maurice coolen Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 hallo. welke moter is de amc 242. 4.2 40 lo. 40 ho Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 242 kubieke inches inhoud .. oftewel 4 liter. Als er AMC voor staat is het de eerste versie, dus waarschijnlijk uit een XJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 242 kubieke inches inhoud .. oftewel 4 liter.Als er AMC voor staat is het de eerste versie, dus waarschijnlijk uit een XJ. En dan is het dus een LO...??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 hij heeft vin code c. ?? bj 90/97 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 Welk nummer staat er op de cilinderkop, in het midden aan de in/uitlaat kant?? Net voor de helft, vaak, onder de rand van het klepdeksel! Staat er: #2886 = het een 4.0 #7120 = het een 4.0i Hi-Out '91-'95 #0630 = het een 4.0i Hi-Out '96-'00 De #7120 geeft het meeste vermogen. Greetz,Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 Wat jij opnoemt is alleen het casting no van de kop. Dat wil nog niet veel zeggen als er bijv een ander kop op gekomen is. En de 0630 kop is tot 1998 van 1999 - 2004 is het de 0331 En is is niet zo dat, zoals jij zegt, de motoren tussen '91 en '95 het meeste vermogen leveren. De latere motoren leverden het meeste vermogen (2000+) Zit een heel verhaal achter maar da's nu ff niet van toepassing. Casting no's van het blok zelf en de daaraan gekoppelde bouwjaren zijn: Waarbij vanaf de 1991 casting no's het HO's zijn. 1987-90 | 53005535 of 8933002665 1991-95 | 53008405 1996-98 | 53020569 1999-04 | 53010449 Oh en als antwoord op je eigenlijke vraag. Iedere 242 is een "AMC 242 I6" echter vanaf 1996 is Chrysler ze "Powertech I6" gaan noemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 hallo het is een nieuwe moter . uit de usa zit nog in de krat. deze is compleet met kop. dus ik moet verder gaan zoeken naar nummers. of kan ik het nog ergens anders zien. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rvdblade Geplaatst May 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2007 Wat jij opnoemt is alleen het casting no van de kop. Dat wil nog niet veel zeggen als er bijv een ander kop op gekomen is. En de 0630 kop is tot 1998 van 1999 - 2004 is het de 0331En is is niet zo dat, zoals jij zegt, de motoren tussen '91 en '95 het meeste vermogen leveren. De latere motoren leverden het meeste vermogen (2000+) Zit een heel verhaal achter maar da's nu ff niet van toepassing. Casting no's van het blok zelf en de daaraan gekoppelde bouwjaren zijn: Waarbij vanaf de 1991 casting no's het HO's zijn. 1987-90 | 53005535 of 8933002665 1991-95 | 53008405 1996-98 | 53020569 1999-04 | 53010449 Oh en als antwoord op je eigenlijke vraag. Iedere 242 is een "AMC 242 I6" echter vanaf 1996 is Chrysler ze "Powertech I6" gaan noemen. iMav, ik heb het inderdaad gehad over de cilinderkop#. Het geeft in elkgeval een indicatie. Ik heb dit gevonden op het WWW. Cylinder head The stock cylinder head is cast iron and weighs 60lb. The valve head diameter is 1.91" intake/1.50" exhaust. Casting numbers are as follows: Year............Casting No 1987-90......2686 1991-95......7120 1996-99......0630 2000-01......0331 Cylinder head flow figures (cfm) at 25inH2O pressure drop are: Non-HO head #2686 Valve lift (in)..... 0.2 ... 0.3 ... 0.4 ... 0.5 ... 0.6 Intake flow.... 122.0 168.0 186.0 189.0 192.0 Exhaust flow....88.0 114.0 130.0 134.0 138.0 Ported non-HO head #2686 Valve lift (in)..... 0.2 ... 0.3 ... 0.4 ... 0.5 ... 0.6 Intake flow.... 124.0 183.0 197.0 207.0 216.0 Exhaust flow....87.0 113.0 138.0 153.0 159.0 HO head #7120 & #0630 Valve lift (in)... 0.1 ... 0.2 ... 0.3 ... 0.4 ... 0.5 ... 0.6 Intake flow.... 66.0 128.0 179.0 206.0 209.0 209.0 Exhaust flow. 55.0 100.0 120.0 136.0 141.0 141.2 HO head #0331 Valve lift (in)..... 0.2 ... 0.3 ... 0.4 ... 0.5 ... 0.6 Intake flow.... 114.0 165.0 194.0 199.0 205.0 Exhaust flow....94.0 117.0 126.0 130.0 133.0 Ported big valve 2.02/1.60 HO head Valve lift (in)... 0.1 ... 0.2 ... 0.3 ... 0.4 ... 0.5 Intake flow.... 73.9 142.4 197.8 229.8 247.0 Exhaust flow. 65.3 114.0 135.9 146.3 157.1 The early '87-'90 non-HO heads have low intake ports that flow rather poorly. The later HO heads have higher intake ports that flow more air by allowing a straighter shot into the cylinders. The '91-'95 HO heads with casting no.7120 have the highest intake and exhaust port airflows, especially at lower valve lifts where it is most important, and are the best for performance. The '96-'99 0630 heads are almost identical except that they don't have a port for the coolant temp. gauge sending unit. The '00 and later HO heads with casting no.0331 have smaller exhaust ports to produce a faster warm-up of the catalytic converter and improve emissions, but performance also suffers because the ports don't flow as well as those of the 7120 and 0630 castings. The exhaust ports flow relatively poorly compared to the intake ports on all the 4.0 heads so this engine would perform better with a dual pattern cam that has more exhaust valve opening duration and lift than the intake. The intake ports of the HO head are rectangular and measure 1.625" x 1.375", while the exhaust ports are elliptical and measure only 1.375" x 1.250". The port cross-sectional areas are 2.234 and 1.350 sq. inches respectively. For good street performance, it is recommended that the port c/s area should be about 85% of the valve head area. Therefore it should be 2.435 sq. in. for the intake ports and 1.502 sq. in. for the exhaust ports. The stock port c/s areas therefore need to be enlarged by 9.0% for the intake and 11.3% for the exhaust. The ports should be matched to the intake and exhaust manifold runners to smoothen airflow and prevent power-robbing turbulence. For those who would like to undertake a DIY head porting job, the Standard Abrasives DIY Head Porting Guide is a must read. Greetz, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 dit nummer staad op de kop. 53020569. