roger_s Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 Beste jeepers, Sinds een tijdje ratelt/zoemt de CC als ik hem inschakel. Soms duurt het ook even voordat ie reageert. De Ratel komt vanuit het dashbord (bijrijder). Iemand enig iedee? Groet Roger xj91 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roger_s Geplaatst October 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2006 Heeft er niemand een idee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2006 relais/zelering? Ik weet niet zeker waar je zekeringen-/relais kastje zit, maar zo'n geluid lijkt mij op een electronisch probleem te duiden. Bij mij zit een deel achter het dashboard bij de bijrijder.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst October 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2006 relais/zelering? Ik weet niet zeker waar je zekeringen-/relais kastje zit, maar zo'n geluid lijkt mij op een electronisch probleem te duiden. Bij mij zit een deel achter het dashboard bij de bijrijder.. Er zit een geel kastje onder je dashbord , kijk eens of daar de rammel uit komt. Heb je ABS ? , op die hoogte zit nl. de ABS pomp (onder de motorkap) , het kan toeval zijn , maar die kan het aan het begeven zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roger_s Geplaatst November 7, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 Hoi, hij doet het echt alleen als ikde abs inschakel. Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken, maar alles werkt nog naar behoren. Anders koppel ik gewoon een nieuw kastje eraan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst November 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 abs??...denk dat je cc bedoeld.. het zou de 'regulator' kunnen zijn..die zit in het dash ingebouwd maar vaak ligt het aan de bedrading in de stuurkolom/handel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 abs??...denk dat je cc bedoeld..het zou de 'regulator' kunnen zijn..die zit in het dash ingebouwd maar vaak ligt het aan de bedrading in de stuurkolom/handel Het cuirse controle (gele) kastje kan niet rammelen , er zit geen relais in. Maar hij hoort het ter hoogte van het dashbord-kastje , daar zit tegen het schudbord de ABS-pomp. En die geeft wel een zoemend geluid , misschien hij de ABS-pomp hoort ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst November 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 tja..zou kunnen....maar waarom zou je de abs pomp gaan horen juist op het moment dat je de cc aan zet?.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 tja..zou kunnen....maar waarom zou je de abs pomp gaan horen juist op het moment dat je de cc aan zet?.. Tja electronica.............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2006 ABS pomp ter hoogte van het dasboardkastje ? Volgens mij zit die pomp links, toch? Overigens kan de CC activator wel brommen. In de activator zitten magneetklepjes voor beluchten en vacuum toedienen. Indien de regelaar die pulserend aanstuurt, kun je brommerij krijgen. De reden van dat pulseren is natuurlijk lastiger... regelaar kan stuk zijn, maar ook de speedsensor, bijv. Bij een 4.0i HO is er overigens geen aparte regelaar meer, de PCM heeft daar de CC-touwtjes in handen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst November 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2006 ABS pomp ter hoogte van het dasboardkastje ? Volgens mij zit die pomp links, toch?Overigens kan de CC activator wel brommen. In de activator zitten magneetklepjes voor beluchten en vacuum toedienen. Indien de regelaar die pulserend aanstuurt, kun je brommerij krijgen. De reden van dat pulseren is natuurlijk lastiger... regelaar kan stuk zijn, maar ook de speedsensor, bijv. Bij een 4.0i HO is er overigens geen aparte regelaar meer, de PCM heeft daar de CC-touwtjes in handen. De pomp zit Rechts in de auto (als je er in zit) , dus links als je er voor staat , bij het dashbordkastje dus. De cherokee is uit 1990 , dus zal nog wel een Low zijn , daarom het verhaal over het CC kastje. Hij schrijft dat het geluid vanuit het dashbord kastje komt , de CC activator zit meer in het midden. Maar goed , het blijft natuurlijk altijd maar gokken zo via de mail. Als je de klacht life kunt bekijken , is het allemaal een stuk simpler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 8, 2006 Inderdaad... geluiden zijn lastig te beoordelen zo.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
B--E--N Geplaatst November 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2006 Klinkt gewoon als resonantie wat vaker optreedt als je 1 snelheid rijdt. Al geprobeerd een klap te geven op de luidruchtige plek? Als het dan ophoudt is het resonantie en dan moet je even alle schroeven aandraaien en kabels goed vastleggen. Ik heb meestal resonantie bij de radio, omdat de vorige eigenaar het gat voor de radio te groot heeft gemaakt en ik nu de radio niet goed kan vastzetten. Na een klein tikkie erop is t vaak weer over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.