Exprezz Geplaatst March 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2007 Kan iemand mij misschien vertellen wat te doen ik heb een GC 4.0 '93 echter het check engine lampje brand en het accumetertje komt bijna in het rood. bvd Rich Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2007 Doe eens binnen 5 seconden het contact aan-uit-aan-uit-aan.... en tel de knippercode Let daarbij op lange en korte pauze's tussen het oplichten van het "check-Engine" lampje: korte pauze is de decimalenscheiding, lange pauze is tussen de getallen. Code 12 en 55 zijn normaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 26, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2007 ik heb inmiddels een diagnose gedaan en komt uit op oil sensor shorted! is misschien de olie druksensor overleden? contact aan uit doe ik morgenochtend direct Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 heb inmiddels de dynamo laten vervangen accu laad weer bij echter het check engine lampje brand nog steeds diagnose op de boordcomputer gedaan echter geen melding oil sensor shorted meer heeft iemand een oplossing voor check engine bvd Rich Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 even reset... accu polen los 10 min wachten.... tegen elkaarhouden klaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 ik heb de accu al los gehad echter niet 10 min. gewacht en de polen niet tegen elkaar gehouden heb wel net nog eenmaal diagnostic gedaan en nu weer wel oil sensor shorted en 2e melding oil level normal kan je mij vertellen wat oil sensor shorted is accu polen gooi ik er zo weer af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 komt op de VIC te staan? CHECK OIL LEVEL/OIL LEVEL SENSOR BADThe module will test the oil sensor input immediately after ignition ON. If low oil is detected during the test or the oil level sensor is bad, the VIC will display this message. The engine on the vehicle outline will also be illuminated. Ignition must be OFF for 1 minute before the oil is checked. If the fault is found, the message will stay on until the ignition turns OFF. Unless the ignition has been off for one minute or longer and the oil fault fixed, the fault will appear again on the next ignition ON. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 heb 20 min. zonder accupolen etc.... je raad opgevolgd... echter nog steeds check engine zal ik om te beginnen maar eens een oliesensor bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 op de vic komt alleen te staan oil sensor shorted daarna oil level normal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 goed plan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 iemand nog misschien in de buurt van den haag een adres waar ze de olie sensor op voorraad hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 gewoon naar de dealer gaan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Denk wel op de Bickhorst tegen over de Mac.... Kan je gelijk een lekker burgertje halen... Mazzel Rene Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Chrysler Jeep op de binckhorst heb ik niet zoveel vertrouwen in duurt eeuwen voordat ze je onderdelen hebben gevonden in de comp. Echter bijkomend probleem is dat de dynamo die ik vandaag had laten reviseren nu meer spanning leverd dan goed is de meter komt zelfs in het rood. Morgen eerst maar eens even terug en die sensor bestel ik evt. bij B&S en die Mac ken ik te goed. morgen laat ik wel wat weten hoe het is verlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 vanochtend terug geweest met de GC. naar de electroboer volgens hun is het nu niet de dynamo maar de spanningsregelaar iemand bekend waar die zit ! kan het misschien zijn dat na de reset van de computer met de accu polen de spanningsregelaar of de comp. een opdonder heeft gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 Electroboer heeft net gebeld spannings regelaar evt. buitom leggen dan geen storing meer toch nog maar die olie sensor verwisselen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 nope met reset kan je de zaak niet kapot maken. ik heb je een link van 93er fsm gestuurd die even downloaden.. en in hooftstuk 8c staat stap voor stap hoe en wat Electroboer heeft net gebeld spannings regelaar evt. buitom leggen dan geen storing meertoch nog maar die olie sensor verwisselen. zou ik niet doen. kan je te veel volt op je radio, blower krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 28, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 alvast bedankt voor je manual ik ben zelf niet zo technisch onderlegt kan je misschien vertellen welk gedeelte van 8c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 28, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2007 jij heb volgens je verhaal een te hoge spanning, dat wordt van af blz 5 uit gelegt hoe en wat te testen. en die spaningsregelaar. das mooi kut met dt VOLTAGE REGULATORThe Electronic Voltage Regulator (EVR) is not a separate component. It is actually a voltage regulating circuit located within the Powertrain Control Module (PCM). The EVR is not serviced separately. If replacement is necessary, the