Spring naar bijdragen

Xenon Inbouwen


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Ik wil graag Xenon ombouwset inbouwen in mijn XJ.

Bij de ZJ'ers zag ik dit voorbijkomen:

http://www.jeepforum.nl/index.php?showtopic=6945

Echter bij de XJ kan alleen van buitenaf aan de lampenunits worden gewerkt, vanuit de motorruimte is er geen toegang.

Wel moet in de motorruimte nog het volgende komen: relais en ballast 'blokjes' en bekabeling.

Is er bij de XJ'ers ervaring op dit gebied ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd moeten de lampen er van de voorkant uit, eerst side-lamp demonteren dan de zwarte rand om de koplamp, dan de grille eruit en daarna kun je de lampen eruit nemen.

Je zult zien dat er links en recht nog wel wat ruimte is om materiaal in te bouwen achter de grille en de randen.

Deze omschrijving slaat op een modeljaar 1991 maar ik verwacht dat het bij een 97er niet echt veel anders is.

Suc6 met je ombouw en maak er foto's van dan kan je ander mss ook van dienst zijn daarmee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, wat vinden jullie mooie kleuren:

6000kelvin = helder wit licht

8000kelvin = wit met blauwe tint

10000kelvin= helder blauw

12000kelvin = helder blauw met paarse tint

Zie het voorbeeld: http://www.xenonstore.nl/info.aspx?page=faq#6

Vind zelf de blauwe te schreeuwerig, echt die nep-halfords uitstraling.

Wit is het neutraalst en het mooist vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de lampunit eruit geschroefd, tussen de achterwand en de originele stekker op de halogeenlamp is nog max 3 cm. over.

De nieuwe xenon lampen steken naar achteren nog behoorlijk veel uit, dus dat zal waarschijnlijk cruciaal worden voor het inbouwen.

Wellicht doorboren de achterwanden ter plaatse van de lampen......ze zijn van blik.

De verlichting is besteld !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Net ingebouwd, niet moeilijk inderdaad, uurtje werk, wel even goed voor gaan zitten.

Wel valt op dat de lampen niet altijd tegelijk uit gaan, vind de set van Pearl wel een beetje goedkoop aandoen en vraag me af of je hier over 3 jaar nog mee rondrijdt.....

Zou niet gauw voor hoger dan 6000 K lichtkleur gaan, dan blijft het nog een beetje beschaafd.

6000 K is perfect, de rest heeft gauw een zgn. 'Halfords' look, kijk maar naar alle 'civic-tuners'.

Ik ga wel even langs de garage om mijn lichtbeeld te controleren en evt. bij te stellen, dit om te voorkomen dat ik anderen verblind.

Heb de stadslampen eruit gehaald, deze zijn nog te 'geel'.

Even een led-setje met wit licht bestellen ergens.

Ciao !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie boven, lijken nu erg blauw maar zijn meer wit met blauwe tint.

Wel vreemd, maar met de knop gaat de eerste ene lamp uit, met de contactsleutel gaat als laatste de lamp bij de accu uit.

Dit alleen als je meer dan een paar minuten rijdt, anders gaan ze wel tegelijk uit.

Ook met de 'follow me home' functie gaan ze wel tegelijk uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...