Spring naar bijdragen

Cherokee gekocht!!


Marlon
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Marlon aka: Fuel! (Kon op geen andere naam komen na de eerste tankbeurt) biggrin.gif

Ben sins afgelopen maandag de eigenaar geworden van een Cherokee 4.0 HO automaat uit '92 met 273... op de teller.

Super auto, alleen het geluid al was genoeg om hem te kopen. Was dus ook een 'beetje' inpulsief met de aanschaf, en had achteraf gezien beter eerst op dit forum kunnen komen kijken, om wat meer teweten over de punten waar je naar moet kijken.

Zoals bijvoorbeeld de Airco die niet functioneerd, dit wist ik toen ik hem kocht, werd me er meteen bijgezegd.

Maar nou zie ik dat de bladveren zijn doorgezakt, staan horizontaal, en lijken zelfs een béétje met de uiteinde naar onder te hangen (als je begrijpt wat ik bedoel). Is dit makkelijk om zelf te vervangen?

De bekende rotten plekken bij de kokerbalk heb ik ook te laat gevonden.

Het rempedaal komt wat langzamer naar boven als dat ik mijn voet optil, is dit normaal of blijven de remmen hangen?

Volgens de bonnen die erbij zaten zijn nov. 2005 de remschijven voor afgedraaid, remklauw links voor gereviseerd en de remmen gereinigd en gesmeerd.

12 jun 2006 zijn er nieuwe remschijven op gekomen+ nieuwe remblokken. Dan nog een bon van 16 juni 2006 waarop staat dat het rem systeem gerepareerd is en de remklauwen gangbaar gemaakt zijn.

Ook merk ik dat als ik voor bijv, een stoplicht moet stoppen, ik vlak na stilstand een soort "klong" hoor en voel en dat je deze ook eenmalig hoort bij het optrekken. Dit geluid komt van de achterkant van de auto. Vreemde hier aan is dat als ik heel rustig afrem en tot stilstand kom je het niet hoort, voelt. En dan ook bij het optrekken niet.

Zou dit ook temaken hebben met de remmen of ligt dit toch meer aan de aandrijving, automaatbak....?

Dacht zelf dat bij harder remmen de remmen misschien ligt vast komen te zitten om dan bij het optrekken weer los te schieten, verklaart natuurlijk niet waarom je het dan hoort vlak na het tot stilstand komen.

Verder zal ik nog wel wat tegen komen, maar we gaan er met goede moed tegenaan.

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden op mijn vragen.

Bij deze wil ik ook nog even zeggen dat ik dit één van de beste forums vind die ik gezien heb.

Super hoeveel info hier op te vinden is!!

Groetjes Fuel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fuel, gefeliciteerd met de aankoop. 't zal nog enige offers vragen, maar als die auto eenmaal in orde is kun je er waarschijnlijk nog een par jaar veel plezier aan beleven.

Wat de remmen betreft heb ik het idee dat ze het allemaal een beetje veel op de voorremmen fixeren, hoewel dat en bekende kwaal is.

Dat geluid dat jij hoort met wegrijden had ik ook. Uiteindelijk hebben ze bij B&S de trommels en remschoenen vervangen en de remcylinders gereviseerd, maar het probleem is nu wel opgelost: het spul was tot op de draad versleten. Dat is bij een stand van 145.000. Die van jou heeft ongeveer het dubbele gereden, dus het zou me niet verbazen als het nu voor de tweede keer aan de beurt is.

Succ6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnxs voor de reactie.

Hopelijk zijn het inderdaad de achter remmen, is beter dan dat er wat met de aandrijving o.i.d. is!

Op de bonnen die ik erbij heb staat inderdaad nergens erbij dat ze wat aan de achterremmen gedaan hebben.

Zaakje maar eens open gooien dan.

Weet iemand waar werkplaatshandboeken te bestellen, kopen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hem besteld bij www.haynes.com en hij was binnen een week thuisbezorgd. Betaling ging met credit-card.

Je kunt ook even googelen en zoeken op Haynes of Chilton. Mogelijk zwerft er ergens op het forum een mogelheid om er een te downloaden. Gebruik de zoekfunctie eens met als zoekterm "handboek" en je vind er een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de boeken zo op voorraad :

Klik hier voor het boek

Ook verkoop ik gebruikte onderdelen voor Cherokee's Xj : Link naar Cherokeeparts.nl

Dat is handig.

Was toevallig al eens op je site geweest, maar had de boeken niet gezien.

Kun jij me misschien een indicatie geven wat een set bladveren kost?

En stuur je deze ook op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze staan ook op de site (er is boven in de site een zoek-filter daar kun je van alles ingeven b.v. boek of vering etc.)

Je kunt ook een prijslijdt downloaden.

Link naar bladveren

Alleen heeft de vering natuurlijk ook zijn leeftijd , dus adviseer ik meestal om van het oude pakket het langste blad er bij te leggen ( daar dan de oren af te slijpen).

Ja we versturen ook , rembours of vooruit betaling , afhalen kan natuurlijk ook in Waalwijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laugh.giflaugh.gif

ik denk dat je niet helemaal goed hebt geteld....

Omdat je airco ook niet werkt, denk ik aan code's 12, 33 en 55! Die laatste, 55, moet je altijd uitlezen, en bij jou zie ik 'm dus niet...

Maar wat ik wel zie:

12 -> kan heel goed, dan is de accu vrij recent een keer los geweest.

21 -> kan dat ook 3 zijn?

34 -> het eerste getal, samen met de hierboven gevormde 3 geeft 33 -> airco relais

42 -> samen met de 4 van hierboven: 10 keer knipperen. Laat code 55 dat nu ook zijn....

Ik zou nog eens uitlezen, en extra goed opletten op de pauze´s tussen de knipperende "getallen" wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...