Spring naar bijdragen

uitlaat rammelt


Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Nog steeds zoekende naar een grand cherokee ("ZJ" afgekort meen ik) ben ik er weer een tegen gekomen. Maar zoals altijd toch weer een mankement gevonden. De uitlaat rammelt ik kon niet precies horen wat het was maar als je wat meer gas gaf werd de rammel luider. Ik denk dat er alleen iets los zit.

Mijn vraag is of je zoiets zelf (goed koop) kunt oplossen. Of is dit alleen op te lossen door de gehele of een gedeelte van de uitlaat te vervangen? Als iemand een prijs indicatie voor zo'n reparatie heeft hoor ik dat graag (ivm vraagprijs)

Verder waren de banden aan vervanging toe. Wat zijn de beste banden als je het meest op het asvalt rijdt en al en toe een beetje wilt tereinen?

Groeten eddy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

indiviuele onderdelen zijn ansigh niet zo duur. wat jij beschrijft is vrij ruim. in het beste geval en losgekomen steun, die je met wat geluk er weer tegen kan lassen, tot een versleten katalysator. maar dat kan nog heel goed meevallen, als je wat rondshopt, en bij de dealer wegblijft. op zigh heb ik nits tegen de jongens van daimler, maar ik vind dat ze nogal door rekenen voor eenvoudige werkzaamheden en/of onderdelen.

veel geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eddy,

Een kapotte uitlaat is idd niet al te duur om te vervangen als je gaat shoppen op de immitatie markt, zelfs de katalysator is hier betaalbaar (ongeveer 350 euri).

Wat de bandjes betreft zou ik als ik jou was eens kijken naar Goodyear AT/R dit is een vrij nieuw type band die uitermate geschikt is voor de weg en waar je ook in het terrein goed mee uit de voeten kan.

Greetz T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by eddy@Apr 17 2004, 20:20

Hoi Jeepers,

Nog steeds zoekende naar een grand cherokee ("ZJ" afgekort meen ik) ben ik er weer een tegen gekomen. Maar zoals altijd toch weer een mankement gevonden. De uitlaat rammelt ik kon niet precies horen wat het was maar als je wat meer gas gaf werd de rammel luider. Ik denk dat er alleen iets los zit.

Mijn vraag is of je zoiets zelf (goed koop) kunt oplossen. Of is dit alleen op te lossen door de gehele of een gedeelte van de uitlaat te vervangen? Als iemand een prijs indicatie voor zo'n reparatie heeft hoor ik dat graag (ivm vraagprijs)

Verder waren de banden aan vervanging toe. Wat zijn de beste banden als je het meest op het asvalt rijdt en al en toe een beetje wilt tereinen?

Groeten eddy.

Hoi,

Heb zelf een ZJ uit '93. Na een APK- bezoekje bij de dealer (jaja, domdomdom) hadden ze de achterdemper ongevraagd vervangen terwijl die volgens mij nog prima was. Sindsdien ook een rammeltje in de uitlaat. Hij gaat dan resoneren bij half gas. Al 3 keer teruggeweest. Leek opgelost maar komt soms nog terug. Alles nagetrokken, maar denk zelf dat er een schotje binnenin loszit....

Rij verder sinds 2 jaar weer op de originele band: General Grabber AT. Rijdt perfect op verhard en onverhard en gedraagt zich ook perfect in de sneeuw. Zitten er al weer 30000km om en voor mij geen andere meer. Gemonteerd en geballanceerd voor 103 euri per stuk bij "v. Essen banden"in Westervoort bij Arnhem.

Groeten,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties.

Ik kan dus best deze Jeep aanschaffen. smile.gif De extra kosten om hem op te lappen zijn nog wel in de hand te houden. Onder tussen toch nog verder gekeken en weer een paar prachtige exemplaren gezien. Het is toch moeilijk om een goede keuze te maken. sad.gif

Maar ik geef niet op tot ik iets leuks en goeds gevonden heb. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...