crosserke Geplaatst March 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 Hey, ik heb een jeep wrangler (YJ) van 1992 4.0 high output, ik zit met een serieus probleem, een 3000km geleden zijn de klepgeleiders en kleppen vernieuwd, van toenaf is ie koelwater beginnen te verbruiken, het was niet echt duidelijk, maar nu, na een maand stil te staan starte ik hem terug en zeer veel witte rook en !!!!!!! KOELWATER liep uit de uitlaat! Zou nu men kop gescheurd zijn of wat zou er gebeurd zijn? Kan ik een ruilkop kopen of heeft iemand nog een goede occasie liggen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst March 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 Ik mag aannemen dat er een andere koppakking tussen is gezet,maar grote kans dat deze dus niet goed zit.Een gescheurde kop is niet hetgeen waar ik aan denk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
crosserke Geplaatst March 11, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 Ja, was ook zoiets aan het denken, maar als er zoveel lekt, kan het dan nog de pakking zijn? Het loopt dus echt uit de uitlaat, het kan dus zo al niet in de cilinder komen, want de motor loopt nog gewoon goed, als er zoveel water in de motor zou lopen zou deze ook kapot zijn. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst March 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2007 Vergeet niet dat het best mogelijk is dat tijdens het demonteren er koelvloeistof in de uitlaat is gekomen.Verklaart niet het vermissen van de koelvloeistof. Ik geloof namelijk niet dat het zo ergens de uitlaat in loopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
crosserke Geplaatst March 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2007 Nee, het is echt zo, ik heb het zelf nog nooit gezien, het koelwater loopt dus echt uit de uitlaat (groen koelwater) Van het monteren kan het niet zijn, want ondertussen is er al zon 3000km mee gereden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst March 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2007 Het is toch geen condens he wat uit de uitlaat komt. Dit kan soms ook vrij veel zijn... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2007 Als een koppaking of kop zo erg lekt dan moet dit ook problemen opleveren met starten. bijvoorbeeld flink stuk gereden de motor warm en de dag erna met koude motor starten dan moet er koelwater op de zuigers staan of het carter in gelopen zijn. Staat ie op de zuigers dan draaid de motor niet rond tijdens starten, hier heb je het niet over. Olie controleren om te kijken of hier KW in zit, is dat ook niet het geval dan vermoed ik ook dat het een andere oorzaak heeft. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
crosserke Geplaatst March 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 12, 2007 als je start draait ie effe slecht (10sec), ben er mee naar de garage geweest en die vermoed dat er iets mis is gegaan met het inpersen van de klepgeleiders(speciale voor gas) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2007 Dat verhaal van die fout bij inpersen klinkt me plausibel... Via de koppakking komt er geen vloeistof in de uitlaat.... kleppen en uitlaatpoort zitten boven het niveau van de koppakking. Een scheur in de verbrandingskamer lijkt me ook sterk.... In dat geval zou er, voordat er groene vloeistof uit de uitlaat komt, eers veel vloeistof op je zuigers moeten komen te staan. Gevolg daarvan is dat de motor niet meer rond kan draaien tijdens het starten. Of... je moet steeds geluk hebben dat de motor in de uitlaatslag van de betreffende cilinder stilgezet wordt! Lijkt me wel heeeeel toevallig... maar het kan. Verder zou er dan ook uitlaatgas in de koelvloeistof moeten komen, waardoor de motor zeer snel warm wordt en zelfs aan de kook zal raken. Als er echter een scheurtje in de uitlaatpoort ontstaan is, tijdens het inpersen van de klepzitting, dan kan er koelvloeistof in de uitlaatpoort en dus de uitlaat lopen, zonder dat er veel vloeistof in de verbrandingsruimte terecht hoeft te komen. Het blijft echter giswerk... de kop zal er best af moeten.... en dan hopen dat dat de schade meevalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
crosserke Geplaatst March 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2007 "Als er echter een scheurtje in de uitlaatpoort ontstaan is, tijdens het inpersen van de klepzitting, dan kan er koelvloeistof in de uitlaatpoort en dus de uitlaat lopen, zonder dat er veel vloeistof in de verbrandingsruimte terecht hoeft te komen" Denk dat het dit gaat zijn, de jeep gaat naar de garage die de kop aangepast heeft en eind deze maand kan ie der aan beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.