serge Geplaatst January 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2007 heb pas een 2.5 i te koop zien staan.nu zal iedereen zeggen wat moet je daarmee want een 4 liter is beter.wil hem alleen gebruiken voor af en toe een ambulance te trekken,mag 2500 kg hebben.hij is van begin 90,ziet er keurig uit wel stof bekleding maar netjes.geen deuken geen roest enzo.motor draaide mooi,kachel werkt,blok en bak zag er droog uit(niet schoongespoten).nog niet meegereden.zijn er dingen waar ik heel goed opletten moet?heeft iemand ervaring met trekkracht van deze wagen.het is een schakelbak.zijn deze types betrouwbaar en zuiniger ofzo?ik hoor het graag!groetjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst January 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2007 heb pas een 2.5 i te koop zien staan.nu zal iedereen zeggen wat moet je daarmee want een 4 liter is beter.wil hem alleen gebruiken voor af en toe een ambulance te trekken,mag 2500 kg hebben.hij is van begin 90,ziet er keurig uit wel stof bekleding maar netjes.geen deuken geen roest enzo.motor draaide mooi,kachel werkt,blok en bak zag er droog uit(niet schoongespoten).nog niet meegereden.zijn er dingen waar ik heel goed opletten moet?heeft iemand ervaring met trekkracht van deze wagen.het is een schakelbak.zijn deze types betrouwbaar en zuiniger ofzo?ik hoor het graag!groetjes. Ik ben er niet kapot van , het motortje moet eigenlijk altijd op zijn volle toeren draaien , een 6 cylinder doet het rustig aan. En als er motorisch ooit iets kapot gaat zijn de onderdelen gebruikt moeilijker te vinden..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SuperDre Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Ik heb zelf een 2.5i uit 96 op lpg, ben er redelijk tevreden over.. Maar als je 'zwaar' moet kunnen trekken, dan zou ik niet beginnen aan een 2.5je, ik vind zelf datie niet echt lekker trekt (ik heb geen trekhaak ofzo), duurt ff voordatie aan de 120 zit (zonder overdreven het gas in te duwen en pas laat te schakelen) (op benzine istie wel wat sneller)... Op lpg verbruikt de mijn 1 op 6 bij normaal woonwerk verkeer, en 1 op 7 en een bietje als ik alleen maar snelweg heb gereden.. Benzine weet ik niet precies aangezien bij mij mijn bezinetank is ingekort vanwege de lpg, en ik rij maar 1 keer per week +/- 20km op benzine.. Kweet eigenlijk niet of de mijne automatisch start op benzine, ik denk het niet..) Als ik nu weer de keuze had, dan zou ik denk ik toch voor een 4 liter gaan, maarja dan zal het verbruik ook wel weer een bietje naar beneden gaan.. en ik wil graag een zwarte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 4.0 loopt in sommige omstandigheden zelfs goedkoper. Wel slurpt de automaat wat vermogen/energie op. Per saldo zal 'ie ietsje duurder lopen, het extra rijplezier maakt dat echter meer dan goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gevuldeheer Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Ik zet mijn 4.0i HO met automaat ook wel eens voor een zware kar (met een wagoneer 4.0i LO erop) en als je dan niet teveel boven de 80 km/h komt rijdt het super relaxed en nog redelijk zuinig ook (1op6). Alleen als in een kar erachter hang die veel wind vangt (BxHxL 2.5x4x5 mtr.)dan is de zuinigheid ver te zoeken maat ik kan tenminste wel 80 blijven rijden. dan kan ik van de Mitsubitshi pajero 2.5 TD van een kennis van me niet zeggen. die komt, met die kar, niet boven de 65 met een beetje tegenwind. Dusss extra power en hoef je niet te gebruiken, maar het wel makkelijk om te hebben. Ik zou dus voor de 6cyl gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.