mvandam Geplaatst October 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2006 Jawel gisteren begon mijn wagoneer (AMC 360) in te houden, wegenwacht erbij en deze gaf aan dat hij op 7 cylinders liep i.p.v. 8. Maar als ik niet te hard zou rijden ik ermee naar huis kon. Nou was het nogal een stuk rijden en ik heb het dus niet gehaald. Na verloop van tijd begon de auto backfires te geven en op een gegeven moment was de koek helemaal op. De motor stopte gewoon. Vannacht stond ik om 5.00 uur stil langs de A2. Geen leven meer in de auto. Startmotor draait wel maar er gebeurt verder niets. Dus ik ben naar huis gesleept. Wat ik zoek is iemand die mij kan helpen om dit te repareren. Dit gaat mij namelijk net iets te ver qua techniek. Kan iemand mij helpen. Zit hier echt omhoog mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2006 Heb 'm even verplaatst. 'T zou schelen als je even vermeld in welke regio je woont. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst October 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2006 Hoi, Ik heb hetzefde probleem gehad (heb 3 weken gedacht dat het aan de gasinst lag) maar wat bleek, een stekertje van de ontstekingsmodule (vedeler) zat los , en had dus wel /geen contact en sloeg hij iedere keer af, en weer aan. Ik denk dat het bij jou ook in de ontsteking zit. (vocht mischien. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvandam Geplaatst October 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2006 Ik had inderdaad ff aan moeten geven dta iik in Utrecht woon. Ik heb ondertussen met hulp van Jeeped al een aantal zaken kunnen controleren. Distrubutiekap geen vonk spoor te zien. Rotor draait gewwon en zit niet los Compressie getest (met achterkant van schroevedraaier) . van de linker cylinder rij lijkt de 3e van achter geen compressie te geven. Andere rij moet ik nog testen, accu was leeg. Ook het kleppendeksel los gehad en 1 van de tuimelaars wijkt af van de andere( weet dit niet zeker) is voor mij de 1e keer dat ik het zie. Ga straks nog testen of mijn bougies vonken. Ik hou jullie op de hoogte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst November 20, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 20, 2006 Ik had inderdaad ff aan moeten geven dta iik in Utrecht woon.Ik heb ondertussen met hulp van Jeeped al een aantal zaken kunnen controleren. Distrubutiekap geen vonk spoor te zien. Rotor draait gewwon en zit niet los Compressie getest (met achterkant van schroevedraaier) . van de linker cylinder rij lijkt de 3e van achter geen compressie te geven. Andere rij moet ik nog testen, accu was leeg. Ook het kleppendeksel los gehad en 1 van de tuimelaars wijkt af van de andere( weet dit niet zeker) is voor mij de 1e keer dat ik het zie. Ga straks nog testen of mijn bougies vonken. Ik hou jullie op de hoogte Ook op 7 cylinders kom je heel Nederland door hoor, op 8 loopt hij wel een stuk mooier............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvandam Geplaatst December 5, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2006 Nou, Zoals beloofd de update. Inmiddels garantieclaim gedaan bij Forte vanwege het feit dat mijn motor na het spoelen stuk is gelopen. Uit het onderzoek is het volgende gekomen: Nokkenas versleten, klepstoters versleten, etc etc. Kortom normale slijtage.........geen garantie! Dus afgelopen weekend auto opgehaald met mijn broer. Heb er eens over nagedacht en ik ga mijn motor compleet reviseren. Dus blok eruit , dan uit elkaar en vervolgens weer in mijn Jeep hangen. Ben benieuwd hoe lang dat weer gaat duren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 5, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2006 Gehaald op een extra brede aanhanger Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvandam Geplaatst December 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2006 En dan nu............ De xtra brede aanhanger http://img502.imageshack.us/img502/3752/afb006jp9.jpg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst December 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2006 En dan nu............De xtra brede aanhanger http://img502.imageshack.us/img502/3752/afb006jp9.jpg Yep , dat is hem... heb nog helpen duwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvandam Geplaatst December 29, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2006 Hier weer een update van mijn kant. Inmiddels staat de Jeep lekker droog en ben ik druk met het uit elkaar halen van de motor. Afgelopen weekend de motor uit de wagoneer gehaald. Zie plaatje http://img149.imageshack.us/img149/873/afb016gt6.jpg en nog 1 http://img403.imageshack.us/img403/5208/afb017rv3.jpg Gisteravond de koppen eraf gehaald en de zuigers compleet verwijderd. Loop nu tegen het feit aan dat ik een vibration damper removal tool mis, geen idee wat dit is. maar heb al wat gepost op het forum dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Iemand btw nog schoonmaaak tips voor het blok, altijd welkom!!! Marcel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2006 Voor de buitenzijde van het blok kan je ovenreiniger gebruiken. Voor de binnenzijde Jyzer koudontvetter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2006 Voor de binnenzijde Jyzer koudontvetter. Hee, waar heb ik dat meer gehoord? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 29, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2006 Ik weet niet,vertel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvandam Geplaatst January 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Nou, weer een update van mijn kant. De motor begint aardig uit elkaar te gaan en se onderdelen ben ik aan het schoonmaken en opnieuw te lakken. Hier een voorbeeld van een onderdeel wat schoon is en net gespoten is Het motorblok in bijna ontbonden staat, nog ff de vibration damper eraf halen enzo... De koppen zijn schoon en staan al weer klaar om geplaatst te worden. De resterende delen staan in de "week" Ahh, de jongens(8) op een rijtje, moeten nog schoon zit veel koolaanslag op, nog tips voor het schoonmaken??? Nou het laatste plaatje, Dynamo net schoongemaakt, nu nog ff spuiten en dan is hij weer zo goed als nieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Goed bezig Marcel! Zit flink vooruitgang in.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Kramer Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Ik heb wel es gehoord dat cilinderkoppen heel mooi schoon worden in de vaatwasser. Zuigers misschien ook wel... Alleen niks tegen moeders zeggen,de vaatwasser gaat er niet echt op vooruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.