Spring naar bijdragen

Check Engine


Recommended Posts

Doe eens binnen 5 seconden het contact aan-uit-aan-uit-aan.... en tel de knippercode

Let daarbij op lange en korte pauze's tussen het oplichten van het "check-Engine" lampje: korte pauze is de decimalenscheiding, lange pauze is tussen de getallen.

Code 12 en 55 zijn normaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt op de VIC te staan?

CHECK OIL LEVEL/OIL LEVEL SENSOR BAD

The module will test the oil sensor input immediately

after ignition ON. If low oil is detected during

the test or the oil level sensor is bad, the VIC will

display this message. The engine on the vehicle outline

will also be illuminated. Ignition must be OFF for

1 minute before the oil is checked. If the fault is

found, the message will stay on until the ignition

turns OFF. Unless the ignition has been off for one

minute or longer and the oil fault fixed, the fault will

appear again on the next ignition ON.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chrysler Jeep op de binckhorst heb ik niet zoveel vertrouwen in duurt eeuwen

voordat ze je onderdelen hebben gevonden in de comp.

Echter bijkomend probleem is dat de dynamo die ik vandaag had laten reviseren

nu meer spanning leverd dan goed is de meter komt zelfs in het rood.

Morgen eerst maar eens even terug en die sensor bestel ik evt. bij B&S

en die Mac ken ik te goed.

morgen laat ik wel wat weten hoe het is verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nope met reset kan je de zaak niet kapot maken.

ik heb je een link van 93er fsm gestuurd die even downloaden..

en in hooftstuk 8c staat stap voor stap hoe en wat

Electroboer heeft net gebeld spannings regelaar evt. buitom leggen dan geen storing meer

toch nog maar die olie sensor verwisselen.

zou ik niet doen.

kan je te veel volt op je radio, blower krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij heb volgens je verhaal een te hoge spanning, dat wordt van af blz 5 uit gelegt hoe en wat te testen.

en die spaningsregelaar. das mooi kut met dt

VOLTAGE REGULATOR

The Electronic Voltage Regulator (EVR) is not a

separate component. It is actually a voltage regulating

circuit located within the Powertrain Control

Module (PCM). The EVR is not serviced separately. If

replacement is necessary, the PCM must be replaced.

Operation: The amount of DC current produced

by the generator is controlled by EVR circuitry contained

within the PCM. This circuitry is connected in

series with the generators second rotor field terminal

and its ground.

Voltage is regulated by cycling the ground path to

control the strength of the rotor magnetic field. The

EVR circuitry monitors system line voltage and battery

temperature (refer to Battery Temperature Sensor

for more information). It then compensates and

regulates generator current output accordingly. Also

see Charging System Operation for additional information.

post-2232-12873016546357_thumb.jpg voor de liefhebber die mee wil lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zojuist mijn GC. opgehaald spaningsregelaar buitenom aan aanlaten leggen laad perfect

oliedruksensor laten vervangen druk goed.

rij terug naar mijn werk geen check engine lampje dat brand

parkeer dat kreng nog voordat ik het contact uitzet... gaat dat kudt lampje weer branden.

contact uit..... start opnieuw ..... geen lampje.

na mijn werk ga ik nog wel een stukje rijden kijken wat die dan doet.

misschien weer een reset!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zojuist mijn GC. opgehaald spaningsregelaar buitenom aan aanlaten leggen laad perfect

oliedruksensor laten vervangen druk goed.

rij terug naar mijn werk geen check engine lampje dat brand

parkeer dat kreng nog voordat ik het contact uitzet... gaat dat kudt lampje weer branden.

contact uit..... start opnieuw ..... geen lampje.

na mijn werk ga ik nog wel een stukje rijden kijken wat die dan doet.

misschien weer een reset!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie prudsers aan je auto bezig geweest....

Je dynamo heeft namelijk geen spanningsregelaar! De PCM ( motorelectronica) stuurt ook je laadspanning! Afkoppelen en een losse spanningsregelaar monteren kan, maar dan zal de PCM dus een fout gaan aangeven!! Hij mist dan het "veld" van de dynamo.

Reset zal dus waarschijnlijk niets helpen...

Hoe hebben ze de dynamo getest en de "spanningsregelaar" defect bevonden???

Dat "knipperen" komt waarschijnlijk door de nieuwe spanningsregelaar. Ik weet niet wat dat voor ding is, maar sommige ouderwetse regelaars laten de spanning wat schommelen.

Het kan ook zijn dat er een probleem met de dynamo is.... Is het een nieuwe, een gereviseerde of gewoon een gebruikte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie prudsers aan je auto bezig geweest....

Je dynamo heeft namelijk geen spanningsregelaar! De PCM ( motorelectronica) stuurt ook je laadspanning! Afkoppelen en een losse spanningsregelaar monteren kan, maar dan zal de PCM dus een fout gaan aangeven!! Hij mist dan het "veld" van de dynamo.

Reset zal dus waarschijnlijk niets helpen...

Hoe hebben ze de dynamo getest en de "spanningsregelaar" defect bevonden???

Dat "knipperen" komt waarschijnlijk door de nieuwe spanningsregelaar. Ik weet niet wat dat voor ding is, maar sommige ouderwetse regelaars laten de spanning wat schommelen.

Het kan ook zijn dat er een probleem met de dynamo is.... Is het een nieuwe, een gereviseerde of gewoon een gebruikte?

de dynamo is een gereviseerde dat de dynamo geen spannings regelaar heeft dat had ik al begrepen

het probleem begon met de check engine melding en gelijktijdig de accumeter die niet genoeg spanning kreeg

daarna dynamo laten doormeten deze laadde niet meer bij

andere dynamo erin begon ineens de accu meer spanning af te geven dan goed is vandaar conclusie dat de spanningsregelaar in de pcm probleme geeft

vandaar de omleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de dynamo is een gereviseerde dat de dynamo geen spannings regelaar heeft dat had ik al begrepen

het probleem begon met de check engine melding en gelijktijdig de accumeter die niet genoeg spanning kreeg

daarna dynamo laten doormeten deze laadde niet meer bij

andere dynamo erin begon ineens de accu meer spanning af te geven dan goed is vandaar conclusie dat de spanningsregelaar in de pcm probleme geeft

vandaar de omleiding

Ja, maar dat kan dus niet! Je PCM kontroleerd of het veld van de dynamo OK is... Daarnaast registreert hij of de spanning stijgt of daalt wanneer hij daartoe "opdracht" geeft. Klopt er iets niet, dan zal de PCM een storing aangeven. En dat had het bedrijf dat de spanningsregelaar plaatste moeten weten!

Daarnaast is het maar zeer de vraag of de PCM echt defect is... Er zijn meer redenen te bedenken waardoor de laadspanning op kan lopen.

Wanneer de spanning oploopt kun je concluderen dat de regeling defect is, maar je kunt ook eens op de veldaansluitingen gaan meten.

Een losse spanningsregelaar erbij prudsen is het laatste wat je doet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...