Spring naar bijdragen

1994 Yj Digitaal Foldermateriaal Gezocht!


iwanL
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit de perzische golf (Sultanaat Oman). Ik heb een 1994 Wrangler YJ. Nu moet ik hier jaarlijks mijn auto laten keuren en dat is natuurlijk helelemaal prima, maar helaas is mijn auto afgekeurd op de bumpers.

Situatie: normaal heb ik een bumper van twee chromen buizen boven elkaar en een boogvormige bullbar. Achterop twee buizen en een trekhaak. Vorig jaar werd de auto ook afgekeurd, maar toen alleen op de voorbumper. Daar heb ik toen een standaard bumper opgezet (geleend). Na maanden vruchteloos zoeken naar een tweedehands bumper heb ik er laatst eentje laten lassen van een U-stuk. Deze is precies gelijk aan de standaard fabrieksbumper alleen zonder de plastic eindstukken.

Waar deze bumper op is afgekeurd is me niet helemaal duidelijk, mijn arabisch is niet zo vreselijk goed, maar het kwam er op neer dat het open gat BOVEN de bumper naar de voorbanden toe niet open (mee?) mag zijn. Ik zie dan dus elke Jeep falen, want daar zit altijd een gat omdat het spatbord niet naar beneden doorloopt. Maar goed, praten als brugman en je komt geen stap verder. Nu hoop ik dat iemand een Jeep-folder heeft van de wrangler, bij voorkeur van rond 1994, zodat ik met een mooie print daarvan op hoop van zegen terug kan. En hopelijk kan ik ergens een andere bumper scoren met plastic erop of zo..... :blush:

Achterbumper zelfde laken een pak, afgekeurd op een uitstekende trekhaak en de bevestiging (op pootjes), dus daar moet maar een factorybumper op komen (als ik die hier kan vinden/lenen). Ook daarvan graag ploatjes.

Dus: als iemand toevallig nog een (liefst engelstalig, maar Nederlansch mag natuurlijk ook) foldertje van de YJ heeft met mooie fotos van de voorbumper, dan hou ik me aanbevolen voor een scan of pdf.

Als je'm niet online hebt, dan geef ik je mijn email adres wel, ik kan tot 10mb verstouwen.

Alvast bedankt!

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar foto's op het www gezocht:

f658caa1e33b2383c9bb525e3f95934d.jpg

38e23b5650d8b802c2d998054a3890a2.jpg

Je kunt 'm ombouwen naar een "Renegade" uitvoering...:

Discovery%20YJ%20Renegade.JPG

( Ja... dit is origineel af fabiek zo leverbaar geweest...... :whistle: )

Een ander idee, al is het maar demontabel en slechts voor de keuring:

MVC-070S.JPG

Verkeerde merk natuurlijk... maar 't gaat om het idee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! En sorry voor de late reactie!

Goedgekeurd met wat leenonderdelen en een uurtje sleutelen. Plastic eindstukken voor de voorbumper geleend van een vriend, bumperettes achterop. Beiden nu alvast uit de US besteld voor volgend jaar!

Geen woord over het gat boven de bumper naar de voorbanden toe, dus de oplossing van die landrover hoef ik gelukkig niet toe te passen. Dan mag trouwens 99% van de YJs hier naar de lasser voor een plaatje (en d'r rijden er hier heel veel, in mijn straat stonden er vorig jaar nog 12 wranglers op een 50-tal huishoudens!).

Ik denk achteraf dat de eerste keuringsagent in de war was met de '98 en jongere TJ's in sport-uitvoering, die inderdaad dicht zijn. Die YJ Renegade ken ik wel, mijn overbuurman heeft er precies zo eentje in het blauw. Niet echt mooi nee.

Bedankt weer!

iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...