Spring naar bijdragen

Motor slaat af


Recommended Posts

Bij het terugschakelen voor een bocht of kruising slaat m'n motor telkens af.

Bij gas terugnemen knalt de uitlaat flink.

Dit laatste is natuurlijk om iemand te waarschuwen dat ik eraan kom maar 't hoort natuurlijk niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Uitlaat lek of zo?

't is een 4.2 AMC 258 in 'n CJ, de Carb. is niet meer origineel maar ik weet ook niet welke er nu op zit.

Bij stilstand blijft de motor wel redelijk stabiel stationair draaien.

Shark wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt mij in de oren dat de mengverhouding niet goed is. Als ie backfired komt er dus onverbrande benzine in de uitlaat welke daarna alsnog ontbrandt. Misschien in die richting eens gaan zoeken? Afstelling carburateur...

Zit ontsteking wel goed, bougiekabels in de juiste volgorde van de cilinders naar de verdelerkap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervuild gasklephuis kan een oorzaak zijn, gaatje in je uitlaat ook waardoor de computer even van slag is en niet snel genoeg gegevens kan verwerken. (mits het al een geregeld systeem is, dat weet ik niet)

Kijk, als je een oliedrukmeter hebt, of de druk wel voldoende is, bij een te lage druk kan je het ook krijgen.

Of gooi er een keer een flinke laag carb-cleaner doorheen, is bij iedere brezan voor een paar euro te koop en maakt de motor echt schoon, kan geen kwaad en is zelfs kat-vriendelijk. Je kan het gewoon via je gasklephuis naar binnen spuiten, maar zorg wel dat je motor warm is, je moet het bij flink veel gas doen omdat het anders de motor verstikt. ( Veel vieze rook uit de uitlaat betekend veel vuil, de rest merk je wel in de kilometers die je daarna maakt cool.gif )

Succes,

Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een paar kleine dingetjes die me zo te binnen schieten als ik bovenstaande posts lees:

- Vlotterniveau verkeerd?

- Ontsteking niet op tijd? ( of moduleprobleem, zoals T al schreef)

- Afstelling carburateur?

- Speling op gasklep as?

- Chokeklep niet geheel open?

- "valse lucht" (pakking stuk, of slang poreus / stuk / eraf)?

- backfire is het vast niet... dat gebeurt namelijk in het luchtfilter.

- Naverbranding is het wel, en wordt idd veroorzaakt door onverbrande benzine in de uitlaat. Een lek in de uitlaat, bij het spruitstuk bijv., kan dit ook veroorzaken. Er is nl altijd wel wat onverbrande benzine in het uitlaatgas, beetje zuurstof erbij (het lek) en bingo!

- Een vuil gasklephuis, of foutieve informatie naar de computer zal het waarschijnlijk ook niet zijn. Dat is pas echt aan de orde bij injectiesystemen.

Volgens mij heb je de meeste kans dat je probleem veroorzaakt wordt door valse lucht! Bij gas los heb je daardoor teveel zuurstofaanvoer ( hoog vacuum, dus meer lekkage en zuurstof toevoer) waardoor restjes benzine in de uitlaat gaan verbranden. Wanneer je eenmaal stil staat, duurt het even totdat je spruitstuk weer met een goed ( of beter) mengsel gevuld is, waardoor de motor afslaat! Wanneer je daarna opnieuw start, is het mengsel weer beter, waardoor hij blijft lopen. Vaak wel wat onregelmatiger!

Mijn advies: Alle vacuum slangen rond de carburateur controleren, of gewoon vervangen. Kijk ook eens og de gasklepas (hoogte) speling heeft, want ook hierlangs kan lucht binnendringen.

Ook kan een kromme carburateurvoet lekkage veroorzaken, Volvo 440's hadden daar vaak last van, met precies hetzelfde probleem als resultaat!!!!

Succes, het gaat je beslist lukken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou het eerder in de ontsteking gaan zoeken

ik zelf zou gaan beginnen bij de bougie kabels of deze heel zijn ( geen scheuren aan de buiten kant vertonnen en de volgorde juist is)

daarna eens de verdelerkap eens goed bekijken of deze nog heel is en geen vuil aan de binnenkant

als hier niks mee mis is dan zou ik toch het ontstekings tijd stip gaan controleren heb hier zelf probleemen mee gehad en de motor sloeg ook bij iedere keer stoppen af en liep niet lekker stationair

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by beer@Jun 21 2004, 20:39

zou het eerder in de ontsteking gaan zoeken

ik zelf zou gaan beginnen bij de bougie kabels of deze heel zijn ( geen scheuren aan de buiten kant vertonnen en de volgorde juist is)

daarna eens de verdelerkap eens goed bekijken of deze nog heel is en geen vuil aan de binnenkant

als hier niks mee mis is dan zou ik toch het ontstekings tijd stip gaan controleren heb hier zelf probleemen mee gehad en de motor sloeg ook bij iedere keer stoppen af en liep niet lekker stationair

Als je toch de verdeelkap eraf hebt kijk dan ook eens naar de grondplaat (halgever) van de ontsteking dit wil ook nog weleens de boosdoener zijn.....

Greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't blijkt de pakking tussen de carb. en de intake te zijn.

Hier loopt nu iemand naast z'n schoenen!! biggrin.gif

Dat was Annette, BTW !!!

---------------------------------------------------------------------------------

Ik ben blij dat je het gevonden hebt, Zo'n pakking is te overzien!

Borla kost je wel een paar duiten....

Deze kost €615,- bij ASP-Eberle in Duitsland.

17087.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jun 23 2004, 18:32

Borla kost je wel een paar duiten....

Deze kost €615,-  bij ASP-Eberle in Duitsland.

17087.jpg

en de vrachtkosten ? ohmy.gif je kan ook bij off road utrecht informeren, ze doen heel veel met asp.

PS hij is wel MOOIE ( niet te lang kijken )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n RVS Borla is idd erg kostbaar,

m'n huidige header is wel slecht aan 't worden, de garage waar ik altijd kon heeft 'm wel voor me dichtgesmeerd met een of ander goedje, lassen kon niet meer.

Ik hoop dat ie het nog een tijdje uithoudt, kan ik ondertussen rustig naar de aanschaf toeleven.

Ik denk wel dat ik dan voor de RVS ga, is toch flink duurzamer.

Ook van BS prijsopgave gekregen van de Header, en eventueel van de complete RVS uitlaat van Borla.

Echter die schijnt alleen te passen als de CJ brede assen heeft.

Ik weet dat ergens halverwege '82 de smalle assen vervangen zijn door brede, hoe herken ik de brede assen?

Grtzz....Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...