Spring naar bijdragen

Gas is om op te koken......


Mav
 Share

Recommended Posts

Zo van het weekend de 'gok' maar eens gewaagd en begonnen met het verwijderen van de gastank en bijbehorende installatie uit de Jeep...

Na de tank zelf en de bijbehorende gasleiding onder de auto verwijderd te hebben begon het "echte" werk onder de motorkap.

De verdamper en bij behorende slangen gingen er vrij vlot uit alleen moest toen de hele elektrische installatie en gascomputer er nog uit. Deze bypassed de standaarde ecu (engine control unit) wanneer er op gas gereden wordt.

Dus eerst maar de schakelaar en draden onder het dashbord vandaan gehaald en daarna de kabelboom onder de kap opengelegd om uit te vinden waar die dradenbos van de gascomputer heen loopt.

Bleek dat er een groot aantal richting de injectierail liep. Deze zaten voornamelijk doorgelust op de bestaande bekabeling alleen de kabels van de 6 injectoren zaten via de gascomputer geschakeld om van daaruit weer naar de standaard ecu te gaan.

Na deze hele zooi losgeknipt te hebben en weer op de originele wijze aangesloten te hebben besloot ik om de overige draden wirwar onder de kap ook maar gelijk aan te pakken. Tsja als je toch bezig bent.

Deze wirwar bestond onder andere uit, het alarmsysteem, bedrading voor lierbediening binnenin, bedrading voor extra lampen en bedrading voor de startonderbreker.

Na een hoop geknip en het vervangen van een paar kachelslangen waar de gasverdamper op aangesloten was toch maar eens kijken of het motortje nog liep...... Niet dus...... startmotor draaide wel maar de benzinepomp kreeg geen spanning en draaide niet.

KUD

Dan maar eens bellen met JP of hij misschien ff kan kijken bij z'n eigen auto hoe dat zit of dat hij zo weet waar het euvel zich bevind. Na een hoop heen en weer gebel, gechat en foto's gestuurd toch niet het gewenste resultaat bereikt.

Gelukkig was hij zo galant wink.gif om vandaag (zondag) langs te komen en mee te kijken.

Voor dat JP zou komen toch maar eens kijken of ik niet meer kon doen. Tsja de startblokkering zat er nog inclusief een hele hoop draden onder m'n dashboard. Dus maar eens op zoek naar dat ding en het maar verwijderen... (werd toch wel zat van steeds op de afstandsbediening drukken als je wilde starten)

Uiteindelijk het ding gevonden, verwijderd en gelukkig draaide de startmotor nog.

's middags samen met JP gezocht naar de reden dat de benzinepomp niet draaide. Uiteindelijk bleek het uiteraard weer een hele simpele oplossing te zijn..... 2 stekkertjes die voorheen via de gascomputer werden geschakeld moesten met elkaar verbonden worden. (Dank je JP wub.gif )

Dus na 2 dagen knippen, tie wrappen, knopen en schelden wink.gif is m'n Jeep zo'n 75 kilo lichter. Uiteindelijk zijn eruit gegaan: Gastank + installatie, startblokkering, alarm + nog een hele hoop andere draden en zekeringen.

Hieronder een fotoverslagje smile.gif

De tank vóór demontage:

gastank1.JPG

Onder de motorkap vóór demontage:

gastank2.JPG

Onder de motorkap na demontage:

gastank9.JPG

Onder m'n dashboard voor het knip en plakwerk:

gastank3.JPG

Onder m'n dash ná het knipwerk:

gastank8.JPG

Hetgeen wat er dit weekend uit/onder de auto vandaan is gekomen:

gastank10.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...