Spring naar bijdragen

Help Ruitewisser Voor Doen T Niet


instant
 Share

Recommended Posts

Kan dat je stangetjes die de wissers aandrijven geblokeerd zijn. Dan wordt je wissermotor wel warm.

Koppel de motor los en kijk of het mechanisme vrij kan bewegen.

Bij mij was ik er na een halve dag achter dat er een aansteker tussen was gevallen die em blokkeerde. Zo krijg je de pest aan rokers. Sukses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan dat je stangetjes die de wissers aandrijven geblokeerd zijn. Dan wordt je wissermotor wel warm.

Koppel de motor los en kijk of het mechanisme vrij kan bewegen.

Bij mij was ik er na een halve dag achter dat er een aansteker tussen was gevallen die em blokkeerde. Zo krijg je de pest aan rokers. Sukses.

Een tevreden roker is in ieder geval geen onruststoker..... :thumbsup:

Het controleren van de massa wil ook nog wel eens helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadkleuren aan de motor:

  • - Grijs => In rust aan massa, niet in rust doorverbonden met blauw.
    - Blauw => 12V continu ( Bij contact aan!)
    - Wit => 12V bij lage snelheid ( in de "uitloopstand" via de schakelaar verbonden met grijs) Dus, via de schakelaar, in rust verbonden met massa!!!
    - Rood => 12V bij hoge snelheid.
    - Zwart => Massa aansluiting.

Denk er aan dat je niet zomaar ergens even 12V opzet, wanneer de motor aangesloten is!!! Om de motor te testen haal je de stekker los en zet je 12 V op de witte draad ( zwarte draad aan massa!!!) => Lage snelheid. Zet daarna 12V op de rode draad => Hoge snelheid.

Het is niet direct mogelijk om de motor terug te laten lopen naar de ruststand... indien je dat wilt testen zet je 12V op de blauwe draad, en verbind je de witte met de grijze draad.

Succes!!!

( Enne... denk svp om je vingers!!! )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...