Spring naar bijdragen

Inhoud Benzinetank


Mjoeb
 Share

Recommended Posts

Da's mooi en jammer tegelijk.

Ik had onthouden dat het 72 liter was.

Bij het tanken perste ik er 73,92 liter in.

Zat ik op de laatste druppels, dus.

Mooi, dat het nu blijkt te kloppen.

Jammer, ik had wel eens willen zien ze bij de pomp gedaan hadden bij het melden van het verschil.

Bedankt weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om meerdere redenen....

Maar vuil vind ik geen echte reden.

Wat wel belangrijk is, is de temperatuur van de brandstof bij auto's met retourleiding. Als er nog maar weinig brandstof in de tank zit, komt det vaker in de motorruimte ( heet!) en terug in de tank. Hierdoor loopt de temperatuur van de brandstof op. Na stilzetten koelt de brandstof af en zal er zich wat condens vormen. Zeker bij een metalen tank niet wenselijk....

Daar naast kan teveel water in de benzine vroeg of laat ook problemen gaan opleveren natuurlijk!

En dan is er nog de benzinepomp. Bij bijna leegrijden van de tank krijgt 'ie op het laatst af en toe een hapje lucht.... Dat gebeurt al voordat de motor begint te stotteren. En zo'n pomp vind dat niet echt lekker ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst lijkt het me logisch dat je niet bewust je tankje tot het uiterste leeg probeert te krijgen.

Ik heb overigens sinds dien 's-morgens wel problemen met starten. Hij draait dan een minuut rond zonder aan te slaan.

Wanneer hij wel aan gaat is er niks meer aan de hand. De hele verdere dag slaat hij bij de eerste omwenteling gewoon weer aan.

Het kan natuurlijk ook gewoon komen omdat het van het weekend erg vochtig was. Ik heb vandaag nog niet geprobeerd.

Wat zal ik het eerst even checken?

Vandaag geen klachten meer, heb benzinefilter even gechecked en schoongeblazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...