Spring naar bijdragen

RVS bouten montage tips gevraagd


bartelholandes
 Share

Recommended Posts

Collegae,

Voor de restauratie van mijn Jeep heb ik een 3-tal RVS kits van Totally Stainless Inc. aangeschaft. Te weten de AMC V8 Fastener Package (146st), totally Bolt Package (620st) en 2" Mounting Washers (10st).

Nou heb ik vernomen dat RVS bouten zich graag vast vreten en daarom wordt aangeraden deze in te smeren met een vet of pasta, welke?

Volgens internet in ieder geval geen koperpasta icm aluminium. Aangezien koper hoger valent is als aluminium (Het corrodeert het alu!).

Groeten,

Bart

Voorbeeld AMC V8 Fastener Package

63470uk8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het doen met keramiek pasta.

Wij gebruiken dat altijd met rvs montage.

Voordeel is ook dat de bouten niet vast kunnen lopen.

Dit omdat wij met lucht gereedschap werken. (te snel draaien met rvs bouten en moeren betekend vaak vastlopen en niet meer los te krijgen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de bouten en moeren onder mn boottrailor vervangen voor RVS

Hoorde een keer gerammel en mn assen lagen los onder de boot. Stapvoets met trekbanden de boot het water in om de bouten die losgerammelt waren vast te zetten Gewoon lekker vervangen door stalen bouten.

RVS geeFt niet mee gOED BORGEN moeren met kunstof binnenlaag anders lopen ze los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vloeibare borgmiddelen voor verschillende toepassingen en sterktes zijn in elke technische winkel verkrijgbaar van het merk Loctite.

Blauwe Loctite , nr 243 is prima voor boutverbindingen. Borgt als een gek en je kunt het ook weer zonder kunstgrepen loskrijgen.

http://www.loctite-europe.com/int_henkel/l...geid=2&layout=2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...