Spring naar bijdragen

Aandrijfas


Recommended Posts

Vandaag in spaarnwoude klein stukje gereden onder leiding van charlie, ging in het begin allemaal goed, geen moeilijke stukken gereden aangezien ik gewoon op wegbanden sta.

Ga ik een stukje door de waterbak, kom vast te zitten en hoor een tik.... voorwielaandrijving eraf :blink: .

Auto uit de blubber laten trekken en op 2 wheel drive het terein verlaten. Ik ben ondertussen door een ander lid opgepikt heb dus nog wel mogen genieten van het terein rijden, mijn dank nogmaals. :thumbsup:

Voor de zekerheid ben ik toch maar even gaan kijken waardoor mijn voorwiel aandrijving het niet meer deed, wat bleek de voorste aandrijfas was op de koppeling bij het diff los maar hing nog wel in het rubber.

Heb het er met ogdak nog even over gehad maar die begreep niet wat ik bedoelde en zou later even kijken, maar ik moest helaas weg.

Thuis gekomen heb ik alles uit elkaar gehaald en even wat foto´s gemaakt, mijn vraag is kan ik dit zo weer in elkaar zetten of is het versleten??

http://img61.imageshack.us/my.php?image=afbeelding011fi7.jpg]a>

http://img122.imageshack.us/my.php?image=a...lding012et5.jpg]afbeelding012et5.th.jpg

(is een beetje fout gegaan met uploaden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die heb ik nog, die heb ik in spaarnwoude eruit gehaald en toen had ik ook de as in zijn geheel in mijn handen maar hij hing aan het rubber aan elkaar.

Toen ik het rubber loshaalde lagen de kogels in die kom die met die 6 boutjes aan het diff bevestigd worden en de as had ik in mijn handen.

Nou heb ik dat deel wat aan het diff vast hoort te zitten uit elkaar gehaald om te kijken of ik het weer in elkaar kan zetten maar weet ik niet of het hoort dat die kogels er los in liggen.

Ow en beest wast kost zo'n ding bij de dealer :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar de orginele waar ik al 2 jaar mee rond tuf heeft hetzelfde probleem, en die heb ik nu naast elkaar staan en zijn even lang.

Het enige wat ik heb veranderd is de vooras, deze zit er nieuw op maar is wel precies hetzelfde als de andere kan het zijn dat de as met behulp van die ovale plaatjes in de ca´s verplaatst moet worden. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou vandaag in spaarnwoude de boelweer testen, maar op het moment dat ik bij mijn huis wegreed begon de homokineet van de aandrijfas lekker te klonken.

even onder de auto gekeken maar de boel zat nog in elkaar.

aangekomen bij spaarnwoude toch maar besloten de wagen aan de kant te zetten en met iemand anders mee te rijden.

terug naar huis draai ik de snelweg op en de wagen begint ontzettend te trillen, dus ik denk ja hoor as weer naar zijn grootje. ik weer onder de auto nog steeds vast.

rijd weer verder, begint hij weer te trillen en een klonk erachter aan maar het trillen was weg, dit had ik bij 120 km ook nog een keer maar ben toch thuis gekomen.

Zou het kunnen zijn dat ik gewoon de pech heb dat mijn 2de hands as ook gewoon een versleten homokineet heeft???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net toch maar weer even naar de as gekeken met een andere er naast, blijkt toch dat de kogellagers eruit zijn getrokken.

Je ziet nl. de kogels in de homokineet zitten waar ze niet horen. :yes:

Dat betekend volgens mij dat de vooras toch heen en weer gaat waardoor hij op en gegeven moment de homokineet uit elkaar trekt met alle gevolgen van dien.

Ga morgen toch maar weer eronder liggen om alles te checken.

(Ik zal ook de visco checken Beest B) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals gezegd vandaag even onder de jeep gekropen en de vooras even losgehaald, wat blijkt mijn bushings hebben de langste tijd gehad :thumbsup:

Ik denk dat dit de oorzaak is.

Die hebben het inderdaad wel gehad ja :thumbsup:

Ik kan me zonder meer voorstellen dat dergelijk versleten bushings serieuze problemen kunnen geven, zoals de trillingen onder het rijden die je beschreven hebt. Maar dat uiteindelijk daardoor die kogelagers eruit gedrukt zijn is wel heftig! :) Is de schade verder beperkt gebleven of moet je nu toch weer een andere as hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...