Spring naar bijdragen

Zingend geluid


Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb pas (2 maanden) een grand cherokee 5.9 gekocht uit 98. smile.gif

Heb als eerste in de garage grote beurt, nieuwe koplampen, alle olie checken, apk keuren, nieuwe remblok/schijf/cilinders en afspraak gemaakt om prins gas onder te laten bouwen. sad.gif

Blij dat ik mijn allereerste v8 terug had had ik me voorgenomen om een lekker stukje te gaan toeren.

De vreugde sloeg snel om in irritatie (omdat alle boxen kapot waren had ik de radio maar uitgezet) vanwege een misselijk zingend geluid onder de auto.

Heb de auto gelijk terug gebracht naar garage en mijn probleem uitgelegd.

Zij zijn de dag ernaa gelijk begonnen met het verwisselen van 6 lagers? en belde mij met de mededeling dat mijn achterdifferentieel ook vernieuwd of gereviseerd moest worden en wat ook gebeurd is. (1600 euro)

Merk ernaa tijdens het rijden dat het geluid (of soortgelijk) nog aanwezig is. Geluid komt van voor onder schakelpook en motor.

Garage weer ingelicht en zij adviseren mij om voordif. ook te vernieuwen of te reviseren. (ongeveer1100 euro)

Weet niet meer zo goed wat ik moet doen.Ik ken eigenaar garage en weet dat hij me nix wijs maakt maar ja hij is geen jeep deskundige. Help..............

Wat ik ook vreemd vind is dat na de reperatie het net lijkt of de as los zit, als ik net voor het moment voor het opschakelen het gas los laat dan hoor ik een tik aan de onderkant en dit voelt alsof ik rem er erna een ongeremde aanhanger van achter tegen mij aanstoot. (as van achter effe naar voor slaat)

Ik ben trouwens woonzaam in de regie Sittard (zuid-limburg)

Ps hoeveel boxen zitten in infinity systeem en waar, misschien is dit ook een oplossing?

groetjes master of disaster..............................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo aller eerst maar een welkom smile.gif

is nogal wat,

janken/gieren is altijd moeilijk te localiseren, ik denk dat je garage er naast heeft gezeten met revisie van achteras.

meestal is het de vooras, en dat weer in combinatie met een slechte visco in je tussenbak.

maar is ook weer lastig om dat via inet te roepen smile.gif

ik weet niet welke regio je zit , maar er is vast wel iemand die wil luisteren.

dat laaste kan ik niet plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo aller eerst maar een welkom
janken/gieren is altijd moeilijk te localiseren, ik denk dat je garage er naast heeft gezeten met revisie van achteras.

meestal is het de vooras, en dat weer in combinatie met een slechte visco in je tussenbak.

Kan Beest hier niet anders dan gelijk in geven.

Maar vermelden in welke plaats je woont maakt het wat makkelijker voor de mensen die je willen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ook vreemd vind is dat na de reperatie het net lijkt of de as los zit, als ik net voor het moment voor het opschakelen het gas los laat dan hoor ik een tik aan de onderkant en dit voelt alsof ik rem er erna een ongeremde aanhanger van achter tegen mij aanstoot. (as van achter effe naar voor slaat)

Ik zou eens beginnenmet de kruiskoppelingen van je aandrijfassen eens na te (laten) kijken. Het klinkt alsof hier speling op zit.

Aandrijfas achter heeft twee kruiskoppelingen, aandrijfas naar voren ook twee, maar dan vlak bij elkaar.

Ook het kogelgewricht tussen de twee kruiskoppelingen in je aandrijfas naar voren is nogal aan slijtage onderhevig, maar dan hoor je meestal een hoop getjilp of gepiep.

Ps hoeveel boxen zitten in infinity systeem en waar, misschien is dit ook een oplossing?

10 in totaal: 2 tweetertjes in het dashboard, een 16,5 cm speaker in iedere deur (4 dus) en boven de achterklep twee 13 cm speakertjes en twee tweetertjes.

De luidsprekers zijn 2(!) ohm. De versterker (6 kanaals) zit onder de achterbank.

De speakers zijn niet altijd kapot: het wil wel eens voorkomen dat de plasticfolie tussen de deur gaat meerammelen.

De "Infinity Gold" speakers zijn qua kwaliteit niet te vergelijken met de infinity speakers uit de winkel. Het zijn eigenlijk doodnormale papieren budgetluidsprekertjes. Ik heb zelf de Infinity speakers eruit gegooid, en vervangen door Vifa's. Geweldig geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...