Spring naar bijdragen

Softtop ellende?


yaffle
 Share

Recommended Posts

Heren en dames....weertje he?

Super weer om met de open jeep te rijden, dus gisteren voor het eerst de hardtop eraf getild (best zwaar :P) en gepoogd zonder handleiding de softtop te plaatsen. Eerst kwam ik helemaal nergens, maar na het downloaden op goed geluk van een handleiding van besttop kon ik ongeveer uitvogelen wat waar moest. Er zaten ook geen schroeven en bouten meer bij dus eerst weer naar de bouwmarkt, etc etc.

Uiteindelijk bijna klaar, willen de deuren niet dicht? En ook de hangende stang voor het achterraam kan ik nergens in of aan vastzetten.....:blink:

En het aluminium ding (2x) op de foto is over....ik doe vast iets vreselijk fout, maar gok toch ook dat ik wat mis.... Dus als jullie tips hebben.....graag!

Alvast weer bedankt,

Yaffle (en de hardtop zit er vooralsnog maar weer op....grrr)

PICT0002.jpg

PICT0012.jpg

PICT0003.jpg

PICT0005.jpg

PICT0008.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het aluminium ding (2x) op de foto is over....ik doe vast iets vreselijk fout, maar gok toch ook dat ik wat mis.... Dus als jullie tips hebben.....graag!

Alvast weer bedankt,

Yaffle (en de hardtop zit er vooralsnog maar weer op....grrr)

PICT0008.jpg

Deze aluminium dingen horen op het raamframe geschroefd te worden, aan weerszijden aan de binnenkant, zodat je deur hier tegen aan sluit.

Groetjes

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

die stang achter bij het ruit is om aan je body vast te klikken. Aan weerszijde van je achterdeur horen 2 u-profielen te zitten( +/- 10 cm lang ) ( vastgeschroef aan je body. Die achterstang schuif/ klik je dan in de u-profielen en dan als je je achterdeur op slot doet is je achterruit ook op slot. Een soort van misplaats gevoel van veiligheid :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat lijkt me stug. die strip is langer dan een meter

volgens mij hoort die aan de zijkant achter waar je ramen zitten en dan onder de strips waar je de ramen in klemt.

heb ik ook geprobeerd maar ik begrijp niet waar dit voor dient, bij mij liggen ze nog steeds in de hoek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op zich is het met de softtop niet zo moeilijk hoor.

misschien heb je wat aan deze link http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=4290

of jij hebt een softtop die niet compleet is.

dan wordt het last om hem er op tekrijgen..

ik kan ook lastig zien wat voor onderdelen jij wel hebt..

en wat niet..

en volgens mij wil jij softdeuren gebruiken.

met stalen deuren wil het waarschijnlijk wel ..???

of ook niet ..

ik moet deze week mijn softtop er weer op hebben,

In verband met A.P.K. :P

ik zal wel foto`s maken hoe ik dat doe..:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze aluminium dingen horen op het raamframe geschroefd te worden, aan weerszijden aan de binnenkant, zodat je deur hier tegen aan sluit.

Groetjes

Petra

hoi petra,die gebogen alu strips heb ik ook,zitten bij mij aan binnenkant/rand van HARDTOP!!sluiten netjes de naad tussen onderkant hardtop en carrosserie af aan binnenkant ,of ze daar horen weet ik niet,maar ze passen precies.heb vorig jaar nieuwe S.T.(YJ) gekocht(besttop)en daar zaten ze NIET bij??.

en mbt deursloten,ik heb polyester halve deuren met identieke sluiting,bij mij zaten er 2 metalen''gebogen plaatjes''bij die je op je deurstijl mot monteren,en daar ''haakt'' dan je slot/sluiting in,succes scaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt die strips komen op de zijkant van je body ( Bij montage hardtop)

en bij softtop komen daar de strips waar je zijruiten mee vast zitten.

Maak maar eens fotoos van alle onderdelen dan kunnen we zien wat voor top je hebt en wat ontbreekt evt.

er zijn ook verschillende manieren om je achterruit vast tezetten

1/ een strip die je vastschroeft op je achter deur en waar je ruit in klemt

2/ alustrip die je over de pees schuift onderaan je achterruit en die strip duw je dan in de 2 u beugeltjes die na de hoekeinden vast zitten aan weerszijden van je achterdeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...