Spring naar bijdragen

Tussen Bak 247 Tweedehands


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik kan een tweede handse tussen bak kopen 247. Ik moet mijn visco vervangen en de bak is net zo duur als een onderdeel uit de USA. De bak die ik heb gezien heeft 100.000 Km er op zitten en zal dus nog 80.000 tot 100.000 mee kunnen.

Nu zie ik tussen bakken met type 247 en 247J, wat is het verschil?

Ook vraag ik me af of de tussen bak bepaald of je Quadra trac heb of quadra drive of heeft dit er niks me te maken omdat de computer dit regeld?

Natuurlijk kan het weggegooid geld zijn......... wat denken jullie hiervan? Voor mij is het gewoon minder werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Armani,

In jouw GC zit de NV247J. Deze tussenbak (transfer case) is van het type Quadratrac II. Hier zit dus geen visco in, maar de eerder besproken "gerotor" (variable dispacement pump). Deze sluit bij wielspin op de achteras de koppeling in de bak en "koppelt" dan dus de vooras. Als je problemen hebt met de bak (bokken, wringen en hoppen in krappe bochten) komt deze koppeling dus niet meer goed vrij. Dan zit er dus niets anders op dan een revisie van de tussenbak of een ruil bak. De NV247 en de NV247J zijn een en dezelfde bak.

De aanduiding Quadra-drive is de uitvoering waarbij hetzelfde principe van de tussenbak (Gerotor en koppeling) ook nog eens in beide assen zelf zit, zodat ook wielspin links en rechts in een van beide assen, verplaatsing van tractie naar het wiel met grip opleverd.

Alle GC's 4.7V8 die in Europa in Graz zijn geproduceerd, hebben Quadra-drive. Dus als de jouwe niet geimporteerd is uit de States, heeftie dus ook Quadra-drive.

Succes,

Ape,

P.s. Ik zou voor de ruilbak gaan.

P.ps. Er zit geen computer in het 4WD systeem van je Jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb quadra drive..... Enige idee wat een revisie kost van de tussenbak.....

Wordt te erg, linker vooras tikt verschrikkelijk en in scherpe bochten bij parkeren remt hij.

En ja hij bokt ook bij 8 tjes in low g.

Zit nog te twijfelen om het lokaal telaten doen of toch maar naar de dealer!

Iemand advies?

Tussen bak met 100.000 kilometer 500 euro!

Als het dus niet uitmaakt ivm de quadra drive, de bakken zijn dus allemaal het zelfde? 247en 247 j?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu hebben zowel jeepparts.nl als B&S Crown in hun assortiment. En Crown maakt ook een koppeling voor de 247. Dus of je kan eens vragen of zij voor minder dan 500,- een koppeling hebben.

Ik zou de koppeling nemen, omdat de bak er toch af moet. Een tweedehands bak kan ook wat hebben meegemaakt.

..tis maar een mening. (van een niet 247 bezitter :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Armani,

NOOIT achtjes draaien in low op verhard wegdek. De tussenbak lockt dan inderdaad de voor- en achteras aan elkaar. Je draait zo de heel boel in mekaar! Het bokken en wringen is dan dus een normaal verschijnsel, maar niet de bedoeling dat je dat doet. Low is alleen voor op losse ondergrond (off-road dus), waarbij de banden de mogelijkheid hebben om te schuiven.

Het wordt zo ook problematisch (op harde ondergrond) om hem weer goed vrij te krijgen al je terug naar high gaat.

Nogmaals, doe dit dus alleen off-road.

Als hij ook bij normaal gebruik in high ook bokt, dan heb je pas een probleem met de tussenbak. Je zou eens kunnen informeren bij B&S in Tiel voor de revisie kosten.

Groet,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, gelukkig geen achtjes gedraaid. Wel in zijn low gezet en een stukje naar links gereden en toen dacht ik aha de tussenbak.

Dat is dan ook weer duidelijk!

Heb ook nog een ander probleem aan de linker voor as, die tikt. Waarschijnlijk de kruiskoppeling.

Ook remt hij met in parkeren vandaar dat ik aan de tussenbak zit te denken!

Dus ga maar even naar de dealer om een offerte te laten maken zodat ik zeker weet wat er kapot is.

Even de wintercheck halen voor 9,95 dan wordt ook de computer uitgelezen en een proefrit gemaakt. Daarna krijg je een offerte met de eventuele gevonden punten.

Dan weet ik in iedergeval zeker ( :lol: hopelijk) wat er aan de hand is. Daarna neem ik wel even contact op met BS en Jeeped :)

In iedergeval bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...