niet gaan aanlopen met het flexen? Ik heb nu ook 2" blokken en met de disconects los loopt het heel soms iets aan.....dus 33":whistle: en met die breedte moet je denk ik ook velgen met een andere offset hebben...

Keuzes keuzes......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

krijg van bijna iedereen de tip om 31 of 32 banden te nemen geen 33 ers kan een wrangler 4.0 automaat de 32 banden wel aan met de standaard overbrenging in de assen???

klik TJ met 32ers @ kameel update dat postje eens :whistle:

persoonlijk zou ik voor de 32ers gaan, ook gezien de lift wat je wil.

een Jeep rijden/opleuken/stoerder maken, kost geld waneer je het goed wil doen

en je kan het beter goed doen dan halfbakken

my 2 cents

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij rijden een TJ met 4.56 in de assen en vanaf morgenavond 4.0:1 in de tussenbak :whistle: .

Maar ja, we hebben er wel 36" banden onder liggen en rijden alleen off-road.

Klopt het dat er eventueel ook nog 4.88 beschikbaar is voor in de assen (voor dana 30/achter dana 35)???

Marco

http://www.team-ruttchen.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt het dat er eventueel ook nog 4.88 beschikbaar is voor in de assen (voor dana 30/achter dana 35)???

Marco

http://www.team-ruttchen.nl

:whistle:

Hier heb je wat sterkere uitvoeringen..........

http://www.outdoorwire.com/4x4/jeep/reviews/488/

Navigation Menu 4x4 Jeep Tech OutdoorWire Front Page Main Expo Center 4x4 Parts OutdoorWire Site Index Main Links Index 4x4Wire Front Page 4x4 Trails

By: Randy L. Wheeler - 7/2000

Photos by Author and Vance Anderson

tn_r_p.jpgSuperior's new 4.88 Ring & Pinion

Superior Axle & Gear has been working feverishly over the past year to get these gears out of the design stage and into production. The long awaited 4.88 gears from Superior Axle & Gear have finally arrived! The 4.88 gears are currently available for the AMC Model 20, Dana 30 (standard and reverse cut), as well as the Dana 35. Up until now, the lowest gear set available for the Dana 35 was the 4.56. The new 4.88 gears should fill the need for those of us looking for something lower (numerically higher) than the standard 4.56 gear set. These new gears were developed specifically for those of us running 33 or 35-inch tires and lockers. According to Ron Stobaugh at Superior Axle & Gear, they just got back from pre-running the Baja 500 race course in 2 Jeep TJ's, each equipped with 6 cylinder engines. One Jeep was equipped with only the new Super 35 Detroit kit, and the other Jeep was equipped with 35-inch tires, 4.88 gears and a Super 35 Detroit kit. Ron plans to take these same Jeeps on the Rubicon for the Jeepers Jamboree, then to Sierra Trek, and finally to Moab. They are not going to trailer these Jeeps to these events, they are going to be driving them. If this isn't a real life torture test, I don't know what is.

Bron: 4x4wire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja als je de vraag van Challlenge TJ leest..............:whistle:

Helemaal waar :whistle: , maar het topic onderwerp:

wil onder mijn Tj 33-12.5-15 banden leggen

krijg nu advies om dit niet te doen omdat de auto geen snelheid meer heeft dan.

zou dan ook assen moeten aanpassen

wie heeft dit al bij de hand gehad is het echt nodig om de as aan te passen??

(wrangler 4.0 sport automaat 2001)

Dus: wat ga je ermee doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

overbrenging is niet bekend kameel , het type plaatje is van de achter as af en de assen voor en achter zijn open geweest is zichtbaar aan de pakking en bouten dat er aan gewerkt is dus diff is gewijzigd ??

motor draait bij 120 km ca 2700 toeren weet niet wat een standaard 4.0 automaat draait bij die snelheid (met banden maat 225-75-15)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

effe achteras van de grond af, wieltjes draaien en het aantal omwentelingen van de aandrijfas tellen ... dan weet je tenminste wat :P

En wat betreft bandenmaat -> de relatief goedkoopste oplossing is 2" spacers en dan 31x10.50 banden. Je kunt de huidige wielen daarmee houden en loopt niet tegen problemen aan met de banden achterop (dat ze de 'spring perches' raken)

:yes:

Hier een foto van een TJ met 2" spacers en 31" BFG ATs

2657935190031658980rElZjZ_th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
overbrenging is niet bekend kameel , het type plaatje is van de achter as af en de assen voor en achter zijn open geweest is zichtbaar aan de pakking en bouten dat er aan gewerkt is dus diff is gewijzigd ??

motor draait bij 120 km ca 2700 toeren weet niet wat een standaard 4.0 automaat draait bij die snelheid (met banden maat 225-75-15)

standaard = Handgeschakeld +/- 2000 tpm in 5e versn.120 km/pu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...