Spring naar bijdragen

Defecte cilinderkop?


t845526
 Share

Recommended Posts

Ik ben sinds kort in het bezit van een Cherokee 4.0 lim. uit 1989. De pret is echter van korte duur geweest. Omdat de auto veel olie verbruikt en het luchtfilter helemaal zwart zag ben ik ermee langs een garage geweest. Volgens hun is een van de cilinders stuk. Weet iemand een adres waar je dit voor een schappelijke prijs kan laten repareren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoek eerst maar eens een andere garage smile.gif

Wat je beschrijft is een bekend probleem bij cherokees, en eenvoudig op te lossen.

Grootste boosdoener is de carterventilatie, de twee slangen naar het kleppendeksel. Keertje goed schoonmaken en je bent vaak al van het probleem af.

Als het daarmee nog niet opgelost is: kleppendeksel losschroeven en van binnen goed schoon maken, zit dan vol zwarte prut. Ook de twee snorkeltjes goed schoonmaken, bijvoorbeeld met carburateurreiniger.

Daarna doet je cherokee het weer prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by jeeped@Jun 10 2004, 19:19

Dat is juist het mooiste die zwarte vingers.

Heerlijk dat sleutelen aan een JEEP!

Kan er geen genoeg van krijgen!

biggrin.gif

Kom ff naar petten,

moet nog een ander klapframe maken en een paar stikkers plakken,

kan je je nog ff uitleven laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het probleem/de problemen zijn opgelost. De auto rijdt nu weer op 6 cilinders. Wat er precies allemaal gedaan is weet ik helaas niet maar in ieder geval zijn er een bougie en een bougie-kabel vervangen en alle overige kabels zijn nagelopen/vastgezet. Olie-lekkage blijkt ook veroorzaakt te worden doordat de oliedop niet helemaal goed meer afsluit. Al met al een enorme meevaller aangezien de vorige garage had geadviseerd om de motor te vervangen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...