Spring naar bijdragen

Abs


hans j
 Share

Recommended Posts

Hangt van het type ABS af... Bij de Bendix9 moet de pomp druk blijven leveren en dus is het niet met een zekering op te lossen... Bendix9 is een "integraal ABS", ofwel: ABS maakt deel uit van de hoofdcomponenten van het remsysteem.

Andere merken ABS systemen zetten een los kleppenblok met pomp tussen de remleidingen ( simpel gezegd natuurlijk), bij die systemen kun je het ABS eenvoudig uitschakelen middels het trekken van een zekering.

Jij bezit een XJ uit '93... da's net een overgangsjaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ABS computer zit rechts naast de stuurkolom.

Onder de achterbank zit wel iets van het ABS: De accelleratiesensor.

Zekeringen eruithalen zal wel het ABS buiten werking stellen, maar ik denk dat je lampje blijft branden... Tenslotte is een defecte zekering ook een ABS storing en zal dus aangegeven moeten worden.... Volgens mij wordt het lampje zelfs via een diode aangestuurd op het moment dat je de stekker van de comuter trekt!

Nu zit er, vlakbij de ABS computer, een zwart, vierkant, 4 polig stekkertje.... Daarop zitten 3 draden: Violet, lichtgrijs/geel en wit/beige. Via dat stekkertje krijgt de ABS computer z'n voeding, remlichtsignaal en stuurt hij het lampje. Haal hem los en het systeem is volgens mij uit, netzoals het lampje.

( Wel nadien ff 50x op de rem trappen en kijken of de remmen goed blijven werken.... ;) )

Overigens hebben we het hier niet meer over het beruchte Bendix 9 systeem... reparatie zou ik dus absoluut overwegen... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Meet deze afstand NOOIT met een metalen voorwerp,hiermee gaat de juist sensor kapot.De beste manier om te meten is van een pakje vloeitjes het dikke karton.Dit is precies de juiste maat.

:whistle: Heb dit bij mijn wagen wel gedaan,Wat is dan de rede dat de sensor stuk kan gaan ? inductie ?

heb ik dan gewoon geluk gehad dat er bij niets kapot is gegaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij het uitrekken van de zekering blijft de lamp branden.

ik heb de zekering van de abs er ook uit gehaald omdat de auto bij het remmen uitwijkt naar links. zekering eruit gehaald en niks meer aan de hand. Rempomp en abs hebben twee zekeringen. ik had idd ooke eerst de pomp eruit gehaald, dus had geen remmen meer na een paar meter. Die er terug in en abs eruitn gelaten en niks aan de hand. alleen het lampje blijft dus branden. dat klopt want er is idd iets mis met de abs...de zekering is eruit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...