flea Geplaatst April 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2007 ik heb sinds een paar jaar een cj5 met de V8 5.7L aan boord. maar heb eigenlijk al die tijd al wat probleempjes met de cj5 probleem 1 koude motor, de motor start slecht, startmotor gooit hem wel rond, maar de auto slaat slecht aan. probleem 2 (deze zou ik echt graag opgelost zien) als de motor echt warm is en ik zet het contact af (of hij slaat af) en probeer hem daarna weer te starten, geeft de startmotor geen kick. dus ik dacht, een nieuwe startmotor. maar ook een nieuwe (gereviseerde) startmotor geeft geen uitkomst. toen dacht ik, misschien word de startmotor te heet. (hij zit kort tegen het uitlaatsysteem aan) maar ook hitteschilden geven geen uitkomst. ik blijf het probleem houden. iemand van jullie enig idee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 4, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2007 Krijgt je startmotor wel spanning, met een warm blok? Startrelais en/of aansturing van startrelais nameten op t moment dat hij niet start.... Succes, en als het niet lukt, gewoon vragen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst April 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2007 Maak ook eens de contacten bij het startrelais schoon,komt wel eens voor dat daar roest of vuil tussen zit. BTW welkom hier en foto's zijn we gek op!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2007 Toevallig een automaat??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flea Geplaatst April 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2007 bedankt voor de antwoorden, volgend weekend gaan we weer ff rijden, ik zal eens kijken of de startmotor stroom krijgt bij een warme (hete) motor. @87wrangler klopt, het is een automaat, grtz flea Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast IRONBITCH Geplaatst April 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2007 als het niet aan de bekabeling ligt of aan de startrelais of de contacten ervan. of de startmotor word te heet. dan moet je toch maar eens overwegen om er een HighTorque erin te zetten. die heb ik ook op mijn V8 zitten. HighTorque startmotor draait 5x sneller rond en is kleiner en 3x lichter dan de orginele startmotor.en je kunt de HighTorque ook verdraaien als die te dicht bij je uitlaatheaders zit. en de HighTorque startmotor kost gemidd E 50,- meer dan een orginele. ik heb er E 200,- voor betaald. en ze zijn leverbaar voor de AMC V8. en de inline 6 cyl. en voor automaat en versnellingbak. ik heb de HighTorque gekocht bij www.classicamerican.nl in Helmond. deze jongens uit Helmond staan ook met hun stands op American cars beurzen door het hele land. en binnenkort van 16 t/m 17 juni op www.allamericanwheels.com in Asten-Heusden. ligt bij Helmond. en dat weekend gaat de ojoc er ook naar toe voor de 7e maal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flea Geplaatst June 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2007 het euvel is opgelost, het had idd te maken met het warm worden van het relais van de start motor, deze zit namelijk zeer kort tegen de headers. na wat speurwerk op internet heb ik nu een los startrelais gemonteerd op een koelere plaats, het "bestaande" relais op de startmotor is nu doorverbonden. http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0312_chevrolet_no_start_fix/ werkt perfect allemaal bedankt voor het meedenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.