Spring naar bijdragen

De eerste keer dat ik een jeep niet meer leuk vind


Eelco
 Share

Recommended Posts

Het verhaal begint eigenlijk gisteren, ik ging naar mijn training van waterpolo om een uurtje of 8.

Rij de oprit af en wil wegrijden. Op dat moment een kei harde knal!

Ojee ojee, dit is niet goed..............

Midden onder de auto onder het motorblok lekt alle olie uit de motor. Meteen handdoek eronder gelegt, auto weggeduwt en zand erover voor het geval de politie er nog over komt zeuren.

Motorkap open, ook spatten olie, en scherven giet ijzer in de motor en ook op de weg.

De auto maar meteen achter die van mijn vader gehangen en naar de garage, waar ik heb gekocht heb en een grote beurt heb gegeven, toegereden. Toen ging het nog regenen ook, dus moest thuis weer eerst mijn softtop halen en erop zetten.

Tribelman gebeld en gevraagt of hij een idee had. Maar toen wist ik eigenlijk alleen dat er iets niet goed was en dat er een gaatje onder in mijn motorblok zat.

Vandaag heeft de garage hem na gekeken, en helaas is mijn motorblok overleden. Ze hebben geen idee hoe het gebeurt kan zijn, misschien hebben jullie ideeen?

De aandrijfas is gebroken waardoor er een cylinder uitgeborken is en door de zijkant van de motor heengeslagen is, wat de gietijzeren stukken zijn. En aan de onderkant een stuk eruit geslagen.

Het zoeken word nu dus naar een nieuwe motor met alles wat erbij hoort.

Conclusie: De eerste keer dat ik die jeep echt een (!@#$#%^%&** mad.gifmad.gif ) ding vind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je hulp nodig hebt bij het inbouwen, er zijn er wel die eventuel willen helpen.

Psies Sjikita. Ook ik steek graag een handje uit. Schroom dus niet Eelco! Als je een torretje hebt, sleutelen we die er zo met je in!!! De centen voor de garage kun je beter aan benzine voor je Jeep uitgeven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

huh.gif sja das wel balen, maar heeft motor dan niet eerder rare bijgeluiden gemaakt?

Als een drijfstang ( verbinding tussen krukas en zuiger ) door het blok naar buiten komt is dat meestal het gevolg van een uitgelopen drijfstanglager. En als dat zo is dan heeft ie al flink gerateld voordat ie naar buiten kwam 'kijken'.

Wat je ook nog zou kunnen doen is alleen het onderblok vervangen. En dus de cilinderkop enzo van je oude motor overzetten. Is wel (veel) meer werk...

Groet en sleutel ze, Tony

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee tony, motor heeft verder geen rare geluiden gemaakt. weet geleden heeft hij nog een grote beurt gehad. alleen een koppakking vervangen, hiervan hoorde je wel geluid. maar reed daarna weer als nieuw.

Ben verder heel blij met alle reacties en mensen die willen helpen. lijkt me ook heel leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan leveren een Singel port injectie na revisie 12000 kil,

Eur, 1750.-- (oude motor retour of 200.-- extra

Multi point injectie met 42000 kil van 2002 Eur, 2000.--

(ook oude motor retour of 200. extra.

vr gr d van dam

nog een paar bedrijven nagebeld. blijdt dus dat de bovenstaande motor uit belgie komt. jeep disign. daar kan ik dezelfde motoren kopen voor een stukkie minder. die uit 2002 voor €1600 en eventueel omzetten emt alles erbij voor 600 meer.

Daarnaast de 2e motor uit 1992 voor 1350, €2000 voor alles compleet, inbouw ombouw. Als ik hem daar laat inbouwen ook nog 3 maanden garantie.

Vat denken jullie hiervan? had om een 2.5i gevraagt en dit stuurde hij teug. had van 87wrangler al gehoord dat je zoiezo een multipoint injectie moest hebben

Vege motors ook nagebeld.

nieuwe 2.5i €2414 excl btw met inruil auto motor.

Verder nog gevraagt bij jeep design of hij er wel eens van gehoord had dat de motor het op mijn manier begeeft. hij zei dat het een probleem was van auto's uit 1992/1993 wat klopt. mijne is in 1994 voor het eerst op kenteken gezet. maar zoals edwin me al gezegt had in 1992 of 93 gemaakt. De moertjes bij deze motor laten los bij de aandrijfas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Gisteren in Belgie bij jeepdesign geweest. Stonden een hoop jeeps, motoren en andere spullen.

