Spring naar bijdragen

Visco Of Niet?


Recommended Posts

hallo

nu ging ik gisteren eens testen of mijn visco nog in orde was om achtjes te draaien, dit ging zonder problemen maar telkens als ik draai hoor ik een loeiend(schrapend) geluid. Dit is het meest opvallend als ik naar links draai.

Is dit de visco die op zijn einde is of is dit soms iets anders?

het is een wj van 2001

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

nu ging ik gisteren eens testen of mijn visco nog in orde was om achtjes te draaien, dit ging zonder problemen maar telkens als ik draai hoor ik een loeiend(schrapend) geluid. Dit is het meest opvallend als ik naar links draai.

Is dit de visco die op zijn einde is of is dit soms iets anders?

het is een wj van 2001

mvg

Hoor je het ook als je je stuur naar links staat en dan achteruit rij? Bij was het de visco moet van de week een ander tussenbak plaatsen.

Haal zo snel mogelijk de voorste aandrijfas af of niet meer gaan rijden. Ik heb bij mij de diff direct gecontroleerd en gelukkig niet kapot maar wel metaaldeeltjes in de diffolie. Heb sinds vorige jaar een geheel nieuwe klokkenspel in de diff zitten. Want dat gaat meer kosten als je denkt alles bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou je denk ik toch iets duidelijker moeten zijn met het loeien, is dit tijdens het rijden, hoe hard rij je, is al bij een beetje naar links sturen of alleen uiterst links ?? :)

Kan het geluid niet goed lokaliseren, volgens mij komt het toch van de linker wielen.

Het is niet als ik gewone bochten neem, het is vooral als ik kort en lang draai. Bv als je 180° draait of als je lang op rond een rond punt rijd. Precies wanneer het gewicht van de wagen naar links valt.

dank u voor de reacties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een WJ is toch van 1998-2004??

leest dit link eens:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1998-2004-J...sspagenameZWDVW

1998-2004 Jeep Quadra-Trac II, Quadra-drive 247 transfer case Viscous coupler

This is a used unit from a 2000 Jeep Grand Cherokee GUARANTEED to work properly.

If your Jeep is "jumping" while going around corners, especially after it is warmed up, you need this part

This fits ALL 247J transfer cases, check the tag on the back side of your transfer case to be sure yours is the 247

THE OEM PART NUMBER FOR THE VISCOUS IS 5012329AA and would cost you $1200 from Mopar, very low opening bid, no reserve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een WJ is toch van 1998-2004??

leest dit link eens:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1998-2004-J...sspagenameZWDVW

1998-2004 Jeep Quadra-Trac II, Quadra-drive 247 transfer case Viscous coupler

This is a used unit from a 2000 Jeep Grand Cherokee GUARANTEED to work properly.

If your Jeep is "jumping" while going around corners, especially after it is warmed up, you need this part

This fits ALL 247J transfer cases, check the tag on the back side of your transfer case to be sure yours is the 247

THE OEM PART NUMBER FOR THE VISCOUS IS 5012329AA and would cost you $1200 from Mopar, very low opening bid, no reserve

JA maar springen doet hij niet, hij draait goed hij maakt enkel dat geluid.

en het is niet speciaal als hij nu warm of koud staat.

maar dus dit model heeft wel een visco of begrijp ik dit nu verkeerd :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA maar springen doet hij niet, hij draait goed hij maakt enkel dat geluid.

en het is niet speciaal als hij nu warm of koud staat.

maar dus dit model heeft wel een visco of begrijp ik dit nu verkeerd :whistle:

Dat schrapend geluid had ik eerst ook en nadat ik de diff open hebt gemaakt zag ik dat die bij mij bij de linkse steekas waar die met zijn splines in de diff komt metaaldeeltjes aanzat. De oorzaak is de visco, deze blokkeert nl mijn voorste aandrijfas af en toe. En de wielen blijven natuurlijk draaien waardoor de splines van de linkse steekas in de diff over elkaar heen gaan . de kracht an de wielen vernielen de diif. check dus eerst of het geluid weggaat met de voorste aandrijfas eraf. Ik weet niet hoe het met de WJ zit.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat schrapend geluid had ik eerst ook en nadat ik de diff open hebt gemaakt zag ik dat die bij mij bij de linkse steekas waar die met zijn splines in de diff komt metaaldeeltjes aanzat. De oorzaak is de visco, deze blokkeert nl mijn voorste aandrijfas af en toe. En de wielen blijven natuurlijk draaien waardoor de splines van de linkse steekas in de diff over elkaar heen gaan . de kracht an de wielen vernielen de diif. check dus eerst of het geluid weggaat met de voorste aandrijfas eraf. Ik weet niet hoe het met de WJ zit.