PCM must be replaced. Operation: The amount of DC current produced by the generator is controlled by EVR circuitry contained within the PCM. This circuitry is connected in series with the generators second rotor field terminal and its ground. Voltage is regulated by cycling the ground path to control the strength of the rotor magnetic field. The EVR circuitry monitors system line voltage and battery temperature (refer to Battery Temperature Sensor for more information). It then compensates and regulates generator current output accordingly. Also see Charging System Operation for additional information. voor de liefhebber die mee wil lezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 heb zojuist mijn GC. opgehaald spaningsregelaar buitenom aan aanlaten leggen laad perfect oliedruksensor laten vervangen druk goed. rij terug naar mijn werk geen check engine lampje dat brand parkeer dat kreng nog voordat ik het contact uitzet... gaat dat kudt lampje weer branden. contact uit..... start opnieuw ..... geen lampje. na mijn werk ga ik nog wel een stukje rijden kijken wat die dan doet. misschien weer een reset!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 heb zojuist mijn GC. opgehaald spaningsregelaar buitenom aan aanlaten leggen laad perfectoliedruksensor laten vervangen druk goed. rij terug naar mijn werk geen check engine lampje dat brand parkeer dat kreng nog voordat ik het contact uitzet... gaat dat kudt lampje weer branden. contact uit..... start opnieuw ..... geen lampje. na mijn werk ga ik nog wel een stukje rijden kijken wat die dan doet. misschien weer een reset!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 ben na mijn werk nog even gaan rijden inmiddels is donker dus licht aan dashboard licht beweegt wanneer ik niet rij en de moter wel draait engine lampje gaat soms aan is het BEEST nog wakker misschien kan je me wat advies geven in het steenkolen nederlands Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Mooie prudsers aan je auto bezig geweest.... Je dynamo heeft namelijk geen spanningsregelaar! De PCM ( motorelectronica) stuurt ook je laadspanning! Afkoppelen en een losse spanningsregelaar monteren kan, maar dan zal de PCM dus een fout gaan aangeven!! Hij mist dan het "veld" van de dynamo. Reset zal dus waarschijnlijk niets helpen... Hoe hebben ze de dynamo getest en de "spanningsregelaar" defect bevonden??? Dat "knipperen" komt waarschijnlijk door de nieuwe spanningsregelaar. Ik weet niet wat dat voor ding is, maar sommige ouderwetse regelaars laten de spanning wat schommelen. Het kan ook zijn dat er een probleem met de dynamo is.... Is het een nieuwe, een gereviseerde of gewoon een gebruikte? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Exprezz Geplaatst March 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 Mooie prudsers aan je auto bezig geweest....Je dynamo heeft namelijk geen spanningsregelaar! De PCM ( motorelectronica) stuurt ook je laadspanning! Afkoppelen en een losse spanningsregelaar monteren kan, maar dan zal de PCM dus een fout gaan aangeven!! Hij mist dan het "veld" van de dynamo. Reset zal dus waarschijnlijk niets helpen... Hoe hebben ze de dynamo getest en de "spanningsregelaar" defect bevonden??? Dat "knipperen" komt waarschijnlijk door de nieuwe spanningsregelaar. Ik weet niet wat dat voor ding is, maar sommige ouderwetse regelaars laten de spanning wat schommelen. Het kan ook zijn dat er een probleem met de dynamo is.... Is het een nieuwe, een gereviseerde of gewoon een gebruikte? de dynamo is een gereviseerde dat de dynamo geen spannings regelaar heeft dat had ik al begrepen het probleem begon met de check engine melding en gelijktijdig de accumeter die niet genoeg spanning kreeg daarna dynamo laten doormeten deze laadde niet meer bij andere dynamo erin begon ineens de accu meer spanning af te geven dan goed is vandaar conclusie dat de spanningsregelaar in de pcm probleme geeft vandaar de omleiding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2007 de dynamo is een gereviseerde dat de dynamo geen spannings regelaar heeft dat had ik al begrepenhet probleem begon met de check engine melding en gelijktijdig de accumeter die niet genoeg spanning kreeg daarna dynamo laten doormeten deze laadde niet meer bij andere dynamo erin begon ineens de accu meer spanning af te geven dan goed is vandaar conclusie dat de spanningsregelaar in de pcm probleme geeft vandaar de omleiding Ja, maar dat kan dus niet! Je PCM kontroleerd of het veld van de dynamo OK is... Daarnaast registreert hij of de spanning stijgt of daalt wanneer hij daartoe "opdracht" geeft. Klopt er iets niet, dan zal de PCM een storing aangeven. En dat had het bedrijf dat de spanningsregelaar plaatste moeten weten! Daarnaast is het maar zeer de vraag of de PCM echt defect is... Er zijn meer redenen te bedenken waardoor de laadspanning op kan lopen. Wanneer de spanning oploopt kun je concluderen dat de regeling defect is, maar je kunt ook eens op de veldaansluitingen gaan meten. Een losse spanningsregelaar erbij prudsen is het laatste wat je doet.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.