Spring naar bijdragen

De wereldreis met 2 CJ s van Arjan en Herman de Koning


dezperado
 Share

Recommended Posts

CJ tour door Europa Asia Afrika

Ik Lees steeds de verslagen van de gebroeders de Koning

Eerst van Nederland naar een treffen in Frankrijk toen door Duitsland binnedoor naar Denemarken Noorwegen Zweden Finland Rusland Mongolie. Bij China terug naar Kazachstan Turkmenistan door Iran naar Pakistan en India.

Staan midden in de woestijn bij 35 Celsius of in Rusland bij minus 10 graden de autoos te repareren met minimale hulpmiddelen

Lassen op de accu. Sleutelen de pc in en uitelkaar op een hotelkamertje en de digicamera in de tentjes op het dak.

50 liter benzine tanken voor 1 euro Gas voor 1 cent per liter Klinken hun eigen remschoenen Worden regelmatig bestolen.Koken hun eigen potje en besluiten elke dag met een biertje ( Behalve in Iran)

Als de weg ophoud rijden ze gewoon door moerassen rivieren woestijnen Liggen op zn kant en lieren elkaar erdoor.

Zagen met een handzaagje een verwrongen chassisbalk eronder uit en kloppen en lassen hem weer in elkaar na van een berg afgedonderd te zijn in Malawi.

Als ik ergens van onder de indruk ben is het van deze 2 broers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CJ tour door Europa Asia Afrika

Ik Lees steeds de verslagen van de gebroeders de Koning

Eerst van Nederland naar een treffen in Frankrijk toen door Duitsland binnedoor naar Denemarken Noorwegen Zweden Finland Rusland Mongolie. Bij China terug naar Kazachstan Turkmenistan door Iran naar Pakistan en India.

Staan midden in de woestijn bij 35 Celsius of in Rusland bij minus 10 graden de autoos te repareren met minimale hulpmiddelen

Lassen op de accu. Sleutelen de pc in en uitelkaar op een hotelkamertje en de digicamera in de tentjes op het dak.

50 liter benzine tanken voor 1 euro Gas voor 1 cent per liter Klinken hun eigen remschoenen Worden regelmatig bestolen.Koken hun eigen potje en besluiten elke dag met een biertje ( Behalve in Iran)

Als de weg ophoud rijden ze gewoon door moerassen rivieren woestijnen Liggen op zn kant en lieren elkaar erdoor.

Zagen met een handzaagje een verwrongen chassisbalk eronder uit en kloppen en lassen hem weer in elkaar na van een berg afgedonderd te zijn in Malawi.

Als ik ergens van onder de indruk ben is het van deze 2 broers.

tis zeer indrukwekkend ...petje af....... worshippy.gifsmile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het al lang opgegeven denk ik. Vooral die frustraties dat je China niet inkomt nadat je de halve aardkloot doorkruist hebt. En dan een paar Fransen tegenkomen die usd 4000 betaald hebben en wel door China mogen met begeleider. Ik zou helmaal uit mn dak gaan van al die burocratie en frustraties. En technisch dat ze elke keer gewoon even stoppen om de scheuren in het chassis weer dicht te bakken met een lasapparaat op de accus of even de versnellingsbak uit elkaar en zelf onderdelen maken van een plaatje ijzer. Onvoorstelbaar. Ben er nog steeds niet helemaal doorheen maar schiet op Mis nog 2 hoofdstukken dan ben ik bij tot Malawi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ook net weer een stuk zitten lezen......gewoon onwaarschijnlijk .....

Diep respect voor deze mensen maar ook voor de machines..het geeft wel aan waar een jeep toe in staat is als hij in de juiste handen is !!!

Ja als ze met een YJ hadden gegaan hadden ze niet zoveel te repareren gehad laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Echt schitterend !!!

Delen stonden ook al in het clubblad van de OJOC, maar deze verhalen slaan alles. Je begint te lezen en denkt "ff 5 minuten stukkie lezen..." vervolgens zit je uren te lezen.

Ook door de stijl van schrijven, droom je er helemaal in weg.

Echt waanzinnig goed en een enorm respect voor zo'n onderneming!!!

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Heel leuk groepje hebben ze..... Afgelopen weekend weer een hoop wijzer van ze geworden onder het genot van een biertje aan het kampvuur! :yes:

Ze zijn deze zomer toevallig ook met 4 auto's naar de Balkan geweest via dezelde route als wij die genomen hebben... Ik ben niet verder als Kroatie gegaan.... M'n vakantie zat er helaas op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Hallo ik wil graag even met jullie in contact komen.

Ik ben een tijdje terug bij jullie geweest in WAARDER voor een bank op te halen

van een Jeep J10 ik kwam toen met een klein rood Peugeotje.

Ik heb nog elke vraagjes.

Groeten van Kenneth Coster uit Apeldoorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik wil graag even met jullie in contact komen.

Ik ben een tijdje terug bij jullie geweest in WAARDER voor een bank op te halen

van een Jeep J10 ik kwam toen met een klein rood Peugeotje.

Ik heb nog elke vraagjes.

Groeten van Kenneth Coster uit Apeldoorn

wereldreis@royaljeep.nl

www.royaljeep.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...