Spring naar bijdragen

Welke Banden


Recommended Posts

Bedoel je de TSL Super Swampers? Ik heb de radials en het zijn goeie banden in het terrein, op nat asfalt gaan ze wel snel glijden. De boggers weet ik niet, ik d8 dat iemand ze net onder een zwarte CJ5 heeft gezet :blink:

Ik voelde al wat aankomen.....Hoe is het pullie ? alweer terug ?

Inderdaad heb ik gister de boggers onder de 5 gezet en heb er nog niet mee off-road gereden, dat ga ik komend weekend doen.

Maar kan je al verklappen dat ze in het terrein onverslaanbaar zijn.....echter houdt dat natuurlijk in dat ze op de weg minder presteren en waarschijnlijk nog sneller de bocht uit willen dan de radial.

Echter vind ik dat er prima mee te rijden valt...enige nadeel is dat je jeep gaat klinken als een ww2 bommenwerper...

Vooral bij 80 km. per uur heb je meer het gevoel in een vliegtuig te zitten dan in een jeep...tevnes zijn de boggers een enorme belasting voor je lagers....en ik hoef je vast niet uit te leggen dat als ze een simex een assenbreker noemen...deze band daar ook in zal uitblinken omdat ie natuurlijk nog grover is....

In jouw geval zou ik je toch de radial aanbevelen...is een zeer terreinvaardige band (vergelijkbaar met simex en waarschijnlijk zelfs beter ) en op de weg ietsje rustiger dan de bogger.

Dan heb ik nog een vraag...waar ga je ze kopen...?

Heb een leuk adresje voor je.....mail me maar even

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan jullie voor de suggesties :huh:

ik ga ze kopen ergens in nederland,die kerel adverteert op marktplaats.

Ale dat was ik toch van plan.

@darkwolf mail maar anders effe dat adres of telnr frigoservice@pandora.be dank u :blink:

Maar die radials zijn die echt grof,want heb ze enkel nog maar op foto gezien,daarmee.

En die boggers hoe snel slijten die? Want af en toe rijd ik met mijn jeep ook op de baan(van en naar evenementje)

het moeten wel groffer zijn als die die ik nu heb want die zijn helemaal niet versleten,doe ze enkel weg omdat ik groffere wil :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die radials zijn wel redelijk grof. de mijne zijn nu bijna versleten maar ik ga ze zeker weten opnieuw halen, dat en een doos oordoppen want met 100km/u zonder dak en bekleding op de snelweg is een aanslag op je gehoor.

maar naar hoeveel km zijn die banden dan af ??

ik was wel nieuwsgierig hoe snel die banden slijten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar naar hoeveel km zijn die banden dan af ??

ik was wel nieuwsgierig hoe snel die banden slijten ...

Ik heb de mijne 2dehands gekocht en ze zitten er nu een km of 7500 onder en ik denk dat ik zo'n 3 mm ben kwijt geraakt.

Maar ik rij ook gemiddeld 400km/week op de snelweg met een gangetje van 100 - 110

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
Gast IRONBITCH

ik heb voor mijn Jeep en mijn Soes 2 soorten banden. voor allebij all-terrain en voor in het terrein voor mijn Jeep BFGoodrich MT en voor mijn Soes Fedima Sirocco. want ik vind het jammer om het hele jaar op echte terreinbanden te rijden. omdat ze dan veel sneller slijten en vooral op de verharde weg omdat het bandenrubber wat zachter is dan van A-T banden. en het brandstof gebruik ligt veel hoger. en voor iemand die maar een auto (Jeep) bezit en altijd op bijvoorbeeld BFGoodrich MT rijdt kan er beter een set A-T banden bijkopen. want die persoon rijdt gemiddeld 90% op de weg en 10% in het terrein per jaar. en wat je dan bespaart als je op A-T banden rijdt dan kun je voor dat geld eind van het jaar of na 2 jaar als je niet zoveel km rijdt een complete set M-T banden voor kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb voor mijn Jeep en mijn Soes 2 soorten banden. voor allebij all-terrain en voor in het terrein voor mijn Jeep BFGoodrich MT en voor mijn Soes Fedima Sirocco. want ik vind het jammer om het hele jaar op echte terreinbanden te rijden. omdat ze dan veel sneller slijten en vooral op de verharde weg omdat het bandenrubber wat zachter is dan van A-T banden. en het brandstof gebruik ligt veel hoger. en voor iemand die maar een auto (Jeep) bezit en altijd op bijvoorbeeld BFGoodrich MT rijdt kan er beter een set A-T banden bijkopen. want die persoon rijdt gemiddeld 90% op de weg en 10% in het terrein per jaar. en wat je dan bespaart als je op A-T banden rijdt dan kun je voor dat geld eind van het jaar of na 2 jaar als je niet zoveel km rijdt een complete set M-T banden voor kopen

dat is best onzin. ik heb afgelopen jaar 20.000 km op superswampers gereden en merk weinig van dat ze sneller slijten. beheersing van je rechtervoet (op de weg en in het terrein) heeft veel meer invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...