Succes

hoe kan je zonder vooras rijden?

weet er namelijk niet veel van,enkel dat het een plezier is om mee te rijden.

en het zaaalig klinkt.

en moest het dan toch de visco zijn zou dit geluid dan niet langs beiden zijden zijn?

Aangezien die toch langs beide kanten moet werken?

Kan je dit controleren of er al dan niet een visco inzit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe kan je zonder vooras rijden?

weet er namelijk niet veel van,enkel dat het een plezier is om mee te rijden.

en het zaaalig klinkt.

Ik zei niet "zonder vooras" maar "voorste aandrijfas". Deze zit bij de ZJ aan de achterkant van de voorste diff naar de Transfercase toe. bij mij GC 5.2 V8 1996 zit die aan de voorste diff met 6 bouten en aan de Transfercase met 4 bouten. dit allemaal losdraaien en je hebt de voorste aandrijfas los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet ieder geluid is van de aandrijflijn, dat is het grote nadeel van een forum,

waneer ik het verhaal hier boven allemaal zo lees , kom ik niet bij een rotte visco.

maar om een zo goed mogelijk conclusie te trekken......moet er ook door de topic starter goed omschreven worden hoe en wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet ieder geluid is van de aandrijflijn, dat is het grote nadeel van een forum,

waneer ik het verhaal hier boven allemaal zo lees , kom ik niet bij een rotte visco.

maar om een zo goed mogelijk conclusie te trekken......moet er ook door de topic starter goed omschreven worden hoe en wat...

ja weet het, mss niet goed omschreven. Maar als je er niet veel van weet is het nogal moeilijk om exact uit te leggen wa er allemaal geluid maakt. ken niet alle onderdelen en niet de manier van werken

probeer zo veel mogelijk zelf op te zoeken en zo meer te weten te komen maar vond niet zo direct een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar komt het geluid weg, voor achter midden

wat voor geluid

is er ergens op bumper, controlarmen, swaybar, binnenscherm iets van schuurplekken,

diff ollie al eens ververst...

aandrijfas kan ook nukken hebben, maar dan is niet alleen hoorbaar met bochten

enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beest heeft gelijk..... moeilijk oordelen op afstand......

Ik had een ijzer geluid als ik het stuur naar rechts draaide, dacht een kruiskoppeling of mijn visco...

Bleek het de vooras te (aandrijf) en niet de visco, etc......

Dus begin bij simpele dingen, wiel uitslag, etc, zoals beest al zei en ga daarna pas naar de grotere dingen.....

Als je het zelf niet kan vinden ga dan naar een kennis die er VEEL verstand van heeft of in het uiterste geval naar de dealer voor een offerte, dat scheelt je een hoop zenuwen......... Hoe je het dan ook laat maken, zelf of....

Dat heb ik ook gedaan omdat ik er niet uitkwam..... (met alle respect voor alle hulp die ik heb gekregen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja begrijp dat wel, het kan ook zo veel zijn e.

Maar morgen heb ik mijn wagen weer en ga ik eens zien of er ergens schade vant schuren is en als ik het dan nog niet gevonden heb zal het naar de dealer worden vrees ik, ken niet direct iemand met veel kennis van gc.

Voor dit ogenblik word de jeep omgebouwd naar lichte vracht en normaal gezien had ik deze dan morgen weer en ga er dan eens onderkruipen en eens zien of ik niets afwijkend vind.

Toch bedankt allemaal voor de reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eindelijk mijn jeepke terug zi. kunnen weer genieten.

En de wj is tegeljikertijd ook volledig nagekeken, en deze bleek volledig in orde enkel schold er iets met de aircopomp deze is dan ook uitgeschakeld om verdere problemen te vermijden. Als de warmte weer in het land komt word deze gemaakt.

Maar voor de rest niks van schade. Dus nog niet echt zeker of het geluid nu daar van komt. Heb eventjes getest en het leek toch verdwenen. Toch een beetje raar niet? :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...