Spring naar bijdragen

Help help help


mvandam
 Share

Recommended Posts

Jawel gisteren begon mijn wagoneer (AMC 360) in te houden, wegenwacht erbij en deze gaf aan dat hij op 7 cylinders liep i.p.v. 8.

Maar als ik niet te hard zou rijden ik ermee naar huis kon.

Nou was het nogal een stuk rijden en ik heb het dus niet gehaald.

Na verloop van tijd begon de auto backfires te geven en op een gegeven moment was de koek helemaal op.

De motor stopte gewoon.

Vannacht stond ik om 5.00 uur stil langs de A2.

Geen leven meer in de auto.

Startmotor draait wel maar er gebeurt verder niets.

Dus ik ben naar huis gesleept.

Wat ik zoek is iemand die mij kan helpen om dit te repareren.

Dit gaat mij namelijk net iets te ver qua techniek.

Kan iemand mij helpen.

Zit hier echt omhoog mee.

sad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb hetzefde probleem gehad (heb 3 weken gedacht dat het aan de gasinst lag) maar wat bleek, een stekertje van de ontstekingsmodule (vedeler) zat los , en had dus wel /geen contact en sloeg hij iedere keer af, en weer aan.

Ik denk dat het bij jou ook in de ontsteking zit. (vocht mischien.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had inderdaad ff aan moeten geven dta iik in Utrecht woon.

Ik heb ondertussen met hulp van Jeeped al een aantal zaken kunnen controleren.

Distrubutiekap geen vonk spoor te zien.

Rotor draait gewwon en zit niet los

Compressie getest (met achterkant van schroevedraaier) .

van de linker cylinder rij lijkt de 3e van achter geen compressie te geven.

Andere rij moet ik nog testen, accu was leeg.

Ook het kleppendeksel los gehad en 1 van de tuimelaars wijkt af van de andere( weet dit niet zeker) is voor mij de 1e keer dat ik het zie.

Ga straks nog testen of mijn bougies vonken.

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Ik had inderdaad ff aan moeten geven dta iik in Utrecht woon.

Ik heb ondertussen met hulp van Jeeped al een aantal zaken kunnen controleren.

Distrubutiekap geen vonk spoor te zien.

Rotor draait gewwon en zit niet los

Compressie getest (met achterkant van schroevedraaier) .

van de linker cylinder rij lijkt de 3e van achter geen compressie te geven.

Andere rij moet ik nog testen, accu was leeg.

Ook het kleppendeksel los gehad en 1 van de tuimelaars wijkt af van de andere( weet dit niet zeker) is voor mij de 1e keer dat ik het zie.

Ga straks nog testen of mijn bougies vonken.

Ik hou jullie op de hoogte

Ook op 7 cylinders kom je heel Nederland door hoor, op 8 loopt hij wel een stuk mooier.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nou, Zoals beloofd de update.

Inmiddels garantieclaim gedaan bij Forte vanwege het feit dat mijn motor na het spoelen stuk is gelopen.

Uit het onderzoek is het volgende gekomen:

Nokkenas versleten, klepstoters versleten, etc etc.

Kortom normale slijtage.........geen garantie!

Dus afgelopen weekend auto opgehaald met mijn broer.

Heb er eens over nagedacht en ik ga mijn motor compleet reviseren.

Dus blok eruit , dan uit elkaar en vervolgens weer in mijn Jeep hangen.

Ben benieuwd hoe lang dat weer gaat duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hier weer een update van mijn kant.

Inmiddels staat de Jeep lekker droog en ben ik druk met het uit elkaar halen van de motor.

Afgelopen weekend de motor uit de wagoneer gehaald.

Zie plaatje http://img149.imageshack.us/img149/873/afb016gt6.jpg

afb016ub3.th.jpg

en nog 1 http://img403.imageshack.us/img403/5208/afb017rv3.jpg

afb017rv3.th.jpg

Gisteravond de koppen eraf gehaald en de zuigers compleet verwijderd.

Loop nu tegen het feit aan dat ik een vibration damper removal tool mis, geen idee wat dit is. maar heb al wat gepost op het forum dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Iemand btw nog schoonmaaak tips voor het blok, altijd welkom!!!

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, weer een update van mijn kant.

De motor begint aardig uit elkaar te gaan en se onderdelen ben ik aan het schoonmaken en opnieuw te lakken.

Hier een voorbeeld van een onderdeel wat schoon is en net gespoten is

afb006hr6.th.jpg

Het motorblok in bijna ontbonden staat, nog ff de vibration damper eraf halen enzo...

afb007vh7.th.jpg

De koppen zijn schoon en staan al weer klaar om geplaatst te worden.

afb008bt7.th.jpg

De resterende delen staan in de "week"

afb009nh9.th.jpg

Ahh, de jongens(8) op een rijtje, moeten nog schoon zit veel koolaanslag op, nog tips voor het schoonmaken???

afb010dc7.th.jpg

Nou het laatste plaatje, Dynamo net schoongemaakt, nu nog ff spuiten en dan is hij weer zo goed als nieuw.

afb011bd2.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...