Spring naar bijdragen

Cruise Control


roger_s
 Share

Recommended Posts

relais/zelering?

Ik weet niet zeker waar je zekeringen-/relais kastje zit, maar zo'n geluid lijkt mij op een electronisch probleem te duiden.

Bij mij zit een deel achter het dashboard bij de bijrijder..

Er zit een geel kastje onder je dashbord , kijk eens of daar de rammel uit komt.

Heb je ABS ? , op die hoogte zit nl. de ABS pomp (onder de motorkap) , het kan toeval zijn , maar die kan het aan het begeven zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
abs??...denk dat je cc bedoeld..

het zou de 'regulator' kunnen zijn..die zit in het dash ingebouwd

maar vaak ligt het aan de bedrading in de stuurkolom/handel

Het cuirse controle (gele) kastje kan niet rammelen , er zit geen relais in.

Maar hij hoort het ter hoogte van het dashbord-kastje , daar zit tegen het schudbord de ABS-pomp.

En die geeft wel een zoemend geluid , misschien hij de ABS-pomp hoort ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ABS pomp ter hoogte van het dasboardkastje ? Volgens mij zit die pomp links, toch?

Overigens kan de CC activator wel brommen. In de activator zitten magneetklepjes voor beluchten en vacuum toedienen. Indien de regelaar die pulserend aanstuurt, kun je brommerij krijgen. De reden van dat pulseren is natuurlijk lastiger... regelaar kan stuk zijn, maar ook de speedsensor, bijv.

Bij een 4.0i HO is er overigens geen aparte regelaar meer, de PCM heeft daar de CC-touwtjes in handen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ABS pomp ter hoogte van het dasboardkastje ? Volgens mij zit die pomp links, toch?

Overigens kan de CC activator wel brommen. In de activator zitten magneetklepjes voor beluchten en vacuum toedienen. Indien de regelaar die pulserend aanstuurt, kun je brommerij krijgen. De reden van dat pulseren is natuurlijk lastiger... regelaar kan stuk zijn, maar ook de speedsensor, bijv.

Bij een 4.0i HO is er overigens geen aparte regelaar meer, de PCM heeft daar de CC-touwtjes in handen.

De pomp zit Rechts in de auto (als je er in zit) , dus links als je er voor staat , bij het dashbordkastje dus.

De cherokee is uit 1990 , dus zal nog wel een Low zijn , daarom het verhaal over het CC kastje.

Hij schrijft dat het geluid vanuit het dashbord kastje komt , de CC activator zit meer in het midden.

Maar goed , het blijft natuurlijk altijd maar gokken zo via de mail.

Als je de klacht life kunt bekijken , is het allemaal een stuk simpler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt gewoon als resonantie wat vaker optreedt als je 1 snelheid rijdt. Al geprobeerd een klap te geven op de luidruchtige plek? Als het dan ophoudt is het resonantie en dan moet je even alle schroeven aandraaien en kabels goed vastleggen.

Ik heb meestal resonantie bij de radio, omdat de vorige eigenaar het gat voor de radio te groot heeft gemaakt en ik nu de radio niet goed kan vastzetten. Na een klein tikkie erop is t vaak weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...