Spring naar bijdragen

bladveren monteren


Recommended Posts

  • Reacties 126
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Volgens mij zittie aardig in de buurt. Heb je er al mee gereden???

Ohja... Ik las ook dat iemand zei dat de hoek op de as helemaal weg moet zijn... Dat is in jouw geval NIET zo!!!! Dat moet alleen als je een SYE monteerd en aan de tussenbak een "Dubbele kruiskoppeling" hebt zitten.

In jouw geval moeten de denkbeeldige lijnen in het verlengde van de uitgaande as van de tussenbak en de pignonas in de achteras parallel lopen! De kruiskoppelingen maken dan beide dezelfde hoek.

Wel lijken je hoeken wat aan de grote kant... maar da's niet ff op te lossen met een keg.... ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben hem idd als complete kit gekocht, er zaten keggen bij van 4 graden. Deze waren langer als degene die we nu hebben gemonteerd en het is wel iets beter maar nog steeds niet zoals het hoort.

Dit zijn kortere keggen ook van 4 graden, het lost wel iets op. Zijn er dan keggen met een nog grotere hoek te verkrijgen.

Menno die foto is niet van onze jeep.... glare.gif

Groetjes Maaike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben nu ook keggen die zolang zijn als de plaaten van de assen. Die bij de set zaten waren langer als deze. De hoek is dus wel iets verbeterd maar nog niet alles....

Maar moet je monteren met de banden eronder of niet, hoor je ook weer verschillende dingen over. Zou dat dan iets uitmaken voor de hoek van de achteras??????????? wacko.gif

Weet het niet meer zo goed....

Mijn keggen zijn aan de voorzijde 9 mm dik en aan de achterzijde 1 mm

Groetjes Maaike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niets uit. De keggen bepalen de hoek, verder niets.

Goed: exact bepalen van de benodigde hoek:

  • - Start
-dit- applet.
- Meet de aftand tussen de motorsteunen naast de motor tot de steun onder da versnellingsbak.
- Meet de hoogte van de bussen tussen de chassisbalken en de crossmember ( de lowering dus).
- Voer nu bij a en b in het appletje de afstand tussen de motorsteun en de versnellingsbaksteun in ( Let op: niet hoofdletter A of B!!!)
- Voer bij c de hoogte van de bussen in.
- Nu kun je in het lijstje naast de driehoek de hoek "C" ( hoofdletter!!) aflezen. Dit is de kanteling van de bak, en die hoek moeten je keggen dus ook ongeveer hebben!!!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel ,

dat gaan we eens meten .

maar nu het volgende waar ik aan zit te twijfelen ???

we hebben de voorkant nog niet gedaan , daar zitten nog de orginele veren en zo onder .

kan dat hier ook mee te maken hebben .

ook eventueel invloed op het meten van de hoeken .

maar in iedergeval bedankt ,

maaike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooras maakt voor de hoeken achter niet uit.

Wat wel kan, is dat je hoeken over het algemeen te groot zijn. ( de verhoging te groot voor de standaard aandrijfas ). In dat geval kun je alleen nog overstappen naar een SYE kit.

Zelf heb ik totaal 4,5" lift, en ook "gewoon" een TC lowering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Ik heb ook diezelfde kit geplaatst en had aanvankelijk hetzelfde probleem. Ik heb toen een stuk van de keggen afgezaagd (aan de dunne kant) waardoor de hoek toch iets verandert.

Nu zat ik even na te denken en vroeg me hetvolgende af.

Zitten die pinnen die de assen juist op de veren positioneren exact in het midden van de veren? Dat heb ik eigenlijk noiit nagemeten.

Als dit namelijk niet zo is en de veren zitten achterstevoren gemonteerd, wil dat zeggen dat de as verder naar achter ligt en dus meer naar voor kantelt...

Ik weet dat je in theorie de assen niet achterstevoren kan monteren omdat de bussen verschillende diameters hebben maar in de praktijk worden er (mezelf kennende) nogal dikwijls dingen aangepast ... dus wie weet kan dit een oplossing zijn.

Groeten,

Mathias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb het nagemeten . bij MIJ zat er geen verschil in .

Het boutje zit precies in het midden , van de bladveren .

wat ik wel ga doen is er nieuwe schakels erop zetten .

die net zo lang zijn ( hart op hart ) dan de orginale .

voor en achter nieuwe laten laseren op mijn werk .

misschien zit daar ook nog wel wat in ????

latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

hallo , beste jeepers

vraagje.. kan iemand kijken naar mijn tussenbak ???

heb een paar foto's gemaakt en die op onsjeepy.spaces.live.com ( onder album tussenbak )

gezet . volgens mijn ligt die er scheef onder of

is dat normaal???

met scheef bedoel ik dat de kant van de as hoger ligt dan de andere klant .

veel belovend wacht ik af

groetjes maaike en nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...