acro Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Gister voor het eerst "Death Wobble" mogen ervaren. Reed tussen Tiel en Arnhem en het wegdek is daar wat minder. Wat delitatie profielen, reparatie asfalt e.d. Blijkbaar vond hij dat het even genoeg om over iets a-symetrische ellende heen te gaan. M'n ZJ begint me te trilen en te schudden dat het een lieve lust was. Nog een wonder dat door de torsie niet een ruit is gebarsten. 'T stuur voelde alsof je met een kango in je hand stond. Korte maar hefftige slag. Reed ongeveer 100 km/h toen het gebeurde. Eerst beetje afremmen maar er gebeurde niet veel. Toen maar naar de vlucht strook waar het bij 40-50km/h uiteindelijk stopte. Daarna geen problemen meer. ZJ heeft 5" lift door" +3" veren en 4" shocks + 2" BB. Verder 32" BFGoodrich AT's Auto is helemaal uitgelijnt nadat de lift er onder ging. Met 30" inch nooit een probleem gehad en nu met de 32"ers wel. Heb al een maand of twee een nieuwe Rancho stuurdemper liggen. Hmmm, misschien is nu een goed moment om die er eens onder te zetten. Laat de auto ook nog maar een keer uitlijnen. Trekt toch nog iets naar rechts en het stuur staat nog iets scheef. Fuse's waren bij laatste keuring nog in orde. Maar goed, weer een ervaring rijker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Rebel Geplaatst February 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2007 Ik zou die stuurdemper nu plaatsen !!!!!!!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Ik zou eerst alle componenten van de vooras inclusief ophanging zeer nauwgezet nalopen. DW is meetal een optelsom van de aanwezigen "spelingen". Stuurdemper is een comfort ding en geen "probleem" oplosser. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Rebel Geplaatst February 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2007 Ik zou eerst alle componenten van de vooras inclusief ophanging zeer nauwgezet nalopen.DW is meetal een optelsom van de aanwezigen "spelingen". Stuurdemper is een comfort ding en geen "probleem" oplosser. I love that fundamental and scientific approch !!!!!!!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst February 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 Gister ben ik daarmee begonnen. Eerst met de "HOW TO" over vaag sturen de vrije slag eruit gehaald. De shocks zijn ook niet ok. Zelfs met Bar Pin Eliminators blijven ze klapperen, wat ongetwijfeld mee zal helpen. Maandagavond heb ik weer een brug tot m'n beschikking en gaat sowieso de nieuwe stuurdemper eronder. Daarna weer uitlijnen. De fusé's laat ik ook gelijk controleren. Zijn die naar de Kl#te dan bestel ik via e-bay gelijk 4 nieuwe. Zijn ook de kosten niet. Helemaal als je het vergelijkt met een total loss tegen een boom ofzo. Verder nog tips van waar naar te kijken? Grtzz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacques1966 Geplaatst February 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2007 Verder nog tips van waar naar te kijken?Grtzz Rollbar mischien, voor het geval dat? Jacques Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acro Geplaatst March 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Zo, tijdje geleden de nieuwe stuurdemper gemonteerd maar nog steeds "death wobble". Zelfs een plekje gevonden waar ik het steeds kon opwekken. Wel grappig om eens te zien wat er gebeurd met het gedrag. Over een klein hobbeltje heen met iets meer dan 60 km/h was perfect. Eerst geprobeerd door te rijden. Uiteindelijk stopte het. (500 mtr.) Bij remmen stopte het ook en bij gasgeven stopte het zelfs nog sneller. Het is een resonantie probleem dus ik denk gasgeven moet ook werken. Afhankelijk van de situatie (voorliggers, bocht al dan niet) kies ik toch voor het kort en krachtig gasgeven, de wobble is dan sneller verdwenen. Maar goed, verder alle andere dingetjes maar eens gaan checken. Wat blijkt... de bouten van de LCA's zitten te los. Ik krijg het zelfs voor elkaar om de LCA van de passagiers kant met de hand te bewegen. Flink de sleutel erop en klaar is Klara. Alles rijdt weer helemaal strak. Wat een genot. Tevens is de herrie (waarvan ik dacht dat het de shocks waren) helemaal weg. Zo zie je maar, er zijn ook simpele oplossingen af en toe. En nu maar weer wachten op het volgende probleem/projectje. Blijft een Jeep! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 ah mooi, veiliger ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Maar goed, verder alle andere dingetjes maar eens gaan checken. Wat blijkt... de bouten van de LCA's zitten te los. Ik krijg het zelfs voor elkaar om de LCA van de passagiers kant met de hand te bewegen. Flink de sleutel erop en klaar is Klara. LCA??? Euh....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 LCA??? Euh....... Lower Control Arm (onderste draagarm) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst March 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2007 Lower Control Arm (onderste draagarm) Thanks.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.