Praatje gemaakt met de eigenaar, daarna overleg met mijn vader en gekeken naar jullie berichten en adviesen, alles 2 keer gelezen. En ik ben eruit:

Dinsdag ga ik mijn jeep op een autoambulance naar Lint in Belgie brengen. Dan gaat mijn motortje eruit, en komt er een nieuwe motor in uit 2002, multipoint injectie, 42000km mee gereden, komt uit een wrangler TJ waar een V8 in is gelegd. In Belgie bouwen ze de motoren om. Dan kan ik hem hoogstwaarschijnlijk woensdag of donderdag avond weer ophalen.

Verder wil ik jullie bedanken voor alle reacties, adviesen, helpen zoeken en niet te vegeten de aanbiedingen om te helpen om de motor in te bouwen worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif .

Voor het laatste heb ik toch besloten om het te laten doen. ten eerste omdat ik er totaal geen verstand van heb, en het dus ook totaal aan anderen over moet laten, daarnaast, welke problemen komen we tegen als we de motoren om gaan wisselen. Alle problemen met overzetten en verschillen van de motoren zijn nu voor het bedrijf zonder meerkosten. En als laatste zou het geweldig zijn als mijn jeep op korte temijn klaar is aangezien ik er graag mee op vakantie wil en natuurlijk in de zomer lekker open te rijden. Ik ga trouwens over 3,5 week al weg. Dus vandaar, maar nogmaals, allemaal hartstikke bedankt voor de aangboden hulp. Mijn volgende projectje word nieuwe veringen onder de auto welke ik waarschijnlijk van Mav over kan nemen, als mensen hier intresse in hebben om te helpen! alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dan!

Gaat dus allemaal toch nog vlot weer goedkomen met je Jeep! Behalve alle kosten, is er dus toch ook goed nieuws!

Ik hoop dat het allemaal vlotjes en probleemloos verloopt, en je weer vele jaren van je Jeep mag gaan genieten! thumbsup.gif

En over de veren: gooi het tegen die tijd maar in de groep, dan komt het best in orde! yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan gebeurt het. Eventjes door een leuke plas heenrijden. Heen, terug, geen probleem. Maar even een filmpje van maken. Ja! Kom maar! Maas helaas, midden in de plas komt een hoge golf binnen en de motor valt meteen stil. Toch best diep dat water. Daar zitten de dames dan. Jaimy vond alle natte voeten bij de veluwerit wel leuk en wilde ze zelf ook nog wel eens, bij deze! (zie foto album)

Jeepee komt ons er eerst maar eens even uittrekken. Auto weer op het droge. Iedereen verzameld zich om de auto…. Wat zullen de gevolgen zijn van deze zwembeurt? Motorkap open, alles zeik nat. Luchtfilter open, zeik nat. Olie dop eraf, komt meteen enorm veel stoom uit. Pff das schrikken. De helden, Ogdak, Droopy, Jeepee en Jeeped kijken overal. Eerst de bougies eruit (sleutel van een motorrijden moeten lenen, meteen een mooi verjaardags cadeautje dus). En dan proberen te starten, het water spuit eruit. Motor blijft nog niet lopen. Verder kijken, verdeler ook helemaal nat. Eerst droogmaken, bougies erin en dan een groot moment. Gelukkig hij loopt weer! Er word nog wat gespeculeerd over wat er kapot kan zijn, maar tot dusver lijkt het erop dat we verschrikkelijk veel mazzel gehad hebben. Auto lekker een poosje laten draaien, en gelukkig kunnen we er daarna weer mee naar huis.

nou ik weet de oorzaak wel hoor

je hebt gewoon water vermengd met olie waardoor de hele boel van binnen is gaan roesten

vindt je het gek dat dan na 2 maanden je blok volledig de geest geeft na een natte trip in een grote plas

eigenlijk is het dan niet echt handig wat je hebt gedaan door je auto niet van nieuwe olie te voorzien

een beetje eigen schuld dikke bult

maarja aan de andere kant blijft het zonde van je blokkie

misschien een goede leer voor de volgende keer

wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barry, dit was niet het probleem. na mijn zwembeurtje is de olie wel vervangen, helemaal.

Ik heb het zwembeurtje aangegeven bij de garage en daar konden ze geen sporen van vinden. Ook nu word er nog naar gekeken in Belgie, maar de eigenaar hier heeft me verteld dat dit niet de oorzaak kon zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...