Spring naar bijdragen

Montage Cb?


billy
 Share

Recommended Posts

hoi nu ben ik een ramp met elektriciteit :rolleyes: wat is het geval ik heb een bak(27 mc) gekocht

en ben deze nu aan het instaleren maar nu een vraag een 12 volts bak(ie) kan als ik bv m?n acht mislamp of achterruitverwarming niet gebruikt daar toch op aansluiten (heb doorgemeten en 12,5 volt wees de meter aan) aarde gelegd aan de deur (voor nood) maar hij doet het niet :whistle: !!!? Wat kan dit zijn? :D:blush:

Groeten william :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 27mc bak kan je het beste gelijk aansluiten op de accu.

Dus de plus en de min.

Kijk ook eens wat de bak gebruikt. (het aantal Amper)

Geluk met het aansluiten, en plaats altijd een zekering.

Mazzel Rene

(19TDT121 voor de zendamateurs.....)

he die rene bedankt voor je reactie :rolleyes: , zal ik doen op de accu met zwevende zekering :frusty: ! de ampere weet ik niet staat dit op de bak? :thumbsup: het is een premier 2000

groeten william

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En niet de mike inknijpen zonder antenne want dan liggen de eindtrappen eruit.

Op de kop van de antenne kun je de staande golf afregelen. Testen steeds met dop er weer op.

he hans hoe gaatie ik eb als eerste mn antene er opgezet dan kabel getrokken en aangesloten nu is deze combinatie al eens samen gebruikt moet ie dan weer nieuw worden ingesteld? als dat het geval is dan moet ik iemand in de buurt vinden die dat kan(heb geen meter er voor) gaan van avond eerst ding inbouwen onder de radio even een beugeltje maken ect.

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niets veranderd aan de lengte van de antenne kabel zou het geen probleem moeten zijn.

Ik heb ook geen staande golf meter meer en moet bekennen dat ik paar maanden geleden een bak heb gekocht die er ook nog steeds niet inzit.

nou moet ik je ook zeggen dat je als slangenmens geboren moet zijn om zn ding in te bouwen en als ik het niet direct doe dan doe ik het nooit meer!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou moet ik je ook zeggen dat je als slangenmens geboren moet zijn om zn ding in te bouwen en als ik het niet direct doe dan doe ik het nooit meer!!!!

Gisteren in de auto gezet zie foto link: http://www.flickr.com/photos/billysfotos

wil er alleen nog een aan en uit schakelaar tussen accu en bak zetten want het zit me niet lekker dat er continu stroom op staat.

maar in de tussentijd doe ie het was wel kruipen onder het dasbord. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren in de auto gezet zie foto link: http://www.flickr.com/photos/billysfotos

wil er alleen nog een aan en uit schakelaar tussen accu en bak zetten want het zit me niet lekker dat er continu stroom op staat.

maar in de tussentijd doe ie het was wel kruipen onder het dasbord. :P

Ik heb spanning van de accu naar mijn lier geschakelt via een relais en dat aangesloten op mijn mistachterlicht schakelaar onder het stuur. Mistlamp hoef ik niet te hebben en heb ik er afgesloopt ivbm plaatsen tirecarrier bumper achter.

Je zou die schakelaar ook kunnen gebruiken voor je bak. Alleen doet hij het dan als contact aanstaat. maar dat is een voordeel want kan hij je accu niet per ongeluk leeg trekken als je de bak vergeet uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb spanning van de accu naar mijn lier geschakelt via een relais en dat aangesloten op mijn mistachterlicht schakelaar onder het stuur. Mistlamp hoef ik niet te hebben en heb ik er afgesloopt ivbm plaatsen tirecarrier bumper achter.

Je zou die schakelaar ook kunnen gebruiken voor je bak. Alleen doet hij het dan als contact aanstaat. maar dat is een voordeel want kan hij je accu niet per ongeluk leeg trekken als je de bak vergeet uit te zetten.

Goed idee heb deze schakelaar ook niet nodig trouwens die windvanger en softdeuren van je staan en passen super :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gisteren in de auto gezet zie foto link:

wil er alleen nog een aan en uit schakelaar tussen accu en bak zetten want het zit me niet lekker dat er continu stroom op staat.

Ja en? Die dingen vliegen echt niet gelijk in de fik hoor. En als je werkelijk zo bezorgd bent kun je beter een massaschakelaar inbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja electra en ik hebben niet de beste verhoudingen!!!! ik snap haar gewoon niet en zij mij. daarom soms van die "dommen opmerkingen van mij"

Join the club...ik ben ook geen held met electronica.

Ik weet zeker dat ik 'm aangesloten zou krijgen, ik weet ook heel zeker dat er daarna iets anders niet meer werkt. :no:

Ik heb 'm gewoon via de sigarettenaansteker op de 12 volt. (stekker eraan en klaar)

Voor die tien keer per jaar dat ik 'm gebruik doe ik 'm niet vastzetten in de TJ.

:whistle:

Tis een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...