Bas Z Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 hallo allemaal, Een tijdje geleden heb ik een prikkie geplaats over de aanschaf enzo. Dit weekend heb ik de GC 5,2L V8 limited edition uit 95,model 96 ff meegehad,196000km Als eerst...wat een kanon van een auto,wat een power!!Heb heel wat zware/snelle auto's gehad(bmw,opel V6)maar dit slaat alles . Nu ben ik ff lekker gaan rijden en heb goed geluisterd naar rare geluiden en kon gelukkig niks vinden,ben ook 8tjes wezen draaien en daar hoorde ik ook niks.Nu vraag ik me wel af hoe ik ze moet draaien.Echt in een vloeiende manier of zo scherp mogelijk? Er mankeren wel een paar kleine dingetjes aan: Achterwisser doet het niet. FM op de radio doet het niet(gaat niet op FM) Airco werd niet echt super koud oliedruk meter is stuk moeten 2 nieuw voorbanden onder 1 koplamp stuk en je hoord soms water stromen,denk bij de kachel(lucht)de temp word bijna 100graden op bedrijfs temp.Blijft wel stabiel Uitlaad hoor je een beetje,weet niet zeker of hij lek is. Voor de rest is het een mooie auto die lekker rijd.De eigenaar/kennis wil er 3000euro voor hebben maar dat vind ik teveel,de A.P.K loopt ook eind van de maand af. Wat zeggen jullie als kenners ervan,van binnen en buiten is hij in nette staat ook heeft de auto al zijn beurten gehad. Ik hoor het wel. Gr Bas Z <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 hmm lastig.......... om dat van afstand te zeggen maar.....poging...... achtjes rijden doe je stationair, dus waneer je gas moet geveven om een achtje te draaien is visco niet goed! versleten voor banden vind ik daar ook al een teken van. FM- geen idee airco- een airco is koud...... en niet een beetje koud! koplamp? lampje of het glas? water hoor je ook niet te horen stromen, zou kunnen dat de airco afvoer verstopt zit. bijna 100 graden is ok uitlaat? tja kan lek zijn.....maar is wel V8 zorg dat er APK op zit, en hou rekening met nieuwe visco zelf doen met een visco uit usa 400 euro laten doen met visco uit usa 600 tot 700 euro laten doen ruim 1000 euro waneer je de visco niet laat maken dan gaat je vooras ook eraan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 hallo allemaal,Een tijdje geleden heb ik een prikkie geplaats over de aanschaf enzo. Dit weekend heb ik de GC 5,2L V8 limited edition uit 95,model 96 ff meegehad,196000km Als eerst...wat een kanon van een auto,wat een power!!Heb heel wat zware/snelle auto's gehad(bmw,opel V6)maar dit slaat alles . Nu ben ik ff lekker gaan rijden en heb goed geluisterd naar rare geluiden en kon gelukkig niks vinden,ben ook 8tjes wezen draaien en daar hoorde ik ook niks.Nu vraag ik me wel af hoe ik ze moet draaien.Echt in een vloeiende manier of zo scherp mogelijk? Er mankeren wel een paar kleine dingetjes aan: Achterwisser doet het niet. FM op de radio doet het niet(gaat niet op FM) Airco werd niet echt super koud oliedruk meter is stuk moeten 2 nieuw voorbanden onder 1 koplamp stuk en je hoord soms water stromen,denk bij de kachel(lucht)de temp word bijna 100graden op bedrijfs temp.Blijft wel stabiel Uitlaad hoor je een beetje,weet niet zeker of hij lek is. Voor de rest is het een mooie auto die lekker rijd.De eigenaar/kennis wil er 3000euro voor hebben maar dat vind ik teveel,de A.P.K loopt ook eind van de maand af. Wat zeggen jullie als kenners ervan,van binnen en buiten is hij in nette staat ook heeft de auto al zijn beurten gehad. Ik hoor het wel. Gr Bas Z <_< Airco let even op als je wil, bij aanschaf van de mijne deed deze het ook een beetje vaak gaan die dingen lek na een jaar of 8-9 , dan moet dus het gehele dash board eruit etc etc , giga klus wat je bij een officiele dealer zon 1000 euri kost (meeste is arbeidsloon ) voor de rest prima auto's zj 1997 4.0 gr ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Let ook ff op de oliedruk meter. Het zal 99% zeker de meter zijn, maar als die meter goed is... tsja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst January 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2007 Tsja het zelfde hier....olie druk meter...... dat vind ik persoonlijk het gevaarlijkste onderdeel van de lijst! Is ook makelijk te organiseren...... en dan zeggen hij is stuk of er hangt een draaitje los..... en dan de motor kapot! Op passen.......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mafkees Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 HI, ik heb op mn GC, 2 van de dingen gehad die je opnoemt. 1: geen oliedruk, bleek de sensor op de motor te zijn 2: slechte airco, heb de verdamper onder het dashbord moeten vervangen, kwam allemaal prut uit. mijn beide jeeps zijn bij de dealer in onderhoud, sensor werd gratis vervangen!! en de verdamper vervangen+ nog wat kleine onderdelen was 990 Euro.maar alles werkt weer goed. onderdeel zelf is 240 euro de jeep die je op het oog hebt heeft klachten die mogelijk redelijk prijzig uit kunnen vallen. ik zie dat er 3000 voor gevraagd wordt, zit het tegen met je airco/visco en je moet het laten doen kan je zo 1500-2000 euro aftikken en met de rest van de klachten erbij loopt dit alleen maar op en misschien meer dan de aankoopprijs misschien is het beter om verder tezoeken, tenzij je natuurlijk een sleutelaar bent die het als project ziet. m. 1996 GC 200.000km 4.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 Wat meer uitgeven maar dan voor een schijnbaaar mankement loze auto op dat moment is wellichteen optie hier , zoals M.K. al zei er komt nog het e.e.a bij . Maar als je het zelf kan is het altijd anders . en er staan er zat te koop , vooral de 5. 2 zonder LPG valt mij op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 Ruitenwisser achter.... Model '96.... De wisser stond natuurlijk wél op de ruit... nietwaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 hmmm spemmode aan? Rob? ontopic..... airco kan van alles zijn...... van verdamper naar een simpel o-ring dus hoeft niet duur te zijn...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 Spemmode?? citaat: Er mankeren wel een paar kleine dingetjes aan:Achterwisser doet het niet. FM op de radio doet het niet(gaat niet op FM) Airco werd niet echt super koud oliedruk meter is stuk moeten 2 nieuw voorbanden onder 1 koplamp stuk en je hoord soms water stromen,denk bij de kachel(lucht)de temp word bijna 100graden op bedrijfs temp.Blijft wel stabiel Uitlaad hoor je een beetje,weet niet zeker of hij lek is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 Ik vind het knap dat je met dit weer de airco kan testen om te voelen of er koude lucht uitkomt. Volgens mij wordt de airco met een buiten temperatuur onder de 13 graden uitgeschakeld. Maar het kan ook zijn dat ik er naast zit. Dirt is mij ooit vertled door een airco specialist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 bij amerikaanse auto's is op defrost (alleen voorraam) altijd airco aan. ook op automatisch......maar je kan je airco ook handmatig aanzetten, gaat die ok aan ongeacht buitentemp maar zoals ik al eerder noemde......een airco is altijd koud, en niet een beetje koud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2007 De meeste airco's werken idd onder een bepaalde temperatuur niet meer. Meestal ergens rond de 4 graden. Maar... als de auto al even gelopen heeft werkt 'ie dan wel weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.