Spring naar bijdragen

Afmonteren Body


Shark
 Share

Recommended Posts

Bij het afmonteren van m'n body wil ik graag een soort van pakking gebruiken tussen de scharnieren, spatborden, achterlichten e.d..

Ik zat zelf te denken om er een dun laagje rubber tussen te monteren, soort van fietsbinnenband dikte. Ik kan het alleen nergen "op rol" vinden zodat ik er zelf de juiste pakking van kan knippen.

Moeten de raamscharnieren afgekit worden i.v.m. lekkages?

Verdere tips en hints zijn uiteraard welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ergens iets gelezen over Sikaflex..

Veel lijmen de hele Jeep aan elkaar met dat spul..

Word ook veel gebruikt in de botenbouw voor 't lijmen en afdichten

van verschillende delen tegen elkaar.

Zit gewoon in tube's en is 'n soort kit.

Heb ook al vragen gesteld hoe en waar te krijgen maar heb nog geen

antwoord gehad..

Gr,Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raamscharnieren zou ik zeker afkitten, maar NIET verlijmen.

Ik gebruik meestal dezelfde kit die ik ook voor het dif huis gebruik. Gaat prima.

Voor de andere zaken kun je deze kit ook gebruiken. Eventueel kun je kit gebruiken die ook een plakkend vermogen heeft.

Ik gebruik overigens ook wel oude binnen banden (fiets/auto) om daar zelf pakkingen uit te knippen. Gaat prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de carrosserrie en camperbouw wordt hiervoor het zogeheten "kitband" gebruikt.

Dit is een kit achtige pasta die op rol verkrijgbaar is. Dit kleeft niet echt maar vloeit wel uit zodat de eventuele kieren waterdicht worden afgewerkt. Overtollige resten zijn eenvoudig te verwijderen en kan hergebruikt worden. Wij werken zelf met Teroson...

Probeer eens bij Reuvers in Belfeld, die doen ook caravan en camper reparaties

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raamscharnieren zou ik zeker afkitten, maar NIET verlijmen.

Ik gebruik meestal dezelfde kit die ik ook voor het dif huis gebruik. Gaat prima.

Voor de andere zaken kun je deze kit ook gebruiken. Eventueel kun je kit gebruiken die ook een plakkend vermogen heeft.

Ik gebruik overigens ook wel oude binnen banden (fiets/auto) om daar zelf pakkingen uit te knippen. Gaat prima.

Bedoel je de (blauwe) vloeibare pakking van Loctite? Zou inderdaad wel eens goed kunnen werken.

Wil 't ook zeker niet verlijmen, alleen waterdicht afdichten. Met name de scharnieren.

Tussen de metalen delen die niet afgedicht horen te zijn wou ik inderdaad een rubberen pakking maken (spatborden->body, motorkapscharnieren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...