Spring naar bijdragen

Achteras D44


koelerke
 Share

Recommended Posts

Weet er iemand of een achteras van een grand cherokee (d44) dezelfde afmetingen heeft als een d35 van een wrangler?

ik bedoel gemeten vanaf binnenkant he.

Dus dezelfde spoorbreedte?wink.gif

Zou er zo eentje willen steken onder mijne wrangler in de hoop mess dat die steekassen sterk genoeg zijn?redface.gif

Of mess toch beter de D35 upgreaden naar super kits?smile.gifweet wel dat de grand schroefveren heeft enzo ,maar dat is niet het probleemenkel de afmetingen.grtz :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

D44 van de Grand is vaak van alu, niet echt een upgrade. (volgens mij past het wel qua spoorbreedte, maar dat weet ik niet zeker)

Volgens mij is het beter een D44 (of chrysler 8.25) van een Xj te zoeken.

Ik weet niet wat voor maat banden je rijdt (of wil gaan rijden), maar een S35 is zo slecht nog niet.

*edit.. pas geleden nog een YJ gezien met een Ford 8.8 as. Neusje van de zalm, zo'n ding. :rolleyes:

(van Utah)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

D44 van de Grand is vaak van alu, niet echt een upgrade. (volgens mij past het wel qua spoorbreedte, maar dat weet ik niet zeker)

Volgens mij is het beter een D44 (of chrysler 8.25) van een Xj te zoeken.

Ik weet niet wat voor maat banden je rijdt (of wil gaan rijden), maar een S35 is zo slecht nog niet.

*edit.. pas geleden nog een YJ gezien met een Ford 8.8 as. Neusje van de zalm, zo'n ding. ;)

(van Utah)

banden zijn 35*12.5*15 creepy crawler :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gevonden op .com

Originally posted by ArloGuthroJeep

This is a tech post that I came up with based off of info I found on JF, mostly thanks to EMTimZJ:thumbsup:

http://www.rockfrogs.org/phpBB2/viewtopic.php?t=779

Comparision between Aluminum & Iron D44:

Pro's:

Bolt up.

Get to maintain ABS & speedometer pickup (both based off of tone rings)

Strong R&P

Cons:

Lowest gear ratio is 4.56

Only one locker (lunchbox locker to boot) availablee for it.

Weak axle tubes

Aluminum housing makes it prone to twisting and destroying the wheel bearings.

Ring gear on a D44a is thicker

Pinion gear on a D44a is similar to a D60

30 spline axle shafts

Specifics:

Dana 60

Ring Gear Diameter = 9.750"

Pinion shaft Diameter = 1.626"

Ring Gear Bolt Count = 12

Pinion Spline = 29

Cover Bolt Count = 10

Ford 8.8

Ring Gear Diameter = 8.8"

Pinion Shaft Diameter = 1.625"

Ring Gear Bolt Count = 10

Pinion Spline = 30

Cover Bolt Count = 10

Axle shafts = 1.32" 31 spline

Dana 44 a

Ring Gear Diameter = 8.5"

Pinion Shaft Diameter = 1.625"

Ring Gear Bolt Count = 10

Pinion Spline = 29

Cover Bolt Count = 10

Dana 44 Iron

Ring Gear Diameter=8.500"

Pinion shaft Diameter=1.376"

Ring Gear Bolt Count=10

Pinion Spline=26

Cover Bolt Count=10

Part numbers from Randys R&P on Yukon Alloy shafts for the AL D44

AUSSIE LOCKER for D44 (aluminum version) Aussie Locker XD-14450 (fits both wj and zj equipped with open carriers)

ZJ models.

YA D74871-1x (RH shaft)

YA D74871-2x (LH Shaft)

AK1563 (torrington Bearing and outer seal kit)

WJ Models

YA D76454-1X (Hydrolock model Right Hand)

YA D76454-2X (Hydralock Model Left Hand)

YA D76454-3X ( Non-Hydralock Model Right Hand)

YA D76454-4X ( Non-Hydralock Model Left Hand)

Gear Kit part Numbers

4.56 gear

YG D44HD-456 (fits both units)

YG D44HD (complete rebuild kit includes shims seals, pinion bearing, carrier bearing, etc)

YG D44HD-411 (4.10 gear set)

YK D44HD-GRAND (complete rebuild kit for WJ)

This is a pic comparison between a D44a and D35...can't find a pic of a comparison between a D44 and D44a...

d44aVSd35_RandP.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik helemaal met Beest eens, hoewel ik nog maar weinig YJ rijders heb gehoord over de D44 van we Wagoneer of XJ.

De laatste twee hebben iig al bladveren gezien. :rolleyes:

en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden?

maw is zo een upgrade sterk genoeg? :wub:

Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden?

maw is zo een upgrade sterk genoeg? :wub:

Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen :P

Als je de 44 hebt liggen, zou ik die pakken en mooi opbouwen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden?

maw is zo een upgrade sterk genoeg? <_<

Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen :bye1:

Met zo'n upgrade kom je een heel eind hoor. Ik heb toch al héél veel jeepers/sters met 35-ers vrij zwaar terrein zien rijden zonder brokken te maken. Die hadden echt niet een 8.8 of een 44 er onder zitten.

Ik zou eerst maar met een upgrade starten. Er is ons 1 voorbeeld bekend die idd een 8.8 (heel mooi!) er onder heeft zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis een afweging maken he.

Upgrade voor een D35 kost ook een hoop geld.

Maak eens een rekensommetje hoe je een upgrade wil gaan doen en wat het gaat kosten.

Full-floater erin? Super 35 kit?

Ik heb beide bekeken en heb besloten om een 8.8 er onder te leggen.

De kosten van mijn 8.8 met schijfremmen en Arb-locker waren lager dan een full-floater of Super 35 en een ombouwset naar schijfremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis een afweging maken he.

Upgrade voor een D35 kost ook een hoop geld.

Maak eens een rekensommetje hoe je een upgrade wil gaan doen en wat het gaat kosten.

Full-floater erin? Super 35 kit?

Ik heb beide bekeken en heb besloten om een 8.8 er onder te leggen.

De kosten van mijn 8.8 met schijfremmen en Arb-locker waren lager dan een full-floater of Super 35 en een ombouwset naar schijfremmen.

ik denk dat ik toch naar die super kit ga

die 8.8 is veel te duur <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Ford 8.8 is een echte up-grade. 31-spline, schijfremmen, 8.8" ringwiel en standaard met een TrackLock limmetedslip. Als je er een wilt...... Ik heb er nog eentje voor je liggen. In de 8.8 past zo ongeveer een locker van elk merk, 3.54, 3.73, 4.10 en 4.88 zijn gebruikelijke overbrengingen. Een ZJ heeft standaard (meestal) de 3.73...... net als de 8.8 die ik heb liggen. Als je 4.10 erin wilt, kan dat ook, want ik heb er toevallig eentje bij.

Jos Reuling

is de dana44 van een wagoneer geen optie?

ford 8.8 is ook heel lekker, sterker ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...