Spring naar bijdragen

Versnellings bak nekaf


Recommended Posts

hallo,

De versnellings bak van een nekaf is die het zelfde als van een cj4.2? Want dit is ook meestal een 3 bak dry.gif

En zou er dan ook een 6 cilinder in een nekaf passen?

Gr rick

Hallo Rick,

De driebak in een Nekaf/Kaiser CJ5 (met hetzelfde blok) is de T90, latere AMC CJ5 driebakken (met grotere motoren) hebben de T150.

En ja, er pas een 6 cilinder in een Nekaf, maar let op. Een Nekaf / Kaiser CJ5 hebben een kortere wielbasis dan de latere AMC CJ5. Dit verschil in wielbassis zit in het grotere motorcompartiment, zodat er meer inbouwruimte voor grotere motoren was. Kaiser leverde de CJ5 met het 4 cilinder blok, -wat ook in de Nekaf ligt- en een V6 van Buick.

Latere AMC modellen hebben de 4,2l 6cil. lijnblok en V8-en

De overgang tussen de modellen van Kaiser en AMC ligt rond 1970.

Meer weten over de vroege CJ5? check this

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en is de t90 bak wel geschikt voor een v6 van buick? want ik wil de nekaf graag houden maar vind dat hij net iets te weinig power heeft. Zou hier verder niks aan te doen zijn voor een klein beetje vermogen winst?

Bedankt voor de info wink.gif

Zover ik weet zit achter de V6 een T86AA driebak, de T90 zit alleen achter de 4cil.

Of het andersom ook past en of dit goed gaat op de lange duur zou ik niet weten.

Misschien eens een postje doen op het US CJ5 forum. Daar is meer te vinden over dit onderwerp.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Mannen,

Achter de V6 kom je vooral de T14 tegen. Deze zat ook in de AMC-CJ's van '72 t/m 75. In de Nekaf zit (standaard) de T90.

Meer power? Buick (odd of even fire 90 graden)V6 of de Chevy (90 graden) V6 is het mooiste. Deze passen er in zonder dat je een conflict met de koeling krijgt. Buick had in de sedan's ook TURBO-V6 motoren. Deze hebben 235 pk. (hier heb ik er één van staan). De Turbo-Buick V6 past mooi in een CJ of wrangler vanaf '72. De Buick en Chevy (90 graden) V6en zijn een stuk lichter (ongeveer 50 kg) dan de orginele 134.2 F-head 4-cilinder. Dus met een V6 heb je meer power en minder gewicht. De V6en zijn stukke makkelijker te koelen dan de V8en.

Ik heb nog een T90 met een Buick koppelingshuis liggen. De Dana/Spicer 18 zit er nog aan. Ik heb ok nog een gereviseerde Buick 231 V6 staan. Ik de '76 CJ5 van mijn vrouw heb ik een Buick 231 V6 (TURBO komt binnenkort erop) met een TH350 automaar en D300 gezet. Hier heb ik gelijk een Sring over Axle een Dana60 achteras en een Dana 44 vooras met 37" bandjes gezet.

Nog niet zo lang geleden heb ik nog een Corvette 350 V8 met een TH350 automaat en D20 reductiebak in een Nekaf gezet. Ook heb ik pas (de AMC 290 V8 zat er al in) een TF999 automaat met een Dana300 in een Nekaf gezet. Past allemaal.

Bij de V8 in de Nekaf, moet je wel iets met de radiateur doen.

MVG

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...