Spring naar bijdragen

Fuel en temp


Recommended Posts

hoy allemaal ,ik ben vandaag voor het eerst op het forum.

ik kom uit het zuidelijkste puntje van limburg, en rij een cj7,

quadratec uit 78 ,met een 304 amc.

ik probeer zo veel mogenlijk zelf te doen, maar toch stuit ik af en toe

op een probleem.

zoals nu heb ik geen uitlezing van de temp meter en fuel meter in de grote

meter, alles na gegaan maar toch krijg ik geen lezing :rolleyes:

wie zou me een hint kunnen geven b.v.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb er ondertussen 3 paar versleten en heb mij laten vertellen dat dit een gebed zonder einde is/kan zijn....

heeft geloof ik iets te maken met die voltage regulator die bij het minste of geringste doorbrand. :lol:

beste oplossing is dan om meteen maar een hele nieuwe klok er in te zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net gehoord dat ze bij B&S nieuwe metertjes hebben die gewoon op 12V werken, dus zonder de gewraakte voltage regulator....

Dat zullen dan waarschijnlijk meters met ingebouwde regulator zijn... spanning stabiliseren is namelijk wel noodzakelijk!

Maar zullen dat wel meters voor in de "grote klok" zijn dan?? Ik ken ze alleen als ronde paneelmeter....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou had ik pas een blije repley gegeven met een mooie link die je kan helpen om de meter problemen op te lossen , moet ik nu een opvolgend bericht plaatsen van het wederom overlijden van mijn fuel/temp meters.

Ik heb bij B&S gevraagd naar die 'nieuwere' meters en die gaan op meer dan 200 eurie's komen :lol: wat ik toch wel erg veel vind dus heb ik maar eens verder gezocht en zo ben ik terecht gekomen bij 4wd.com waar ze ook een replacement gauges set hebben, en dat voor maar 59.99 dollar (41,67 euro:D).

Ik heb ze een bericht gestuurd of dat dit 'de' vervangingsmeters zijn die langer dan 2 jaar mee gaan. Als ik meer weet dan zal ik hier berichten.:lol:

Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die meters heb ik er ook inzitten en dat zijn eleectronische meters en zijn niet meer met elkaar verbonden.

Kosten wel wat maar gaan ook niet meer stuk.

Groeten Bas

Bas, heb je die meters hier in NL gekocht of heb je de meters ook over laten vliegen en wat heeft het geheel gekost (buiten een lekker middagje knutsellen;))??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Passen gewoon in de bestaande gaten waar de metres nu ook zitten, zijn alleen elektronisch (of iets dergelijks):lol:

Ik heb bericht terug gehad van 4wd.com, van Tom Yash,

Die kit is idd de upgradekit die ik moet/wil hebben.:no:

Nou maar meteen bij de postbank een creditcard aangevraagd want ondanks dat ik al jaren dacht dat te hebben bleek dit niet zo..:wub: zucht zal wel weer een week extra overheen gaan.

en dan ga ik gauw een setje bestellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

nou, ik heb een nagevraagd bij b&s en het geeft inderdaad een conversiekit die werkt op 12v

je krijgt dan die 2 metertjes plus een kitje om het aan te sluiten, maaaaarrrrr best wel prijzig 229.56ex btw, en in usa maar 60dollar, dus waarschijnlijk over laten komen.

een losse fuel kost 38.68ex en een losse temp 32.20ex, dus het is nu aan ons om te beslissen

zijn er misschien hier leden die zo'n conversiekit in gebruik hebben, en hoe zijn dan de ervaringen hiermee??

greetz erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf twee meters van VDO gemonteerd en netjes weggewerkt in het dashboard... niet origineel maar wel SUPER zeker!!!

VDO staat voor "Verschikkelijk Dure Onderdelen" maar dan heb je wel super nauwkeurige meters!!!!

Tot de liter en tot de graad nauwkeurig!!!

Je moet wel een VDO Buisvlotter in de tank monteren... en een VDO temp. sensor in het blok.. Want Jeep parts en VDO parts werken niet samen!

Het is even wat werk maar het is het zeker waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een losse fuel kost 38.68ex en een losse temp 32.20ex, dus het is nu aan ons om te beslissen

En iedere 2 jaar weer een nieuw setje a 38.68ex en 32.20ex ?!

Nou voor mij niet meer, ik hoop mijn electronisch meter-setje maandag vanuit USA in ontvangst te nemen:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
hallo ook twee nw meters geplaatst bij nico van daan

na enig uitleg klok uit elkaar gehaald en meters er in gezet werkt perfect zit standaard ook een weerstand in is echt plug en play

de meters krijgen apart 12 volt en ziet er super degelijk uit

en dat voor ongeveer 80 euro

Hoe krijgen de meters appart 12volt dan ??

Via een toe te voegen spanningsregelaar zoals ik in mijn nieuwe setje heb gedaan (zie mijn how-to)????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke ik heb jou how to gelezen en ik heb alleen die brug niet gemaakt van die twee i boutjes van daar twee maal 12 volt

maar heb de zelfde metertjes en een regelaar er tussen een soort spannings regelaar die jij er ook tussen hebt zitten

maar gaan deze ook stuk nee toch

groeten

Ik was ff nieuwschierig geworden naar die 2x 12volt vandaar..

Die regelaar zou altijd stuk 'kunnen' gaan (alles kan stuk gaan) maar dat is niet waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...