leontien Geplaatst March 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2007 Al veel over geschreven op het forum, maar nu ook bij onze Cherokee met km stand 225.000. De banden zijn gebalanceerd, maar boven de 120 gaat de auto een soort van trillen. Het wordt dan een bepaald soort 'sinus-achtige' terugkerende en verdwijnende resonantie onder in je rug. Lijkt van achter uit te komen, ook maakt de aandrijving meer herrie. Voorheen 'gonzden' de wielen achter nogal, waarvan men zei dat het de lagers konden zijn. Onlangs zijn de diff. olieën ververst. Iemand een idee hoe je zaken kunt uitsluiten en ontdekken ? Thnx alvast, John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2007 Al veel over geschreven op het forum, maar nu ook bij onze Cherokee met km stand 225.000.De banden zijn gebalanceerd, maar boven de 120 gaat de auto een soort van trillen. Het wordt dan een bepaald soort 'sinus-achtige' terugkerende en verdwijnende resonantie onder in je rug. Lijkt van achter uit te komen, ook maakt de aandrijving meer herrie. Voorheen 'gonzden' de wielen achter nogal, waarvan men zei dat het de lagers konden zijn. Onlangs zijn de diff. olieën ververst. Iemand een idee hoe je zaken kunt uitsluiten en ontdekken ? Thnx alvast, John Heb je de goede olie gebruikt voor de achteras , of een limited slip toevoeging er bij gedaan (vanuit gaande dat er een LS in zit). Of is de LS aan zijn grootje ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 We hebben onlangs de pignonas-keerring vervangen omdat deze lekte, dus de aandrijvingsas is los geweest. Nu hebben we de grote moer waar de as op vast komt weer heel vast gedraaid (deze was ook bijna niet los te krijgen). Nu zegt B&S dat als je deze te hard aandraait, je de lagers van de pignon kapot kan rijden. Zou een hoop kunnen verklaren, maar zeker is het niet....... Mocht het zo zijn, dan is het kwaad al geschiedt zegt men Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Hoi Leontien B&s heeft gelijk wat betreft deze moer. Dit zou dus het probleem kunnen zijn. Heeft het diff ook droog gelopen ivm olielekage? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 ja en daar zit een crush-sleeve in dat is om de lagerspanning op te bouwen en hoort officieel vervangen te worden als je die moer van pignon losdraait en weer vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 en koop een momentsleutel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 De crush-sleeve heeft een rating van 353Nm voor hij knapt. Dus dan zou je hem wel heel erg vastgedraaid hebben.... Maar het kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 We hebben hem met zo'n luchtdruk ratel los en weer vast gedraaid.. Overigens is nog niet zeker of het hierdoor komt, wel vreemd dat het pas boven de 120 sterk merkbaar wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 het is wel behoorlijk belangrijk dat je zoiets met een momentsleutel doet, dan kan het nooit te vast of te los zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 Ok thnx, hoe had de juiste keerring vervanging eruit moeten zien, welke stappen/gereedschappen/onderdelen ? John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
leontien Geplaatst March 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Met JeepEd gekeken en geluisterd, de tril en het geluid komen bij 120 km/h uit de 'voortrein'. Vooralsnog 1 kruisje met speling geconstateerd op het voorwiel rechtsvoor, maar ik vraag me af of het de oorzaak is. Als we een wiel opkrikte en lieten draaien in 4WD dan voel je dezelfde trilling. Dus gelukkig niet de pignonas ellende die ik had verwacht, nu nog bovenstaande oplossen. Iemand nog een idee over de bijgeluiden uit de voortrein ? John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.