Spring naar bijdragen

Interieur ventilator


Recommended Posts

Hallo,

Mijn ventilator slaat aan zodra ik het contact uit zet of de climat control op off.

Deze blijft aan totdat de accu leeg is.

Ik heb dit eerder gehad op wintersport toen het erg koud was maar toen ging de ventilator na +/- 10 minuten gewoon uit.

Nu krijg ik dat ding met geen mogelijkheid uit en heb al twee keer de startkabels nodig gehad.

Iemand een id hoe dit op te lossen?

Groet,

Bart

GC 1997 5.2 V8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bart, het is volgens mij een bekend probleem bij Chrysler er is namelijk een TSB (technical service bulletin) van.

Heater, A/C Blower - Runs with Ignition Off

NO: 24-14-95

GROUP: Heating & A/C

DATE: Nov. 3, 1995

SUBJECT:

Heater A/C Blower runs with

Ignition Off (Manual Control Systems)

NOTE : THIS BULLETIN APPLIES TO VEHICLES EQUIPPED WITH MANUAL CONTROL HEATER A/C SYSTEMS.

MODELS:

1996 (ZJ) Grand Cherokee

1996 (ZG) Grand Cherokee (Export)

SYMPTOM/CONDITION:

The heater A/C blower fan on manual controlled vehicles may continue to run after the ignition is turned off.

DIAGNOSIS:

If the condition is present or owners indicate that the condition has occurred, perform the repair procedure.

PARTS REQUIRED:

1    55035964    Heater A/C control module (Manual Control)

REPAIR PROCEDURE:

This bulletin involves replacing the Heater A/C control module.

1. Disconnect and isolate the battery negative cable.

2. Remove the bezel from the right side of the instrument panel using a trim stick or suitable tool.

3. Remove the three screws securing the Heater A/C control and pull the control out far enough to gain access to the wire and vacuum harnesses. Disconnect the harnesses and remove control module.

4. Install Control Module P/N 55035964, routing the wire and vacuum harnesses to avoid being pinched.

5. Install the Bezel.

POLICY: Reimbursable within the provisions of the warranty.

TIME ALLOWANCE:

Labor Operation No: 24-50-10-95                          0.2 Hrs.

FAILURE CODE:    P8 - New Part

Het komt er dus in het kort op neer dat er een module vervangen moet worden. Misschien heb je mazzel. Ik weet dat er op bepaalde onderdelen van de AC 7 jaar!! garantie zit. Probeer het maar eens bij een dealer... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Goeden avond (op dit moment)

Ik zit op dit moment met een vrijwel soort gelijk probleem. De ventilator blijft gewoon constant op ongeveer halve snelheid draaien, onafhankelijk van de stand van de draaiknop voor de snelheid op de climat control. De rechterdraaiknop werkt nog wel (die voor de keuze uit welke gaten de lucht komt). Als je die knop op OFF zet blijft ie gewoon vrolijk doordraaien. Als ik de sleutel uit het contact haal blijft ie ook gewoon doordraaien totdat de accu leeg is...;(

Het gaat hier om een 93er ZJ limited.

Ik hoop dat iemand mij hier mee een stukje op weg kan helpen aangezien ik niet thuis ben(waar het werkplaatshandboek ligt).

Met vriendelijke groet,

Wiebe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het een schakelweerstand rechts tegen het schutbord (passagierskant) onder de motorkap. Gevolg van niet afgevoerd condenswater van de airco dat daar bleef staan.

Omdat ik toen in Frankrijk zat heb ik een week lang de zekering steeds losgehaald als ik parkeerde. De zekering zit in het power distribution centre onder de motorkap en is in de voorste rij, als ik goed zeg uit mijn hoofd, een 20A, de 2e of 3e van rechts. Mijn ZJ is van 97, dus weet niet zeker of alles hetzelfde is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...