Spring naar bijdragen

Cj Produktiedatum Invoerrechten


cejejo
 Share

Recommended Posts

Ik heb een CJ5 in de US gekocht die nog ingevoerd moet worden

Volgens de VIN en Title is hij uit 1977.

Voor de invoerregel: 6% BTW bij een auto van 30 jaar en ouder neemt de douane, in mijn geval,

geen genoegen met alleen het jaartal zoals die nu op de Title vermeld is.

Kan iemand mij (met spoed) vertellen hoe ik erachter kom in welke maand mijn CJ in de US op

kenteken gezet is?

Thanks

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je bij de koop een kopie gekregen van de autopapieren? Hier op staat waarschijnlijk de datum van eerst afgifte kenteken. Voorlopig zou je de kopieen kunnen overleggen bij de douane. De orginele komen waarschijnlijk per post of met de wagen mee. Deze later nogmaals laten zien.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je bij de koop een kopie gekregen van de autopapieren? Hier op staat waarschijnlijk de datum van eerst afgifte kenteken. Voorlopig zou je de kopieen kunnen overleggen bij de douane. De orginele komen waarschijnlijk per post of met de wagen mee. Deze later nogmaals laten zien.

Succes!

De Title heb ik maar daar staat alleen op: year/model 1977

Als ik niet kan vinden uit welke maand hij is vraag ik me af hoe de douane gaat bewijzen dat hij NIET uit januari 1977 is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh... de bewijslast ligt bij jou.... zo gaat dat bij belastingen...

precies

Dus ik moet bewijzen dat hij uit januari of februari is maar hoe?

Beetje raar is dat ik er verder niemand over gehoord heb. Ook niet bij de douane toe ik vroeg naar een auto uit 1977

Geen probleem zeiden ze daar, 1977 valt in de categorie 30 jaar en ouder als hij in 2007 Nederland binnenkomt.

Degene die hem nu in moet klaren durft de gok niet aan omdat hij bang is voor controle en als hij niet uit januari of februari blijkt te

zijn krijgt hij naheffingen en boetes (??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...