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 dit nummer staad op de kop.53020569. Dan zou het blok volgens Imav's gegevens zijn van: 1996-98 | 53020569 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 weet iemand nof deze moter dan ook in een 93 wrangler past. het is het typ 96/98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 Zou dan uit een TJ komen? Ben getuige geweest van het "spagetti project" van Rob, waarbij een TJ blok in een YJ (87 dacht ik) kwam. Zaten toch wel de nodige aanpassingen in/aan. Ik denk dat Rob je daar heel veel over zou kunnen vertellen. 1 op 1 past het in ieder geval niet (qua aansluitingen, signaal gevers etc etc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 zal vast gaan werken, maar zal nog hele klus zijn. zit de comp er ook bij. in mijn ogen kan je dan net zo goed een V8 erin zetten is zelfde werk. ik zou hier een goeie 2ehands op de kop tikken, wat een direct swap is. en dan die motor die eruit komt uit elkaar trekken en zelf reviseren. klik op ebay wel zelf even nakijken of ze verzenden naar NL en of het geen rommel is of compleet remanufactured klik en dan wel de juiste die direct er in kan EPS of B&S al geprobeerd? dacht dat hun ook motoren hadden liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 ben vadaag ff de jeep op wezen halen. (inv locker) en heb meteen gevraagd of de moter om te wisselen zou zijn . als het goed is is de moter het zelfde aleen de olie sensor daar moet die van een tj in. voor de rest kan ik gewoon alles over zetten. het is een kaal blok . onderblok met kop. maar als dit niet zo zou zijn hoor ik het graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 Je hebt een YJ.... met een HO blok. Ander blok erin en er zou een sensor van een TJ in moeten??? Ik weet niet wie je het gevraagd hebt, maarre... :S Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 Deze motor past gewoon in jouw jeep. Je zal wel een bronzen priesaslagertje moeten laten draaien als je een vroege ax-15 bak hebt. Dit zie je vanzelf op het moment dat je de 2 motoren naast elkaar legt. Ik zou zeggen: gewoon doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 jep zij die. omdat het andere draad of zo was . blok wat er nu in zit is van 93. en die er in komt van 97/98. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 je zit met je meters, pcm enz enz obdI en obdII die zijn niet compatibel.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 Sensoren uit je huidige blok MOETEN er in... Voor de temp sensor achterop de kop zul je een gaatje moeten boren en tappen. Plaats de sensoren van een TJ, en je hebt troubles! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 oke dank je. de sensoren wil ik over zetten . omdat bij het nieuw blok niets bij zit. dit is een niuewe uit de usa. dus de oude sensoren passen niet in het blok (kop). mmm daar zal zeker wel een oplosing voor zijn. (omboren of verloopstukje) maar weet iemand of de onsteking wel over te zetten is . inv lengte as en zo. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 De nokkenas zit wss nog op dezelfde plek, dus dat zou kwa lengte geen probleem moeten zijn... Maar is het een nieuw blok??? Met welke specificatie's?? ( en dan bedoel ik: Gelijk aan WELK bouwjaar? ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 het is een amc 242 voor de 1996-98 | 53020569. meer heb ik er niet van . aleen dat i nieuw is en nog in de krat zit. incl paking set . groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 In dat geval moet het gewoon passen... Mogelijk moet jeeen paar kleine aanpassingen doen. Denk daarbij aan de temp sensor in de kop en de filteraansluiting voor 't oliefilter. Misschien moet je je huidige vliegwiel gaan gebruiken, en dat toplager moet ook geplaatst worden. Kortom: Niets onoverkomelijks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 4, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2007 oke dank je allemaal. dan weet ik een beetje waar ik aan begin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst May 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 22, 2007 Deze motor past gewoon in jouw jeep. Je zal wel een bronzen priesaslagertje moeten laten draaien als je een vroege ax-15 bak hebt.Dit zie je vanzelf op het moment dat je de 2 motoren naast elkaar legt. Ik zou zeggen: gewoon doen. weet iemand de maat van dat bronzen priesaslagertje. dan laat ik dit voor de zekerheid alvast 1 draaien. zodat ik er aankoment wiekent niet op mis pak. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.